• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האביב, הפריחה ומזג אוויר נוח הם רק חלק מן הסיבות הטובות לצאת לטיול נסיעה ארוך בסוף השבוע הנוכחי. מצד שני, עומס המטיילים והכבדות שאחרי ארוחת ליל סדר מדושנת הן סיבות לא פחות טובות כדי להירגע ולבחור לשם שינוי בסוף שבוע רגוע עם ספר טוב ביד ועם קפיצה אל חוף הים.

     

     

    את חלקו הראשון של הרעיון אפשר לבצע בבית, על כורסא נוחה, או בזירת ההתרחשות שבחוץ, ואילו בחלק השני נצא לטיול בתל-אביב בהשראת ספרו של יצחק אורפז 'מסע דניאל' (במקור בהוצאת ספריה לעם, עם עובד, דצמבר 69, וכעת בהוצאה מחודשת). אורפז, חתן פרס ישראל לספרות ותושב תל-אביב, הלך לעולמו לפני כשלוש שנים בגיל 94 והותיר אחריו יצירה ספרותית מפוארת.

    "זה המקום" אמר דניאל בליבו כשהוא ניצב על שובר הגלים הקטן ומביט אל רצועת החול הכלואה בין חומת רידינג והים. רצועת החוף נקייה הייתה ובתולית בלבנוניותה התמה". פיסת החול שבה בחר דניאל אולי קיימת במציאות, וייתכן שגלי הים מוסיפים להסתער עליה ולסגת, אבל גם אם כן – לא אותה אנחנו מבקשים אלא את האיחוד האישי שלנו עם הים, והחול, השמש והגלים.

     

     

    'מסע דניאל' מספר את סיפורו של חייל צעיר שחזר ממלחמת ששת הימים וזכר הקרבות הקשים עולים לנגד עיניו. הוא נוטש את אמו, חברתו ואת התוכים שלו, ובעיקר את המבנה הפיזי של העיר, ועובר להתגורר באוהל קטן שאותו נטע בסמוך לגדר תחנת הכח 'רידינג' שבצפון תל אביב.
    כל שורה בספר של אורפז מעלה באפנו את ניחוח הים, ואת טעמו הנפלא של החופש, ומותירה אותם בקרבנו, כמו אצל דניאל, גם כשאנחנו חוזרים אל הרחובות והבתים שלנו, יחד עם געגוע אל הים והגלים.

    "הייתה זו פיסת חוף נקיה, ככל שפיסת חוף, שאין בני האדם פוקדים אותה, יכולה להיות. היו שם עקבות הגלים של הים הנסוג – אותן מניפות נרחבות, שבעת תנועתן הקציפו תחרה לבנה על צווארים ירקרקים, ועתה קשתות נרחבות של פסולת חופים… בליטת החוף נראתה בעצם כמין אי זעיר, שחולותיו לחלוחיים וצוננים. עליה הקים דניאל את אוהלו. הוא כונן שני עמודי במבוק קטנים שחיזק ביתדות".

    החוויה של דניאל מאיצה אותנו אל פיסת חוף פראית, יפה, צנומה ונדירה שנותרה לא הרחק ממקום ההתרחשות שבסיפור. סלעים ירוקים וחומים כולאים את הגלים לאגמי מים צלולים ובתוכם נמלטים אל חוריהם סרטנים קטנים ומוטרדים. כל שצריך זה לאטום אוזניים מרעש מטוסי הסילון שממריאים כיום משדה דב הסמוך, וגם משאון המכוניות בכבישי העיר, ולהתרכז בפיסת גן העדן הבתולית.

     

     

    קחו אתכם לטיול מחשבות ושאלות, טיילו על הסלעים הירוקים והחלקים, וקפצו בזהירות מאחד לשני. התכופפו, הביטו אל תוך המים, חפשו את יצורי הים הקטנים, ואם לרגע ייראה לכם שהים מנתק אתכם מן העיר ושאונה הרי שמספיק להרים מעט את המבט כדי לשוב למציאות. הארובה המעשנת של רידינג ניזונה כיום אמנם מגז, ולא ממזוט כמו בימים שאותם מתאר אורפז, אבל היא עדיין פולטת את העשן שלה לאטמוספירה.

     

     

    מצד שני יש נחמה בכך שכיום, בשונה מאותם ימים, סלולה טיילת חדשה ורחבה מחוף 'תל ברוך' שבצפון העיר עד ליפו בדרום ועד למרינה של הרצליה מצפון. אפשר לפסוע על מסלול יפה לאורך מערב העיר וחוף הים גדוש התיירים שלה, ואפשר גם לרכוב לאורך הנתיב הזה על אופניים.

     

     

    כך מגיעים: מנתיבי איילון פונים מערבה במחלף 'קרן קיימת', וממשיכים מערבה לכיוון הים. חולפים את 'דרך נמיר' וממשיכים במזלג שמאלה לכיוון חוף תל ברוך. אפשר לחנות במגרש החניה (בתשלום) או לעקוף אותו ממזרח, בצמוד למסלול שדה התעופה 'דב', אך אם נוהגים במכונית נוסעים יש לשים לב שלא להתחפר בחול.

    צילומים: דובי זכאי

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: סיור למטיבי שבת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.