• Ad
  • סוף הדרך לתעשיית הרכב האוסטרלית

    בסוף השבוע הולדן הצרפה לטויוטה, לפורד וליצרניות רבות שעשו זאת בעברה, כשסגרה את מפעל הייצור של באוסטרליה ולמעשה סתמה את הגולל על תעשיית הרכב ביבשת הרחוקה. מה הוביל לכישלון תעשיית הרכב במדינה העצומה ששטחה גדול פי 370 משטחה של ישראל והאם הפסקת היצור באוזי-לנד מבשרת את היעלמותן מהעולם של מכוניות פסיכיות כמו טנדר נמוך קומה עם 570 כ"ס?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסיום יום העבודה במפעל הולדן באוסטרליה בשישי האחרון מכבשי המתכת דממו, סרט הייצור הנע עצר והאורות כובו בפעם האחרונה.
    אין ספק שמדובר ביום עצוב עבור חובבי הרכב ביבשת המרוחקת משום שסגירת מפעל הולדן באליזבת' שבדרום המדינה למעשה סתמה את הגולל על תעשיית הרכב האוסטרלית.

    סגירת מפעל הולדן, המותג האוסטרלי של ג'נרל מוטורס, אחרי 69 שנות פעילות, הגיעה לאחר שבתחילת החודש טויוטה סגרה את המפעל שלה במדינה אחרי 54 שנות פעילות ולפני שנה הייתה זו פורד שהחליטה לוותר על הייצור ב-Dowm Under אחרי כמעט 100 שנים בהן ייצרה מכוניות במדינה.

    עוד ב-TheCar:
    רגע האמת: הוכרז איחוד פיג'ו סיטרואן ואופל
    לא תצליחו לברוח: ניידות המשטרה המהירות בעולם
    יום הולדת 20 לפרויקט ששינה את תעשיית הרכב

    בעבר פעלו באוסטרליה לא מעט יצרניות רכב, ביניהן ניתן למנות את בריטיש ליילנד, קרייזלר, מיצובישי, ניסאן, רנו, פולקסווגן ואחרות, אך בסופו של דבר כולן החליטו לנטוש את היבשת הדרומית.

    אוסטרליה היא מדינה ענקית שטחה גדול פי 370 משטחה של ישראל, אבל בכל השטח העצום הזה גרים רק כ-24 מיליון אנשים שזה פחות מפי 3 ממספר התושבים בארצנו הקטנטונת. אם מוספים לזה את הריחוק של היבשת האוסטרלית מכל מדינה מתקדמת אחרת (אפילו ניו זילנד, השכנה לכאורה, נמצאת במרחק 2000 קילומטרים מחופי אוסטרליה), ניתן להבין מדוע ייצור מכוניות במדינה בה שכר עבודה הוא גבוה למדי ועלויות הייצוא של מכוניות לשווקים אחרים הן משמעותיות מאוד, זה לא מאוד כלכלי בעידן המודרני.

    מרבית מפעלי הרכב שפעלו באוסטרליה התמקדו בייצור לשוק המקומי ובשנים האחרונות רק טויוטה גם ייצאה רכבים שיצרו באוסטרליה למדינות נוספות, אבל למרות שהיא לא הסתמכה רק על השוק המקומי היא החליטה לסגור את מפעליה במדינה לאחר שפורד עשתה זאת ובמקביל לג'נרל מוטורס משום שהבינה שלבד היא לא תוכל להמשיך מאחר שספקי המשנה המקומיים לא יוכלו לשרוד לאורך זמן תוך הסתמכות על טויוטה בלבד.

    למרות סגירת המפעל, מותג הולדן הייחודי לאוסטרליה לא מת וגם בעתיד באוסטרליה ניתן יהיה לרכוש את מכוניות הולדן שייוצרו במפעלי ג'נרל מוטורס ברחבי העולם וייובאו למדינה.

    באוסטרליה נמכרות מדי שנה כמיליון מכוניות – מספר שנשמע מרשים למדי אך נמוך יחסית למספר הרכבים לנפש הנמכר בשווקים מובילים כמו זה האמריקאי.
    בשנות השיא המפעלים המקומיים של טויוטה, פורד והולדן סיפקו קרוב למחצית מהצריכה השנתית, אך בעקבות מעבר של הלקוחות למכוניות קטנות יותר, עליית הפופולריות של רכבי פנאי אופנתיים והתחזקותם של מותגי ייבוא מסויימים שבעקבות שינוי מדיניות המיסוי הפכו לאטרקטיביים יותר, בעשור האחרון נרשמה ירידה דרמטית בביקושים למכוניות מתוצרת מקומית, אשר לרוב הגיעו בתצורת סדאן וצוידו במנוע וי 8, וב-2016 נמכרו באוסטרליה רק 87 אלף רכבים שיוצרו במדינה.

    מעבר לגעגועים ליצירות אוסטרליות ייחודיות ולא ממש שפויות כמו גרסת הקצה של ההולדן MALLO – טנדר פיק אפ עם מנוע וי 8 ומגדש על המפיק 577 כ"ס, מותה הסופי של תעשיית הרכב האוסטרלית צפוי לגרום לכ-40 אלף אנשים שעבדו באופן ישיר במפעלי הייצור או אצל ספקי המשנה של התעשייה לאבד את מקום עבודתם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.