• Ad
  • האלפא ג'וליה תלתן ירוק על 503 כוחות הסוס שלה עלתה השבוע על מדים והצטרפה לכוחות השיטור של המשטרה האיטלקית. האלפא העוצמתית לא לבד ולצד הרבה ניידות משמימות, בשנים האחרונות הצטרפו לזרועות אכיפת החוק מסביב לגלובוס גם כמה רכבים מאוד מעניינים. קבלו הצצה קצרה לניידות שאין סיכוי שתצליחו להתחמק מהן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי ציפיה של לא מעט שנים ולאחר עיכובים חוזרים ונשנים במועדי מסירת המכוניות הראשונות, בשבועות האחרונים הג'וליה של אלפא רומיאו עם הנעה אחורית, מנועים עוצמתיים והבטחה להחזיר את מותג הרכב האייקוני לימי הזוהר שלו החלה סוף סוף את דרכה על הכבישים הציבוריים ברחבי העולם.

    עם זאת, הרבה לפני שמרבית חובבי אלפא מסביב לגלובס יזכו לנהוג בה, ראשונים לאחוז בהגה הג'וליה ועוד בזה של גרסת התלתן הירוק עם 503 כ"ס והאצה למאה בפחות מ-4 שניות, היו דווקא אנשי CARBABINERI של המשטרה האיטלקית.

    עוד ב-TheCar:
    "בכביש עם עיקולים חדים לא ניתן לנהוג ב-208 קמ"ש"
    202 קמ"ש = ארבעה חודשי מאסר בפועל
    למה המשטרה לא מדווחת על מה שבאמת קורה בכבישים?

    6785878868

    בניגוד לארץ המגף, בישראל שירות במשטרה לא מבטיח חוויות מוטוריות מרגשות במיוחד ובארץ הקודש אנשי כוחות החוק מעולם לא זכו לניידות עוצמתיות באמת.
    הוותיקים שבנינו זוכרים את הקורטינה 2 ליטרים ואת הפורד סיירה 2 ליטרים שבאה בעקבותיה שהיו מצוידות בגיר ידני והיו מכוניות מהירות יחסית לתקופתן ואם מתעקשים ניתן לציין גם מספר רכבי הונדה אקורד ששימשו עד לפני מספר שנים כניידות סמויות של משטרת התנועה, אך כיום בצי של כחולי המדים יש בעיקר מכוניות "ליסינג סטייל" אוטומטיות ומשמימות שנבחרות בעיקר בזכות העובדה שהן מסוגלות לשרוד שירות קשה וארוך ולא בשל היכולות הדינמיות שלהן במרדפים אחרי עבריינים במהירויות מסחררות.

    גם בעולם הרוב המוחלט של ניידות המשטרה מבוסס על רכבים שגרתיים ואפרוריים, אך כמו במקרה של הג'וליה תלתן באיטליה, פה ושם ניתן לפגוש ניידות לגמרי לא שגרתיות.
    אמנם במקרים מסוימים, על אף היכולות הממש גבוהות שלהם, מדובר ברכבי שיטור שמיועדים בעיקר למטרות יחסי ציבור והתראה ולא לפעילות אכיפה בפועל, אך ללא ספק האפקט שלהם תורם רבות לתדמית של לובשי המדים.

    גרמניה: מרצדס בראבוס CLS רוקט
    כאומה שאחראית לכמה ממכוניות הביצועים הבולטות בעולם וכמדינה בה בחלק מהכבישים אין הגבלת מהירות, כצפוי, בצי של המשטרה הגרמנית ניתן למצוא לא מעט ניידות לא שגרתיות – מפורשה 911, דרך גרסאות M של ב.מ.וו ועד מרצדס AMG. עם זאת, נראה כי אות הטירוף מגיע לגרסת הבראבוס ל-CLS מהדור הקודם המצוידת במנוע וי 12 בנפח 6.2 ליטרים המפיק 720 כ"ס ומאיץ את הסופר-ניידת למאה קמ"ש בתוך 3.2 שניות בדרך למהירות מרבית בלתי נתפסת, אפילו בסטנדרטים של האוטובאן, של 364 קמ"ש.

    675678887

    בריטניה: אריאל אטום 3.5
    אל מול צי ניידות שכולל בעיקר רכבים כמו ווקסהול אסטרה או פורד פוקוס, במשטרת אבון וסמרסט שבדרום הממלכה המאוחדת החליטו שיש צורך להכניס קצת פלפל למשימות השיטור עם ניידת שאמנם לא מציעה תנאי שירות נוחים במיוחד ללובשי המדים אך בהחלט לא משאירה לעבריינים שום סיכוי ממשי להימלט.
    מדובר באריאל אטום – הדבר הקרוב ביותר למכונית פורמולה עם רישוי לכביש. האטום מצוידת במנוע הונדה המפיק 350 כ"ס, אך על אף שלא מדובר בנתון הספק מרשים במיוחד לעומת שאר הניידות האקזוטיות, המימדים הזעירים והעדרם המוחלט של אביזרי נוחות מאפשרים לאטום לשקול רק 550 ק"ג ולהאיץ למהירות תלת ספרתית בתוך 2.6 שניות.

    65886979police-car

    אוסטרליה: מרצדס GLE-S63
    בניגוד לשאר העולם, באוסטרליה לא מתרגשים יותר מדי ממחבקי העצים וחלק לא מבוטל מהתושבים Down Under ממש אוהבים מכוניות עם מנועי וי 8 עתירי נפח.
    בצי המשטרתי של היבשת המרוחקת יש לא מעט ניידות הולדן וי 8 עם עדר בשרני של סוסים, אבל אין ספק שהרכש הטרי בדמות גרסת ה-S63 העוצמתית של ה-GLE, רכב הפנאי-קופה של מרצדס בהשראת ה-X6 של ב.מ.וו, ראוי לציון.
    עם מנוע וי 8 ושני מגדשי טורבו המחלצים 577 כ"ס מנפח 5.5 ליטרים, רכב הפנאי הגרמני הגדול מסוגל להאיץ למאה קמ"ש בתוך 4.2 שניות בדרך למהירות מרבית של 300 קמ"ש ובמקביל גם לשמור על שימושיות משטרתית ראויה עם מושב אחורי ממשי המאפשר להסיע בו עבריינים בדרך למעצר.

    657667

    הולנד: ספייקר C8
    ההולנדים הם אנשים רגועים ובמדינה בה ההתמסטלות היא חוקית כבר כמה עשרות שנים והתוואי הגיאוגרפי הוא מישורי, לא מפתיע לגלות שחלק לא מבוטל מלובשי המדים עושה שימוש באופניים או בכלי רכב חשמליים קטנטנים במקום בניידות בגודל מלא. עם זאת ועל אף שלהולנד אין תעשיית רכב מפוארת כמו לשכנתה ממזרח, במדינה שהמציאה את החורים בגבינה פועלת גם יצרנית הבוטיק האקזוטית ספייקר המייצרת מכוניות על מסוגננות ומרשימות בעבודת יד עם מנועים מבית אודי.
    המשטרה ההולנדית הצטיידה לפני מספר שנים בספייקר C8 קבריולט והפכה אותה לניידת עוצמתית שמשאירה מאחור כל רוכב אופניים. הדרך למאה קמ"ש נמשכת 4.5 שניות והתאוצה נמשכת ללא הפסקה עד למהירות מרבית של 300 קמ"ש.

    spyker-c8-spyder-police-car

    ארצות הברית: פורד F150 רפטור
    האמריקאים כנראה מאמינים בניידות פשוטות וחסונות ולא מחפשים שואו-אוף. עם זאת יש לציין שמתחת למעטפת במראה הסדאן המיושן והכל כך שגרתי של הניידות מארץ הדוד סם, מסתתר מפרט ייחודי הכולל שלדה מחוזקת עם פגוש קדמי המסוגל לנגוח ברכבים בעת מרדף, מערך מתלים ובלמים משופר ובעיקר מנועי וי 8 עוצמתיים עם מעל ל-300 כ"ס המעניקים לניידות המגושמות למראה ביצועים שלא מביישים מכוניות ספורט רבות.
    כמו כן, כוחות שיטור מסוימים במדינה אימצו לחיקם את הפורד F150 רפטור – גרסה קרבית מאוד של הטנדר שהוא הרכב הנמכר בארצות הברית. הרפטור מצויד במנוע וי 8 עם מגדש על המפיק 385 ומערך מתלים מבית פוקס המאפשרים לו לקפץ באוויר כאילו אין מחר ולהבטיח כשגם כשהכביש מסתיים שום פורע חוק לא יצליח להתחמק מנחת ידו של השריף הכי מהיר במערב.

    769789089

    איטליה: למבורגיני הורקאן
    זמן קצר אחרי שההורקאן של למבורגיני הושקה היא עלתה על מדים כדי להמשיך את השושלת שהתחילה אחותה המבוגרת, הגייארדו, ב-POLIZIA האיטלקית. כבר יותר מעשור שצי הניידות של המשטרה האיטלקית כולל גם כמה רכבים מתוצרת למבורגיני.
    בשונה מהצי האקזוטי המאוד מרשים של משטרת דובאי המוזכר בהמשך הכתבה, ניידות העל של המשטרה האיטלקית אינן מיועדות לשימוש באירועי ראווה ומדי יום הן יוצאות לכבישים כדי לתור אחר עברייני תנועה כבדים.
    בשנת 2009 ניידת למבורגיני כמעט חדשה משנת המודל 2008 נהרסה לחלוטין בתאונת דרכים. השוטרים יצאו ללא פגע, אבל אין ספק שהיה עליהם כנראה לספק הרבה הסברים לא פשוטים למפקדיהם.
    ניידת ההורקאן כוללת מנוע מרכזי וי 10 בנפח 5.2 ליטרים המפיק 610 כ"ס מאיצה למהירות תלת ספרתית בתוך 3.2 שניות ולמהירות מרבית של 332 ק"מ שלא מאפשרת לכמעט אף אחד על כבישי איטליה להימלט מזרועו הארוכה של החוק.

    7675658

    דובאי: בוגאטי ויירון (וגם פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, בנטלי ועוד ועוד)
    משטרת נסיכות הנפט של דובאי, אולי המדינה בה יש הכי הרבה מכוניות על אקזוטיות ביחס לאוכלוסיה, החליטה לשדרג בשנים האחרונות את צי הניידות של השוטרים המקומיים במלוא הטנא של מכוניות על – ממרצדס SLS, דרך בנטלי, מקלארן, למבורגיני, פרארי, אסטון מרטין ועד בוגאטי ויירון עם מנוע W12 בנפח 8 ליטרים המפיק 1001 כ"ס ומאיץ את מכונית העל האייקונית למאה קמ"ש בתוך 2.5 שניות בדרך למהירות מרבית של מעל ל-400 קמ"ש.
    עם זאת, הצי האקזוטי הזה שלאחרונה אף כיכב בסרטון ג'ימקאנה 8 של קן בלוק לא באמת מוצמד על בסיס יומי ללובשי המדים במשימות שיטור בהן נדרשת יכולת תגובה מהירות אלא מיועד בעיקר לתצוגה ולהפגנת נוכחות סטאטית באזורי מלונות היוקרה במדינה.
    כשבכל זאת נדרשת יכולת תגובה מהירה או מעצר של עברייני תנועה מהירים במיוחד, המשטרה המקומית עושה שימוש במכוניות שרירים אמריקאיות מדגם שברולט קמארו וי 8 עם 432 כ"ס שהוסבו אף הן לניידות ומאפשרות לאכוף את החוק במהירויות גבוהה ובמחיר שפוי בהרבה.

    65787867896

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא תצליחו לברוח: ניידות המשטרה המהירות בעולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.