• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מערכת היברידית, מצב שליטה, הצעות לעיצוב. סובארו מציגה דגם שני לקונספט מלפני שנה

    סובארו הציגה בז'נבה את קונספט VIZIV-2, גרסה משופרת לקונספט המקורי שהוצג לפני שנה. ההשראה לדגם רעיון זה, מספרת סובארו, היא המשפט "חזון לחדשנות" ('Vision for Innovation') והוא אמור להראות "כמה טכנולוגיה מתקדמת יכולה לשפר את ההנעה הכפולה", ועם זאת להצביע על "כיוון אפשרי לעיצוב עתידי" של דגמי סובארו. בהינתן קונספט שני והמילה "אפשרי", נראה כי סובארו עוד לא החליטה.
    הדגם עצמו, עם מרכב 2 דלתות ו-4 מושבים, הוא באורך 440 ס"מ ומצויד במנוע טורבו-דיזל 1.6 ל' בתצורת בוקסר (מבנה שטוח, ובו הצילינדרים מונחים זה מול זה; כמו בשאר דגמי היצרן) ואליו מצטרפים 3 מנועים חשמליים. העיצוב מצביע על "קרוסאובר אקטיבי", ועיצוב הפנים "משרה אווירה של חווית נהיגה מהנה ודינמית".
    מנוע הדיזל ומנוע חשמלי אחד אחראים על הגלגלים הקדמיים. שני המנועים החשמליים האחרים מטפלים בגלגלים האחוריים, מנוע לגלגל. מערכות בקרה שולטות על המומנט שמייצר כל מנוע לפי תנאי הדרך המשתנים, ומאפשר גם ביטול הדיפרנציאל האחורי (האחראי להאטת גלגל פנימי לפי כיוון הפנייה).

    לסובארו VIZIV-2 מערכת היברידית נטענת (פלאג-אין) עם מצברי ליתיום-יון ותיבת ההילוכים רציפה (CVT). סובארו טוענת כי לשילוב המנועים במערכת ההנעה הכפולה יתרונות לא רק בתחום האחיזה, אלא גם בנהיגה דינמית: שילוב של ביצועים משופרים עם ניהוג ניטראלי באמצעות שליטה פעילה בכוח המועבר לגלגלים. פעולת המערכת, מוסיפה סובארו, משפרת גם את צריכת הדלק. בקונספט החדש מערכת שליטה משופרת המאפשרת לנהג לקבוע פרופיל התנהלות למנוע ולהילוכים לפי סוג הנהיגה. נוסף למצבי "אינטליג'נט' ו'ספורט' שהיו במערכת הקודמת, כאן נוסף גם מצב 'שיוט-חיסכון' המנוטר ונשלט באמצעות מצלמה סטריאופונית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סובארו: מחזורו של קונספט. ויש חידושים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.