• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית של ניו יורק, אשר תיפתח לקהל בסוף השבוע, חשפה סובארו את הדור החמישי של 'פורסטר' שהוא ככל הנראה הדגם המזוהה איתה כיום בעולם יותר מאשר כל דגם אחר.

     

    פורסטר מבוסס מעתה על הפלטפורמה הגלובלית המודולרית החדשה שעליה בנויים כבר אימפרזה, XV ו'אסנט', ובעתיד ייבנו עליה גם 'לגאסי' ו'אאוטבק'. מבחינה עיצובית הוא נראה דומה מאד, אולי דומה מידי, לדגם היוצא ולזה שלפניו.

    לדברי אנשי סובארו, שימוש בפלטפורמה החדשה אפשר להם לא רק להגדיל את הדגם החדש בכל ממדיו ולהפחית ממשקלו אלא גם לצמצם משמעותית את רמת הרעש והרעידות בתוך תא הנוסעים. בסיס הגלגלים של הדור החמישי הוגדל ב-3 ס"מ עד ל-264 ס"מ כעת. זה אמנם משפר את המרחב במושב האחורי, כפי שמצהירים היפנים, וגם את מרחב הראש, הירכיים והכתפיים ו"משפר את נוחות הנוסעים ואת תחושת המרווח בתא הנוסעים", כדבריהם, אבל עדיין מדובר באחד מנתוני בסיס הגלגלים הצנועים בקטגוריה.

     

    בארה"ב משווק פורסטר דור חמישי עם מנוע אחד בלבד – בוקסר בנפח 2.5 ליטר אשר שודרג ביחס למנוע הקיים וקיבל הזרקת בנזין ישירה ותזמון שסתומי פליטה נשלט אלקטרונית. אלה העלו את הספק המנוע ב-12 כ"ס, ל-182 כ"ס ושיפרו – לדברי סובארו – את נתוני תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.
    כרגיל בסובארו, המנוע מחובר לתיבת הילוכים רציפה וממנה אל ארבעת הגלגלים, וגם מרווח הגחון נותר גבוה – 21.75 ס"מ כעת, כדי לשמר יכולת שטח טובה ממתחריו הרכים. עם זאת, בשונה מקודם, מעתה אין יותר גרסת טורבו לאותו מנוע.

     

     

    היות שסובארו חשה שהיא מתמודדת על מקטע יקר יותר של השוק, ודאי בארה"ב, פורסטר משווק שם ברמות אבזור גבוהות יחסית, למשל עם מסך מגע מרכזי שגודלו לא נופל מ-6.5 אינטש ומגיע ל-8 אינטש ברמות האבזור היקרות.
    תכונה חשובה מאד שסובארו מזוהה איתה ובונה עליה היא הבטיחות, ולאחר שקטפו את הציונים הגבוהים ביותר בכל מבחני הריסוק ממשיכים היפנים וקובעים רף גבוה של אבזור בטיחות ושל מערכות סיוע לנהג. כל הפורסטרים שיימכרו בצפון אמריקה, החל ברמת האבזור הבסיסית, יצוידו במכלול מערכות ה'EyeSight' של החברה, אשר כולל בקרת שיוט אדפטיבית (אמור מעתה: "בקרת שיוט מסתגלת"), התרעת התנגשות ובלימה עצמונית, התרעת סטייה מנתיב נסיעה ועוד.

     

    החידוש בגזרה זאת הוא מערכת שמכונה על-ידי היפנים DriverFocus אשר עושה שימוש בתוכנת זיהוי פנים כדי לבחון את הנהג ולוודא שהוא לא משחק בטלפון שלו או שדעתו מוסחת מסיבה אחרת, או שהוא מגלה סימני עייפות והירדמות. אם זה עובד טוב זה נשמע כמו פריצת דרך חשובה למניעת תאונות.

    מעבר לחשיבות הבטיחותית של מערכת זאת יש לה גם יתרון מעניין מבחינת נוחות: DriverFocus, כך טוענים היפנים, יכולה לזהות עד חמישה נהגים שונים, ואם אלה איחסנו בזיכרון שלה את ההעדפות שלהם למיקום מושב, טמפרטורה בסביבת הנהג, עיצוב התצוגה של לוח המכשירים וכיוצ"ב – המערכת תכין את המכונית לפי העדפות אלה ברגע שהיא תזהה את הפרצוף שלהם נכנס למכונית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סובארו פורסטר דור חמישי נחשף בניו יורק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.