• Ad
  • מנוע הבוקסר של סובארו חוגג 50

    סובארו ופורשה הן שתי יצרניות המכוניות שמזוהות כיום יותר מכל עם מנוע "שטוח", אבל רק אצל סובארו זהו סוג המנוע היחיד. כמה אנקדוטות לרגל יום ההולדת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום שבת הקרוב, 14 במאי, ימלאו בדיוק 50 שנים להשקתה של 'סובארו 1000' הקטנה – המכונית הראשונה של 'פוג'י תעשיות כבדות בע"מ' – היצרנית של מכוניות סובארו – שהונעה על-ידי מנוע "בוקסר".

     

    סובארו 1000

     

    מנוע בוקסר, שמכונה כך על שם התנועות המנוגדות של הבוכנות (אשר מזכירות את תנועת ידי המתאגרף), לא הומצא על-ידי סובארו אבל ברבות השנים הפך למנוע הבלעדי בכל המכוניות שמיוצרות על-ידה (סובארו מוכרת גם מכוניות Kei קטנות שמיוצרות עבורה על-ידי דייהטסו, ומונעות במנועי 660 סמ"ק שאינם בוקסר).

    התכנון הידוע הראשון של מנוע בוקסר בוצע ונרשם כפטנט על-ידי המהנדס קארל בנץ, אחד מאבות המותג מרצדס, אשר הציג אותו כבר בשנת 1896 וקרא לו "מנוע קונטרה".

    מנועי בוקסר שימשו להנעת מכוניות ואופנועים כבר מתחילת המאה שעברה, וכיכבו בשורת דגמי מכוניות ואופנועים – ובהם (בלי לפגוע באחרים) סיטרואן דה שבו, ב.מ.וו. R32 (כבר בשנת 1923), הונדה גולדווינג, אלפא רומיאו אלפאסוד ופרארי במגוון דגמים, ובנוסף השתמשו בהם גם מרצדס, פורד, פולקסווגן, טויוטה, רובר ויצרניות נוספות.

    מבין כל אלה, היחידים שדבקו בתצורה הזאת כערך מרכזי ב-DNA של המותג הם פורשה ומחלקת האופנועים של ב.מ.וו, ואילו סובארו הפכה את הדיזל למנוע הבלעדי שלה, כאמור.

    לתצורת 'בוקסר' יש לא מעט יתרונות אבל גם מספר חסרונות.

    היתרונות העיקריים הם תרומה למרכז כובד נמוך של המכונית, גודל קומפקטי (אורך) של המנוע, ובעיקר איזון טבעי טוב מאד (ומושלם במנועי בוקסר 6 צילינדריים) שחוסך את הצורך במשקולות איזון ויוצר תחושת פעולה חלקה.

    חסרונות בולטים הם הצורך להשתמש בשני ראשי מנוע, וכן חוסר היכולת לצמצם את רעש המנוע באמצעות רכיבים שמונחים על ראש המנוע כמו מסננים וסעפות – מה שגורם לכך שמתקבל מנוע רועש יחסית.

    במהלך השנים, כך מפרסמים היום אנשי סובארו לרגל יום ההולדת 50 של הבוקסר שלהם, הם ייצרו כ-16 מיליון יחידות, ואם צריך לזקוף לזכותם פיתוח מיוחד להם הרי זהו מנוע הבוקסר-דיזל שאותו הציגו בתערוכת פרנקפורט 2007 והכניסו לשימוש סדרתי בשנה שלאחר מכן.סמל סובארו בוקסר דיזל

    גם כאן, סובארו לא הייתה הראשונה עם הקונספט (פולקסווגן הציגה מנוע בוקסר דיזל בשנת 1950 אבל לא לקחה את זה הלאה משם), אבל בהחלט נותרו היחידים ורק המנוע שלהם מניע מכונית נוסעים.

    זהו בוקסר-דיזל מודרני, מקורר מים, עם הזרקת מסילה משותפת ועם מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה.
    הבוקסר-טורבו-דיזל של סובארו (2.0 ליטר, 150 כ"ס) מניע כיום מגוון דגמים, בעיקר באירופה – מן הלגאסי ועד ל-XV.
    Subaru Impreza 2.0D -0067

     

    אצל סובארו משולב הבוקסר בקונספט ה"הנעה הסימטרית לכל הגלגלים", אשר בין השאר מדגיש את מרכז הכובד הנמוך שתורם ליציבות ולהתנהגות הכביש.

    אגב, הקונספט המקורי של הנעה סימטרית עם מנוע בוקסר הוצג על-ידי סובארו בליאונה סטיישן של שנת 1972 אשר נמכרה גם בישראל, אם כי בעיקר בתצורת הנעה קדמית.

     

    סובארו ליאונה 1972

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.