• Ad
  • יו"ר הבנק לפיתוח קוריאה, שעומד בראש קבוצת הנושים של סאנגיונג, טוען שאנשי החברה לא משתפים פעולה עם ניסיונות ההצלה של החברה ולכן מצבה מחמיר מיום ליום.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסיבת עיתונאים וירטואלית שנערכה אתמול בסיאול, בירת קוריאה, הטיח לי דונג-גול, יו"ר הבנק לפיתוח קוריאה דברים קשים בהנהלת סאנגיונג ובעובדיה, ואמר למעשה שהם אלה שמכשילים כרגע את עסקת המכירה של החברה למשקיע האמריקני, חברת HAAH.

     

     

    הבנק לפיתוח קוריאה, שהוא בנק בבעלות ממשלתית, הוא הנושה הגדול ביותר של סאנגיונג ואנשיו עומדים בראש קבוצת הנושים של החברה. אנשי HAAH, יבואנים ומשווקי רכב בארה"ב, הציעו להשקיע כרבע מיליארד דולר ברכישת החברה, אך רק בתנאי שמהינדרה ההודית – בעלת השליטה הנוכחית בחברה, לא תמכור את כלל אחזקותיה בסאנגיונג, ובתנאי שקבוצת הנושים תזרים כסף חדש לחברה שצפויה להמשיך להפסיד כסף בשנים הקרובות.

    קבוצת הנושים, מצידה, התנתה את המשך הזרמת האשראי לחברה בכך שהיא תציג תוכנית התייעלות ותוכנית הבראה – ואלה כרוכות מן הסתם גם בפיטורי עובדים. במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול טען לי דונג-גול שהנהלת סאנגיונג וראשי ארגוני העובדים שלה "לא שיתפו פעולה" ולא הציגו את התוכניות הנחוצות, וזה מקטין את הסיכויים לביצוע עסקת מכירה.

    בשבוע שעבר קיבלה מהינדה ההודית אישור מיוחד מן הרגולטור ההודי למכור את גרעין השליטה בסאנגיונג ולהשאיר כ-25% בעלות, ומסתבר שהרגולטור ההודי אוסר על חברה נסחרת להפחית את הבעלות שלה בחברה זרה ביותר מ-25 אחוזים בעת מכירה. איסור זה הוסר, כאמור, בצעד חריג כדי לאפשר את העסקה ולהציל את סאנגיונג.

    גם המשקיעים האמריקנים, כך מסתבר כעת, מתחילים לחטוף "רגליים קרות" מן העסקה, וכפי שהגדיר את זה יו"ר הבנק לפיתוח קוריאה: "המשקיע הפוטנציאלי רואה שמצבה של סאנגיונג מחמיר והולך מיום ליום… אנחנו (קבוצת הנושים) עושים את מירב המאמצים לעודד את סאנגיונג לקבל החלטה מהירה לטובת המשקיע הפוטנציאלי". לי דונג-גול אמר גם שהבנק לא יוסיף לתמוך בסאנגיונג אלא אם החברה תגיע להסכם עם HAAH בנוגע לארגון מחדש שלה.

    סדר הדברים מכאן ואילך יכול ללכת בשני נתיבים עיקריים. אם סאנגיונג תציג תוכנית הבראה תוכל קבוצת המשקיעים להציג לנושים מכתב אשראי שיוכיח שיש לה מספיק מזומנים לביצוע עסקת רכישה, ואז ייכנסו לתמונה מעריכי צד שלישי שיבחנו את הסיכון בהלוואות נוספות לסאנגיונג. אלה יקבעו כמה כסף יכול הבנק לפיתוח קוריאה להקצות לתוכנית ההבראה. אם לא תושג הסכמה תיאלץ ממשלת קוריאה לקבל החלטה אם לסבסד את יצרנית הרכב המקרטעת עם הלוואות ממשלתיות שיאפשרו לה להמשיך "לצוף", או לתת לה לטבוע, מה שיוביל לסגירת החברה ולפיטורי עשרות אלפי עובדים בקוריאה.

    לי דונג-גול אמר במסיבת העיתונאים ש"אם סאנגיונג לא תנקוט בגישה פרואקטיבית במשא ומתן עם המשקיעים, ובלי ש"גורמים קשורים יחלקו את הכאב" (הכוונה, מן הסתם, למהינדרה ההודית) – סביר להניח שהעסקה לא תעבור בצורה חלקה… אני מצר על כך שנראה שסאנגיונג ואיגוד העובדים שלה לא שיתפו פעולה במטרה לבצע את העסקה, מפני שכדי שסאנגיונג תישאר בחיים חייבים כל הצדדים הנוגעים בדבר לחלוק הכאב".

     

     

    כפי שסיקרנו כאן בהרחבה, סאנגיונג הגישה בדצמבר האחרון בקשה להגנת בית המשפט מפני נושים במסגרת הליך כינוס נכסים, וזכתה בהגנה כזאת עד ל-28 בפברואר, מועד שחלף כבר לפני כשבועיים. כל זאת לאחר שקברניטי מהינדרה, שתכננה בתחילת 2020 להזרים לסאנגיונג 400 מיליון דולרים נוספים שינתה את דעתה והחליטה שעדיף מבחינתה "לא לזרוק כסף טוב אחרי כסף רע". המועד האחרון שעליו דובר בקשר לחתימת עסקה עם HAAH היה 15 במרץ, אבל מועד זה חלף, כידוע, אתמול.

    לקריאה נוספת: סאנגיונג מתקרבת אל רגע האמת: פונה לסיוע ממשלתי כדי להימנע מפשיטת רגל

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סאנגיונג לא משתפת פעולה ומצבה מחמיר והולך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.