• Ad
  • ספקי משנה של אלפא-רומיאו מסרו ל'אוטומטיב ניוז' שג'וליה נכשלה במבחני ריסוק שונים ולכן נשלחה ל"תכנון מחדש" אשר יעכב את השקתה בכחצי שנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלפא-רומיאו מתקשה להיכנס להילוך המתאים. אך לפני שבוע נודע על עיכוב בתכניות הפיתוח של החברה, אשר בין השאר כוללות השקת שני קרוס-אוברים ומכונית סאלון חדשה, וכעת מפורסמים בעולם דיווחים לא מעודדים אודות עיכוב גם בתוכניות ההשקה והשיווק של ג'וליה החדשה.

     

    Alfa Romeo Giulia_Francoforte_02

     

    ג'וליה נחשפה לראשונה לפני כחצי שנה, לקראת תערוכת פרנקפורט האחרונה, אולם רק בגרסת 'תלתן ירוק' הבכירה והיקרה. גרסאותיה הסטנדרטיות אמורות היו להיחשף עד לפני כחודש, בשלהי 2015.

    תחילת השיווק בפועל של ג'וליה החדשה תוכננה באירופה לחודש מרץ השנה, מיד לאחר תערוכת ז'נבה, אולם לפי דיווחים בכלי תקשורת שונים, בהם גם ה"אוטומטיב ניוז" שנחשב לאורים ותומים של תקשורת תעשיית הרכב, נמצאת התוכנית הזאת ממילא בפיגור של בין שישה לתשעה חודשים – וצפויה להידחות כעת בכחצי שנה נוספת.

    המקורות של האוטומטיב ניוז טוענים שספקי משנה של אלפא-רומיאו מדווחים על כישלון של ג'וליה במבחני ריסוק פנימיים (למעשה במבחני ריסוק חזיתיים, ריסוק צד וריסוק אחורי), מצב שמבחינת החברה מחייב תכנון מחודש של חלקים שונים במרכב.

    אלפא-רומיאו לא יכולה להשיק מכונית שלא תזכה בציון המרבי במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP – מכיוון שציון גרוע מתקשר בתודעה הציבורית עם רמת איכות ירודה, ולכן גורם התכנון מחדש עיכוב שעשוי לארוך כחצי שנה.

    מנהלים באלפא-רומיאו מתרצים את הכשלון בסד הזמנים הבעייתי שנקבע בגלל משך פיתוח קצר של ג'וליה, אשר כזכור נשלחה ל"תכנון מדף נייר חלק" לאחר שהתוכנית המקורית לבנות מכונית על בסיס פלטפורמת הנעה קדמית נגרסה.

    לדברי אותם מקורות גרם לחץ הזמנים לביצוע של "קיצורי דרך", אם כי זה כבר מעלה שאלה מטרידה יותר בנוגע לכלל התחומים שבהם אולי בוצעו פשרות שכאלה.
    ג'וליה, על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, תוכננה בזמן שיא של שנתיים בלבד, וזאת לאחר שהיא נמצאה כבר כמעט בשלבי טרום ייצור. סרג'יו מרקיונה, המנהל הנמרץ של פיאט-קרייזלר, קיבל באותה נקודת זמן החלטה לא קלה: למרות שייצורה של המכונית שאותה ג'וליה מחליפה – אלפא 159 – הופסק כבר בשנת 2011, מה שאומר שלאלפא-רומיאו לא היה דגם בפלח השוק החשוב כל כך לשוק הפרימיום – מרקיונה גנז את הפרויקט והורה להתחיל את התכנון מחדש.

    כעת, כדי לקדם את פיתוחה של ג'וליה ולפתור בעיות בתכנון דגמים עתידיים של אלפא רומיאו ומזראטי, הוזעק לקבוצת פיאט-קרייזלר רוברטו פדלי, מהנדס לשעבר בפרארי אשר עבר לב.מ.וו.

     

    Alfa Romeo Giulia_Conferenza-Francoforte_01

     

    כפי שהדברים נראים כרגע, גם אם אנשי אלפא-רומיאו יצליחו להתגבר על הכשל בתכנון לא יהיה להם קל להתגבר על הנזק התדמיתי שנגרם כתוצאה מן העיכוב המתמשך בהשקת קו הדגמים החדש, ו'אלפיסטים' מכורים ייאלצו להמשיך להמתין לתחיה המחודשת של החברה.

    עם זאת, דובר של אלפא-רומיאו הכחיש את הטענות בנוגע לדחיית השיווק של ג'וליה, והשיב, לשאלת מגזין 'אוטומוביל' האמריקני, שהמכונית תושק בהתאם לתוכנית המקורית ותגיע לארה"ב עוד השנה.

    אגב, אם הידיעות בכל זאת נכונות הרי שזו לא הפעם הראשונה שאלפא-רומיאו מפשלת בתכנון הבטיחותי של דגמים שלה.
    כאשר הושקה 147, ולאחריה 156 שמבוססת על אותם מכלולים, היא קיבלה ציון של שלושה כוכבים – שנחשב גרוע מאד יחסית לבנות תקופתה – במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP – מה שיצר בין השאר פגיעה תדמיתית בתחושת האיכות של המכוניות, ושלח הביתה מספר מנהלים שעמדו בשעתו בראש הפרויקט.

    עם זאת, בהנחה שדיווחי אוטומטיב ניוז נכונים, הרי שמסתבר שהחומר הגנטי של אלפא-רומיאו לא 'למד לקח' והשתפר כתוצאה מן התקלה ההיא.

     

    150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP2

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם אלפא-רומיאו ג'וליה מתעכבת בגלל תכנון בטיחותי לקוי?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.