• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יום חמישי, חופשת סוכות. “ריידרס פור ריידרס” הפיקו אירוע סופר-אנדורו על מסלול שאותו הם בנו במיוחד לאקשן אופנועני,  ואנחנו היינו שם כדי להרגיש ולראות מקרוב כמה מן הרוכבים המובילים בעולם שהגיעו להתחרות מול רוכבים ישראלים מושחזים. האירוע הזה הוא חימום איכותי לקראת ‘אנדורו קרוס’ שיערך בקרוב בירושלים, ולאחריו ה”דובדבן שבקצפת”: אירוע מינוס 400 אשר יפתח את עונת תחרויות האנדורו הקשוח העולמי, ויציב את ישראל כמעצמה עולה בתחום האנדורו. תחום זה, אגב, הוא ללא ספק תחום הספורט המוטורי הפורח ביותר במקומותינו.

     

    super enduro 2021

     

    מתחת לשמש

    די.ג’יי סאני שומר על ביט קצבי, בועז קורפל ואיתי מילמן מדווחים מהשטח, ורוכבי חצי הגמר הראשון בקטגוריית “פרו” מתייצבים על קו הזינוק מול הטריבונה המרכזית. צריך לצבוט את עצמנו כדי להאמין, אבל ג’וני ווקר, אלפרדו גומז וסוף סלע – הכוכב המקומי הצעיר והזורח אשר אך לפני שבועות ספורים כיכב ב’רומניאקס‘ – תופסים את מירב תשומת הלב כשהם מחממים מנועים על קו הזינוק.

    יריית הפתיחה מטיסה את החבורה קדימה. אלפרדו גומז תופס את ההובלה ומתקדם במהירות. ג’וני ווקר דולק אחריו, סוף סלע מעורב בהתנגשות במכשול הראשון, נופל ומתדרדר למקום האחרון. זה לא שובר אותו אלא מאפשר לו להוכיח מאיזה חומר הוא עשוי. זה ווינר אמיתי. סוף מנער עצמו מהאבק וטס קדימה בקצב מסחרר כשהוא עוקף את כל משתתפי המקצה למעט אלפרדו גומז וג’וני ווקר. אלפרדו גומז, רוכב מהטופ העולמי, מתמיד בהובלה עד למכשול “אורגן הצינורות” שעליו הוא מאבד ריכוז לשנייה, מתרסק בברוטאלית ומאבד את ההובלה. יש עניין ואקשן, וזה קורה כאן, ליד צומת שוקת.

    סופר-אנדורו הוא תת-נישה בעולם רכיבת האנדורו, שבו מתחרים על מסלול מכשולים מלאכותי ויצירתי. מתחם אירוע צבעוני, על רקע נוף מדברי הוקם מאחורי תחנת הדלק בצומת, וגדשו אותו רוכבים בינלאומיים מן השורה הראשונה שנתנו בגז על רקע יציעים מלאים. “סופר-אנדורו ישראל 2021”, ללא כל ספק, סיפק לקהל ועניין בכל מקצה.

     

     

    זאת פעם שניה, לאחר הפסקה של שנת קורונה, שבה מארגנים אנשי ‘ריידרס’ אירוע כזה, והפעם המסלול היה פסיכי במיוחד. גם רוכבים מנוסים התקשו להתמודד, ודאי כאשר הם נדרשו לעשות את זה מהר ומול מתמודדים רציניים, במקצים קשוחים בני 15 דקות כל אחד. לאורך כ-700 מטרים נבנה מסלול עם מכשולים מאתגרים. קו הזינוק נבנה משני עמודי טלפון שהוצמדו זה לזה לגובה ואליהם הצמידו המתחרים את הגלגל הקדמי בהכנה לזינוק. מיד לאחר הזינוק יש ישורת רטובה מהשקיה קבועה, וזאת מדביקה בוץ לצמיגים ומקשה מאוד על האחיזה. הישורת מסתיימת ב”קיר” שבו הרוכבים נעזרים כדי לפנות פנייה מהירה, ומיד אחריו נבנתה  “בריכת צמיגים” באורך של כ-20 מטרים.

    למתחרים אין זמן להתאושש לקראת מעבר מחסום בטון גבוה, ואז הם נדרשים לטפס ולרדת על רצף מדרגות לפני שמגיעים אל פניית פרסה עם גזעים גדולים לכל רוחב הנתיב ולמלוא אורכה. בהמשך הותקנה “גינת סלעים” מטלטלת שממנה ממשיכים אל מעבר צמיגי טרקטור ענקיים שהוציאו לרוכבים את המיץ. משם המשיכו ל”גינת בלוקים” ואל מעבר צינור בטון ענקי ואז נדרשו לטפס ולמעוך שתי מכוניות, להאיץ, ולקפוץ מעל צמיגי ענק שהונחו לגובה ואחריהם לקפוץ ולחבר בין שלושה “משגרים”: צינורות צבעוניים שמוקמו לאורך ובהטיה מעלה. גם כאן אין זמן להתאושש או לנוח מכיוון שחייבים להתמודד עם “אורגן צינורות בטון גדולים”, לטפס על פירמידת צינורות בטון ולהמשיך אל גלגלי ענק עם מדרגת בטון ורמפה שעשויה מצמיגים. כך נראית סדרת הישרדות על שני גלגלים.

     

     

    חוויה לכל המשפחה

    “סופר-אנדורו 2021″ שווק כאירוע ספורט מוטורי לכל המשפחה, וככזה אפשר היה למצוא במתחם מתקני משחקים מתנפחים ו”נינג’ה” לצד דוכנים של ציוד רכיבה ותחזוקה, דוכני בירה צוננת לצד ברד מקפיא, והכי חשוב – מקצי מירוץ מקצועני לצד מקצים לילדים.

    בשונה מהאירוע של 2019 הפעם ההפקה הייתה הרבה יותר מלוטשת, המתחם מוצל ונעים, ואפשר היה להתמקם לצפייה בכמה נקודות שונות כדי ליהנות מסצנות רכיבה משובחות. “בריכת הצמיגים” מוקמה מול היציע המרכזי, ולא במקרה, והיה תענוג לצפות במכשול שהפיל רבים וטובים והבדיל בין הטובים לאלופים הגדולים באמת. פערי הרמות בין הרוכבים ובין הקטגוריות ניכרו היטב, וזה עורר את המתח והעניין לרמות שיא.

    הארוע חולק לארבע קטגוריות תחרות שונות: רוכבי ה”הובי” סיפקו אקשן חובבני נהדר עם נפילות והתהפכויות בשלל תנוחות, ואלה חילצו תגובות של אמפתיה מן הקהל. בקטגוריית ה”אקספרט” התחרו רוכבים מנוסים עם כושר גופני גבוה, ואלה הציגו רמת רכיבה מרשימה מאוד.

    את עיקר העניין והמתח סיפקה קטגוריית ה”פרו”, ולא נכחיש שבסתר הלב קיווינו לחזות בסוף סלע נותן בראש לגויים האלופים. אתם יודעים, תחושת “מעטים מול רבים שכזאת”… סוף, שכבר רשם הישגים בינלאומיים מרשימים נדרש להפגין יכולות כשהוא רוכב “מרפק למרפק” מול טובי הרוכבים על אותו מסלול היקפי. זה לא קרה, אבל גם לא יצר את תחושת האכזבה ששל כך מוכרת לנו מענפי ספורט אחרים. כולנו, וגם סוף, יכולים ללמוד קצת על בגרות ושליטה מאלפרדו גומז עתיר הניסיון, אשר ניהל את הרכיבה באופן שקול למרות התרסקות לא אופיינית. הוא ידע באילו חלקים ללחוץ והיכן אפשר לחסוך אנרגיה כדי “להתפוצץ” בגמר. ג’וני ווקר ו-וויד יאנג, זוג רוכבי-על שכבר זכו באליפויות וצברו ניצחונות בתחרויות הקשוחות ביותר בעולם, ריחפו מעל המכשולים בהופעה פנומנאלית ומאומנת היטב. ניכר כמה שהם חיים ואוהבים את תחום האנדורו-קרוס, וברור איך זה שיש להם רשימת הישגים מטריפה.

     

    super enduro 2021

     

    מבחינתי, אישית, הפתעת היום הייתה קטגוריות ה”ג’וניורס”: רוכבים צעירים וסופר מוכשרים שסיפקו הצגת תכלית של רכיבה ברמה גבוהה, עם אקשן של ביצועים, נפילות וחזרה לאוכף, והרבה סאונד של גז דו-פעימתי פתוח לרווחה. הילדים הישראלים הוכיחו שיש ספורט מוטורי ישראלי גאה וחזק ובסיס לתחום רכיבת השטח הפורח. אפשר היה לראות רוכבים צעירים ומבטיחים שהגיעו לאירוע כשהם מאומנים, מלוטשים ורעבים להתחרות. זאת היתה הקטגוריה הכי מלהיבה, מעניינת ומרגשת.

    ראוי לציון יותם גרינברג שרוכב על ימאהה YZ מספר 616. גרינברג התהפך בבריכת הצמיגים וממש נדרס על ידי רוכב אחר, אבל זינק על רגליו ולמרות קסדה שמעט התפרקה קפץ על האופנוע וחזר להתחרות בגז פתוח לקול תשואות הקהל המפרגן. בנוסף, בגמר קטגוריית ה”ג’וניורס” התייצבו רוכבי-העל מקטגוריית ה”פרו” ליד המכשולים כדי לסייע לילדים, וזאת מחווה מרגשת שתישאר חקוקה לעד בלב הצעירים.

     

    super enduro 2021

     

    מגיע ל”ריידרס פור ריידרס” (בשיתוף משרד התרבות והספורט והמועצה האזורית בני שמעון) והספונסרים (יוחננוף) כל הכבוד על הפקת אירוע ברמה הגבוהה ביותר. אירוע חי ובועט שבו כמעט ולא היה זמן מת, אירוע מתוקתק וצבעוני שנתן תמורה מלאה לכסף. אירוע כזה מחזק ומבסס לא רק את הספורט המוטורי הישראלי אלא בעיקר את התרבות המוטורית ואת החיבור בין רכיבה למשפחה.

    יציעים מלאים והשתתפות של רוכבים מן השורה הראשונה בעולם מוכיחים שיש כאן פוטנציאל ענק וקהל אוהב, וזה מפתח ציפיות גדולות לקראת האירועים הבאים.



    super enduro 2021

    super enduro 2021
    super enduro 2021

    super enduro 2021

    super enduro 2021

    super enduro 2021
    super enduro 2021


    super enduro 2021






    super enduro 2021


    The post סוכות של אקשן: סופר אנדורו 2021 first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוכות של אקשן: סופר אנדורו 2021

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.