• Ad
  • נחצה קו אדום: רמזור מדרכה לעידן הסמארטפון

    חברה הולנדית מנסה לעצור הולכי רגל ששקועים במכשירים הניידים שלהם מפני התפרצות לכביש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מספר תאונות הדרכים שנגרמות בגלל שימוש במכשירים ניידים נמצא במגמת עליה מדאיגה, ובכלל זה גם של הולכי רגל ששקועים בעולם הוירטואלי ולא שמים לב שהם יורדים אל כבישים סואנים.

     


    אנשי חברת הטכנולוגיה ההולנדית 'HIG מערכות תחבורה', אשר עוסקת בפיתוח והתקנת רמזורים ואמצעי בקרת תנועה, שמו לב לכך שהשימוש בטלפונים גורם לכך שמבטם של הולכי רגל בכל הגילאים לא מופנה כיום קדימה אלא כלפי מטה – ובמצב כזה אין סיכוי שהם יבחינו ברמזורים, או אפילו בתנועה שעל הכביש.
    הפתרון שלהם: פס של תאורת לד חזקה שמותקן לאורך המדרכה, ובאמצעות סנכרון עם רמזור הולכי הרגל הוא דולק באדום או בירוק.

    נראה שפס התאורה אמנם מתאים בעיקר למדינות צפוניות שבהן יש אור רך משלנו, או בשעות ערב ולילה, וגם האפקטיביות שלו עוד צריכה להיבחן לאורך זמן, אבל לכל הפחות אפשר לומר שזהו רעיון מדליק.

    מי שלקחה אותו לבדיקה היא מועצת העיר ההולנדית Bodegraven-Reeuwijk שנמצאת בדרום מערב הולנד ובה חיים כ-33 אלף תושבים. החברה, בשיתוף המועצה, הציבו את המערכת בסמוך למעבר חציה בעיר בתקווה שהמשתמשים במכשירים ניידים יבחינו בפס הצבע מתחת לרגליהם רגע לפני שהם יורדים אל הכביש.

    לפני שנדלק האור האדום ברמזור מהבהבת רצועת ה-LED מספר פעמים כדי להעצים את ההתרעה הוויזואלית בפני הולכי רגל, ואז, כמו הרמזור הרגיל, היא הופכת מירוקה לאדומה.

    המערכת הוצגה בפני העיתונות ההולנדית באמצע השבוע שעבר עם השקת הניסוי ואחד מחברי מועצת העיר, שאחראי לו, אמר ש: "הולכי הרגל משתמשים כיום במכשירים ניידים יותר ויותר בגלל התחזקותן של אפליקציות של מדיה חברתית, משחקים, תכתובות 'ווטצאפ' ומוסיקה, וזה בא על חשבון תשומת הלב שהם מקדישים לתנועה. היות שאנחנו כנראה לא יכולים להפוך את המגמה הזאת אנחנו רוצים לכל הפחות לצמצם את הסיכונים שכרוכים בה".

    הצומת שנבחר לניסוי נמצא בקרבת שלושה בתי ספר בעיר, ואם הניסוי יצליח הוא יורחב לצמתים נוספים בעיר. אנשי החברה מדווחים על התעניינות של ערים נוספות מהולנד, ולנוכח ההתעניינות התקשורתית נראה שזה לא עומד להיעצר רק שם.

     

    צילומים: HIG

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.