• Ad
  • ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש
    ניו תציע כבר השנה שלושה דגמים חדשים בגרמניה, הולנד, דנמרק ושבדיה ותרחיב את הנוכחות בחודשים הקרובים. למדינות שמעדיפות כלי רכב פחות יקרים היא מכינה מותג-בת עממי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית 'ניו' (NIO), זו שזכתה בשנים האחרונות לכינוי "טסלה הסינית" בזכות כלי רכב חשמליים מתוחכמים ומקושרים, ערכה בסוף השבוע האחרון אירוע השקה בברלין, גרמניה, שבו הכריזה על תוכנית החדירה שלה למערב אירופה. בשלב הראשון היא פתחה את המכירה בגרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה, והיא מציעה שלושה דגמים חדשים. מכוניות ראשונות מדגם ET7 יסופקו עוד החודש.

     

    ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש

     

    ניו כבר מוכרת מכוניות חשמליות מתוצרתה בנורבגיה – המדינה האירופאית המתקדמת ביותר בכל הקשור לרכב חשמלי. אלא שכמו לא מעט יצרניות רכב אחרות גם היא השתמשה בשוק הנורבגי בעיקר כדי לבצע פיילוט לפני כניסה מסיבית יותר למערב אירופה. ניו מתכננת להיות נוכחת ב -25 מדינות ואזורים עד 2025, וכבר בחודשים הקרובים היא תרחיב את הפעילות שלה לאוסטריה, בלגיה, לוקסמבורג, בריטניה ושווייץ.

    ניו מציעה את המכוניות שלה במכירה ישירה ללקוחות במודל מנויים ייחודי, ומה שמעניין בו בהקשר האירופאי הוא שהיצרנית מתכננת לתפעל חלק מן השיווק ומן הקשר אל הלקוחות בעצמה – כלומר לא באמצעות יבואנית או מפיצה מקומית – וחלק אחר שלו, למשל נושאי ליסינג ומימון, באמצעות חברות ליסינג מקומיות. היות שניו טרם פרסמה באופן רשמי מה הכוונות שלה לגבי ישראל זה משאיר את כל האפשרויות על השולחן. היא יכולה לפעול אצלנו עצמאית, כמו טסלה, ולשווק מכוניות באמצעות האינטרנט, או לחבור אל חברת ליסינג גדולה שתייצג אותה בארץ בכל או בחלק מן השירותים (המכירה בכל מקרה תתבצע באמצעות האינטרנט) או לפעול באופן מסורתי יותר עם יבואנית רכב ותיקה או חדשה.

    בכל מקרה, בשונה מטסלה אשר מציגה את המכוניות שלה (בחו"ל) באולמות צנועים יחסית ובהרבה פעילויות "פופ-אפ", ניו בונה אולמות תצוגה מפוארים ו"מרכזי חוויה" שבהם היא מפנקת את לקוחות הפרימיום שלה.

     

    ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש

     

    כרגע מוצעים באירופה שלושה דגמים חדשים – ET7, EL7 ו-ET5 – ושלושתם מבוססים על פלטפורמת NIO NT2 החדשה של החברה. ET7 היא מכונית סדאן שהיא גם ספינת הדגל של ניו, וזהו הדגם הראשון שיסופק פיזית ללקוחות כבר בשבוע הבא, ב-16 באוקטובר. שני הדגמים הנוספים – הקרוסאובר הקומפקטי EL7 ומכונית הסדאן הקומפקטית ET5, זמינים להזמנה אך יימסרו ללקוחות בינואר ובמרץ 2023, בהתאמה.
    פלטפורמת NT2 מאפשרת החלפת סוללות וכוללת את מערך המחשוב של הרכב, כמו גם את מערכת ההפעלה וחומרה חכמה לרכב, אלגוריתמים ויישומים, וכמובן גם עדכונים דרך האוויר. שלושת הדגמים החדשים כוללים גם את "תא הטייס הדיגיטלי והפנורמי" של החברה כסטנדרט, ומערכת הפעלה שכוללת בינה מלאכותית.

     

    ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש

     

    בנורבגיה ניו מוכרת את הקרוסאובר הגדול שלה, ES8 עם שבעה מושבים, אך הוא בנוי על פלטפורמה מן הדור הראשון של החברה ולכן הוא לא יוצע בשווקים נוספים. החברה מתכננת לבנות מחליף לדגם הזה על בסיס פלטפורמת NT2 בשנה הבאה, לשנות את שם הדגם ל-EL8, ולהציע אותו למכירה באירופה לצד ארבעה דגמים חדשים שהחברה מתכוונת להשיק. תוכניות אודות מכונית העל EP9 טרם פורסמו רשמית, ולא ברור אם ניו תציע באירופה את הקרוסאובר בגודל בינוני שלה, עם חמישה מושבים, שנקרא ES6, ואת תצורת הקופה שמבוססת עליו ונקראת EC6, או שתמתין להחלפתם.

     

    ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש

     

    מוצרי פרימיום במחירים אטרקטיביים

    ניו מוכרת מכוניות יקרות עם טכנולוגיה מתקדמת מאד והיא עושה את זה בדרך שונה מן המקובל בתעשיית הרכב העולמית. מודל המנויים שלה מאפשר לשכור את הרכב בסגנון ליסינג לתקופות של החל מחודש אחד ועד 60 חודשים בתוכנית שכוללת ביטוח מקיף, כל צרכי התחזוקה, צמיגי חורף במדינות קרות, מכוניות תחליפיות במקרה של תאונה או טיפול במוסך, וכמובן גם אפשרות להחלפת סוללות ולשכירת סוללה גדולה יותר באופן זמני לקראת נסיעות ארוכות. הלקוח יכול לבחור בין תוכנית שמחירה כולל או לא כולל את הסוללה ברכב, בדומה לרעיון של 'בטר פלייס' מלפני 15 שנים.

    לקוחות של ניו במדינות הראשונות באירופה יכולים לחכור מכונית עם סוללה בעלת קיבולת של 75 קילוואט שעה תמורת 1,199-1,295 אירו (1,171-1,264 דולר) בהתאם לאורך החוזה (כאמור, החל בחודש ועד חמש שנים), ובמקום לטעון את המכוניות שלהם בבית הם יכולים להחליף את הסוללה שלה בתחנת החלפת סוללות וכך לחסוך זמן.

    כל דגמי ניו שיימכרו באירופה מהונדסים לסוללות מתחלפות בהחלפה סטנדרטיות, וכיום 95% מרוכשי הבעלים ES8 בנורבגיה מחכירים את הסוללה שלהם ומקבלים אפשרות לשדרג אותה לגודל גדול יותר כאשר הם זקוקים לטווח נסיעה גדול יותר.

     

    ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש

     

    ניו מציעה ללקוחות גישה ל-380,000 עמדות ונקודות טעינה ברחבי אירופה, ועד סוף השנה היא מבטיחה להפעיל באירופה 20 תחנות להחלפת סוללות. עד לסוף השנה הבאה יגדל מספר זה ל-120 תחנות. בנוסף, אנשי ניו מספרים שהם הקימו כבר מערכי שירות מורשים בכל הערים הגדולות של נורבגיה, גרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה, ואפשר להזמין ולקבל טיפול באמצעות אפליקציית NIO "בלחיצה אחת".

    ניו מכרה כמעט רבע מיליון כלי רכב בסין ובנורבגיה מאז שהחלה לייצור מכוניות חשמליות בשנת 2018 ומחירי הדגמים שלה נעים בין 50,000 ל-70,000 אירו (49,000-69,000 דולר) בהתאם לגודל הסוללה ואם הלקוחות בחרו לקנות או לשכור את הסוללה.

     

    ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש

     

    מותג חשמלי עממי

    ככל הידוע ניו שוקדת על הפיתוח של שני מותגי משנה במטרה להגיע אל פלחי שוק חדשים. שמות המותגים האלה טרם פורסמו, אבל הרעיון הכללי מזכיר מעט את ההיררכיה המוכרת בקבוצת פולקסווגן עם מותג יוקרה כמו אאודי, ומותגי מסה במיצוב שונה כמו פולקסווגן, סיאט וסקודה.

    שם הפרויקט של מותג שככל הנראה יקביל לפולקסווגן מבחינת המיצוב שלו הוא Alps, והוא צפוי להיחשף בעוד קצת יותר משנה. עד אז, מן הסתם, יפורסם גם שם המותג. כמה חודשים לאחר תחילת השיווק בסין, אי שם באמצע 2024, צפוי המותג הזה להגיע גם לאירופה, ולדברי אנשי ניו הוא מכוון בעיקר לשווקים כמו צרפת, איטליה וספרד שבהם לקוחות רוכשים יותר מותגי מסה מאשר מותגי יוקרה (להבדיל, למשל, מאשר בשוויץ ובגרמניה).

    כמובן שאנחנו עדיין רחוקים מלדעת מה יהיה טווח המחירים של המותג ה"פולקסוגני" של ניו, אבל בסין מרננים על כך שמתחת למותג הזה יהיה מותג עוד יותר עממי, שיציע מכוניות קטנות ועוד פחות יקרות, ואלה מכוונות לטווח מחירים שבין 14,000 ל-28,000 דולר.

     

    ניו הסינית התחילה למכור באירופה ותשיק מותג עממי חדש

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.