• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקודה עולה ליגה ומבקשת למצב את סופרב מעל מתחרות כמו אופל אינסיניה. באמצעות מרחב פנימי גדול יותר, רמות אבזור מקטגוריית הפרימיום ועיצוב היי-טקי מבקשים הצ'כים למכור יותר סופרב דור שלישי מכפי שמכרו שני הדורות הראשונים שלה

    לאחר מספר טיזרים, ודליפה מוקדמת של תמונות רשמיות במדיות אינטרנטיות שונות, חשפה היום (ד') סקודה תמונות רשמיות ופרטים מלאים אודות סופרב החדשה שאותה תציג בפני קהל בתערוכת ז'נבה הקרובה.

    סופרב היא מכונית הדגל של המותג הצ'כי, ולכן כמובן מושקעים בה כל האמצעים, אבל הפעם גם נראה שהתיאבון של הצ'כים גדול יותר. החל מן הדור הראשון של סופרב, שהושק בשנת 2001, וכולל הדור השני שלה, שהושק בז'נבה בשנת 2008, סקודה מכרה 700 אלף יחידות מן הדגם הזה.
    כעת, כאשר הדור השלישי של סופרב מתמודד על פלח השוק המתכווץ של מכוניות משפחתיות גדולות, שוק שנמצא תחת מתקפה דרמטית של קרוס-אוברים, סקודה מצהירה על כוונתה למכור "יותר מ-700 אלף יחידות" מן הדור הזה בלבד. השיטה שאמורה להביא את ההישג הזה: המכונית החדשה היא הגדולה והמאובזרת ביותר בפלח השוק שלה (וככל הנראה תימכר במספרים גדולים גם בסין…).

    כך או אחרת, סופרב היא המכונית השנייה הנמכרת ביותר בפלח השוק שלה בישראל בשנים האחרונות, אחרי מאזדה 6, וזאת המכונית האירופאית המובילה בו.

    כרגיל, גם בדור החדש שלה מבוססת סופרב על פלטפורמת הפאסאט, אלא שהפעם כבר מדובר בפאסאט החדשה ובפלטפורמת MQB החדישה, אשר מציעה שיפור של ה"אריזה" והמרחב הפנימי, והפחתה של "עד 75 ק"ג" מן המשקל הכולל.
    בסיס הגלגלים של המכונית ארך ב-8 ס"מ מאד משמעותיים, "סרח העודף" שלפני הגלגלים הקדמיים קוצר ב-6.1 ס"מ, מפתח הגלגלים והרוחב הכללי גדלו, "מרחב המרפקים" ליושבי המושבים הקדמיים גדל ב-3.9 ס"מ, ואנשי סקודה מצהירים שהמרחב ליושבי המושב האחורי הוא "הרב ביותר בקטגוריה".

    בדורות קודמים הצהירו ראשי סקודה שה-DNA של החברה חל גם על סופרב, כלומר שייעודה בחיים הוא להציע "יותר תכולה בפחות מחיר", מה שהתבטא מעל לכל בממדים נדיבים ואבזור נוסף.
    הפעם הם מצהירים על כך ש"עלו כיתה" ושהם מבקשים למצב את המכונית החדשה מעל מתחרות אחרות בקטגוריה, כמו אופל אינסיניה.
    יחסית לאופל, למשל, טוענים אנשי אופל למרחב רגליים כפול בממדיו (לטענתם, עם 15.7 ס"מ מרחב הרגליים מאחור "כמעט כפול" מזה של המתחרה הקרובה ביותר בקטגוריה), ומרחב הראש מאחור (98 ס"מ) הוא הגדול בקטגוריה. גם תא המטען ענק (כרגיל אצל הצ'כים), הוא מכיל כעת 30 ליטרים נוספים ומציע 625 ליטרים להטענה.

    העיצוב החיצוני של סופרב עולה בקנה אחד עם ההצהרה הקודמת: המכונית נראית פחות מעוגלת ועם קווים יותר נקיים ו"היי טקיים", באופן די דומה לשפת העיצוב של אוקטביה החדשה, עם פרצוף "בטוח בעצמו" ושבכה קדמית שמפגינה עוצמה.
    לאורך המכונית ניכר קו מותניים חד וברור, ולמרות שהשיפולים האחוריים של הגג יוצרים קו מתאר דומה לתצורת ליפט-בק, וכך מקנה למכונית אופי פחות כבד ומעט יותר דינמי – דלת תא המטען נפתחת בנפרד מן השמשה האחורית, בתצורת סדאן קלאסית.

    Skoda Superb 2015 - 004
    השיפולים האחוריים של הגג יוצרים קו מתאר דומה לתצורת ליפט-בק

    ה"בעיה המשפחתית" של סקודה, כרגיל, היא כיצד להמשיך לשפר את המכונית – בין השאר הם מצהירים על כוונתם להציע את "המכונית המתקדמת ביותר מבחינה טכנולוגית בקטגוריה שלה" – מבלי לדרוך על אצבעותיה של פולקסוואגן פאסאט.

    לפנק, לפנק, לפנק

    סביבת הנהג לא מייצרת דרמה גדולה אלא דווקא להיפך: היא נראית מאד מכובדת, סולידית, "פולקסוואגנית" במהותה, וככל שאפשר לשפוט על פי תמונות נראה שיפור באיכות החומרים ובהנדסת האנוש.

    150203 SKODA Superb Interior LaK
    סביבת נהג סולידית, "פולקסוואגנית" במהותה

    כרגיל בימינו מוצב מסך מגע גדול במרכז העניינים, ומערכת המולטימדיה מציעה מעתה קישוריות מובנית לציוד מבית אפל עם ממשק Apple CarPlay: הנהג ונוסעיו יכולים לחבר אליה מכשירי iPad ואייפונים.

    קישוריות למשתמשי אנדרואיד מוצעת גם היא, אם כי עדיין לא מדובר בממשק המובנה של גוגל אלא ב'מירור-לינק' שמוכר לנו כיום. בנוסף, סקודה מציעה גם קישוריות אינטרנט במהירות גבוהה שיחובר בין השאר למוקד השירות של החברה, ויאפשר גם פתיחת "נקודה חמה" לחיבור Wi-Fi עבור יושבי המכונית.

    בהתאם לחבילות האבזור שיוגדרו לכל שוק תציע סופרב רמות אבזור גבוהות למדי, כשברשימה שמתוכה יוכל היבואן לבחור מוצעת, למשל, פתיחה חשמלית של דלת תא המטען ואופציה לפתיחת הדלת הזאת באמצעות העברת כף הרגל מתחת לפגוש האחורי של המכונית.
    סקודה מניחה בתוך החבילה הזאת כמעט את כל מערכות הסיוע-לנהג שקיימות בקבוצת פוקסוואגן (חלקן כסטנדרט, אחרות כאופציה): החל ממערכת חניה אוטומטית, דרך המערכות השגרתיות של בלימה אוטונומית עירונית, התראת נטישת נתיב, זיהוי תמרורים והתראה מפני כניסה לנתיב חסום, ועד לבקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת חרום אוטונומית. האבזור הסטנדרטי כולל מצלמת רוורס, בלם-חניה חשמלי, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, שקע 230 וולט, בקרת שיוט ומגביל מהירות.
    כאופציה מוצע גם מיזוג אוויר חדש, ובכלל זה בפעם הראשונה בקרת אקלים לשלושה אזורים (השד יודע למה זה טוב…) ש"מבטיחה טמפרטורה אופטימלית ואת איכות האוויר הטובה ביותר".

    Skoda Superb 2015 - 003
    מיזוג אוויר עם "בקרת אקלים לשלושה אזורים"

     

    מנוע הבנזין הבסיסי של סופרב הוא הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר של הקבוצה שיספק כאן החל מ-125 כ"ס לגרסה בסיסית עם תיבת הילוכים ידנית, והחל מ-150 כ"ס למנוע שמחובר לתיבה האוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה. הגרסה החזקה ביותר של המכונית תקבל הנעה כפולה ותונע באמצעות מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר של גולף Gti שמספק כאן 280 כ"ס.

    מבחר הדיזלים כולל שני מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שמספקים 150 ו-190 כ"ס, גם הם יחוברו לתיבות מצמד כפול, ובמקביל יוצע גם מנוע טורבו-דיזל חסכוני במיוחד בנפח 1.6 ליטר. הגרסה המעניינת ביותר, כמו בדגמים שונים של פולקסוואגן ואאודי (ובקרוב גם סיאט) תהיה הגרסה ההיברידית-נטענת שתוצע בשנה הבאה.

    כמו בפאסאט גם לסופרב יש מתלים אחוריים רב-חיבוריים, והיא מוצעת כסטנדרט עם דיפרנציאל "וירטואלי" מופעל אלקטרונית (XDS) וכאופציה גם עם מערכת מתלים אדפטיביים (DCC).

    מכירתה של סופרב החדשה באירופה, וגם בישראל, צפויה להתחיל ברבעון השלישי השנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סופרב חדשה של סקודה נחשפת במלואה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.