• Ad
  • בחודש הבא תחשוף סוזוקי מכונית סופר-מיני גדולה מ'סוויפט', שתתחרה בסקודה פאביה וביונדאי i20. לראשונה אצל סוזוקי: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוזוקי חשפה טיזר ראשון לקראת תערוכת פרנקפורט, אשר מסביר סוף סוף למה הפך דגם התצוגה IK-2 של תערוכת ז'נבה האחרונה: קבלו את 'באלנו' החדשה – שם ישן שמוחזר לחיים כדי לעטר מכונית סופר-מיני מוגדלת.

    Suzuki Baleno 2015

    'באלנו' החדשה היא מכונית סופר-מיני אשר מבוססת על פלטפורמה חדשה של סוזוקי, ובהנחה שהממדים שלה צפויים להיות דומים לאלה של מכונית התצוגה IK-2 (בסיס גלגלים 252 ס"מ, אורך 402 ס"מ) היא תהיה גדולה מן הסוויפט (בסיס גלגלים 243 ס"מ, אורך 385 ס"מ) ותתחרה במכוניות הסופר-מיני הגדולות והמרווחות בקטגוריה.

    העיצוב שלה, כפי שניכר מדגם התצוגה וכעת מן הטיזר, יהיה על גבול הקרוס-אובר, אולם מבלי להתערב במכירות של S-CROSS או של ויטארה, והיא תוצע לצידה של סוויפט שייצורה יימשך עד להחלפתה בשלהי השנה הבאה.

    'באלנו', כך מבטיחים אנשי סוזוקי, תוכננה כך שתהיה קלה לפחות ב-90 ק"ג מסוויפט, וזאת למרות הגידול בממדים, והיא תונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין חדש, בנפח 1.0 ליטר, שאותו הם מכנים 'Boosterjet'.
    בהמשך יציעו היפנים גם גרסה "היברידית מתונה" של יחידת ההנעה הזאת, שזכתה לראשי התיבות SHVS.

    בעזרת השם

    לא לגמרי ברור מדוע בחרו אנשי סוזוקי למחזר את שם הדגם 'באלנו', אבל מכיוון שלא מדובר ביורשת ישירה לדגם ההיסטורי שלהם זאת החלטה של "צל"ש או טר"ש": ההימור יכול להצליח אבל עלול גם להיות בעוכריו של הדגם החדש.

    'באלנו' המוכרת לנו, שיוצרה בין השנים 1995-2002 ונמכרה בישראל בהצלחה לא מבוטלת החל משנת הדגם 1997, התיימרה אמנם להיות "מכונית משפחתית" אבל בפועל, כרגיל אצל סוזוקי, הייתה קטנה בחצי קטגוריה מן המכוניות שמולן התמודדה.
    לפני שהוחלפה על-ידי 'ליאנה' נחשבה באלנו למכונית קטנה אך אמינה, אם כי היא זכורה בעיקר בתצורת הסדאן שלה (נמכרה גם כסטיישן), בעוד שהדגם החדש אמור להתמודד בעיקר מול טויוטה יאריס ויונדאי i20.

    כאמור, המכונית תוצג בפרנקפורט ובהתחשב בפרקי הזמן שמקובלים אצל סוזוקי בין מועד ההצגה של מכונית חדשה לבין השקתה בישראל היא לא צפויה אצלנו לפני הקיץ הבא.

    אחת הבעיות של סוזוקי, מבחינת המיצוב, היא הצבתן של מכוניות קטנות יחסית מול מכוניות גדולות מהן פיזית. כך, למשל, כבר בחודש הבא צפויה אצלנו 'ויטארה' החדשה, אשר אמורה הייתה להיות מתומחרת סביב ה-130,000 ש"ח בישראל.
    על אף ש'ויטארה' נראית מתוקה מאד, קצת קשה להאמין שבמחיר כזה יהיה לה הרבה מה לעשות מול קיה ספורטאז', הגדול יותר, שמוצע תמורת תוספת של 5,000 ש"ח בלבד (ולכן יש לקוות שבסוזוקי ישקלו מחדש את מחיר ההשקה…).

    מכל מקום, עוד לפני הצגת באלנו בישראל, ואחרי 'ויטארה', צפויה להיות מושקת אצלנו גם 'סלריו', מחליפתה של 'אלטו', ובתערוכת ז'נבה הבאה (מרץ 2016) צפויה סוזוקי לחשוף קרוס-אובר קטן שמבוסס עליה.
    רבים הסיכויים שלצידה של באלנו החדשה תחשוף סוזוקי בתערוכת פרנקפורט גם את דגם התצוגה של ה"סלריו קרוס-אובר", ואם כן הרי שהוא אמור להיראות דומה מאד לעיצוב הסופי של המכונית.

    במהלך השנה הבאה תחשוף סוזוקי, בשלב ראשון כמכוניות תצוגה, שני דגמים נוספים שיוצעו למכירה בשנת 2017: מחליפתה של 'סוויפט' הנוכחית, ומחליפו של 'ג'ימני' הוותיק והטוב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוזוקי מציגה מחדש את 'באלנו', הפעם בגודל של i20

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.