• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הגעתם ברכבת לתל-אביב והאוטובוס ליעד שלכם מאחר? אם תשכרו אופניים, תקבלו הנחה של שבעה שקלים ליום. ברכבת ישראל מקווים ששיתוף פעולה עם הזכיינית שמפעילה את פרויקט השכרת האופניים יחזק את נאמנות הנוסעים ויאפשר להם להגיע מהר יותר ליעדם

    רכבת ישראל אישרה שיתוף פעולה עם זכיינית המפעילה את פרויקט השכרת אופניים בתל-אביב ("תל-אופן"), אשר במסגרתו תינתן הנחה לבעלי כרטיס רב-קו של הרכבת בעת שכירת אופניים. לפי רכבת ישראל, מטרת ההתקשרות היא עידוד השימוש ברכבת וכן חיזוק "נאמנות" הנוסעים. בעלי כרטיס רב-קו יוכלו לשכור אופניים במחיר של 10 שקלים בימי חול, לעומת מחיר של 17 שקלים למי שאינם נוסעי רכבת.

    ברכבת מסבירים כי "רכבת ישראל מעוניינת להתקשר עם חברת 'תל אופן' ולקיים שיתוף פעולה, הכולל היבטים תדמיתיים וחיזוק נאמנות נוסעים על-ידי מתן הטבה למען ציבור נוסעי הרכבת בעלי כרטיס 'רב קו', המהווה שירות מסוג 'דלת לדלת' ומקנה ערך מוסף ומשלים לנסיעה ברכבת".

    על-פי פרסומי רכבת ישראל ומשרד התחבורה, רוב הנוסעים ברכבת (כ-60%) מגיעים לתחנות המוצא באמצעות כלי רכב פרטיים, כאשר כשליש מהם משאירים את כלי הרכב ליד התחנה. במסגרת המאמצים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית כאמצעי משלים לרכבת, בוחנים במשרד התחבורה כמה צעדים – כמו למשל צמצום מספר מקומות החנייה ליד תחנות הרכבת, שיפור השילוב בין רכבות ואוטובוסים, וכן שימוש באמצעי תחבורה "חלופיים" כמו אופניים.

    עם זאת, ראוי לציין כי שיפור השילוב בין רכבות ואוטובוסים – שהוא הצעד העיקרי והחשוב לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית – הוא תהליך לקוי שנמשך שנים ארוכות, ולרוב ללא הצלחה יתרה. כבר בשנת 1997 קיבלה הממשלה החלטה להתאים את לוחות הזמנים ומסלולי הקווים של חברות האוטובוסים לצורכי הנוסעים ברכבת, אך עד היום ניכרות בעיות רבות בממשק שבין אמצעי התחבורה השונים.

    הפרויקט המשותף לרכבת ישראל וזכיינית השכרת האופניים בתל-אביב אמנם אמור לתת מענה לבעיית נסיעות ההמשך של נוסעי הרכבת, אך מטבעו מדובר בפתרון מוגבל, שמתאים למספר קטן יחסית של נוסעים ואשר אינו יכול לשמש תחליף ליצירת מערכת משלימה של אמצעי תחבורה ציבורית, המאפשרים הגעה "מדלת לדלת" בזמן מהיר ובנוחות.

    על היקפו המוגבל של שיתוף הפעולה אפשר ללמוד מעלותו הצפויה: כ-100 אלף שקלים בשנה בלבד, כאשר ברכבת ישראל מבהירים כי בעלות ההנחות שיינתנו לנוסעים יישאו הרכבת והזכיינית במשותף. הרכבת תעביר את חלקה במימון ההנחות בהתאם למימושן בפועל, ולא, למשל, באמצעות תשלום מראש.

    בהתייחסם לפרטי שיתוף הפעולה החדש, מסכמים ברכבת כי "במסגרת שיתוף הפעולה תינתן לנוסעי הרכבת, בעלי כרטיס 'רב קו' של הרכבת, הנחה בלעדית ברכישת מנוי יומי לשירותי 'תל אופן' בתעריף ימי חול, כך שהמחיר יעמוד על 10 שקלים במקום 17 שקלים… בכל אחת מתחנות הרכבת בתל-אביב קיימת עמדת השכרה ונקודת עגינה, ניתן לרכוב לכל מקום בעיר ולהחזיר את האופניים בנקודת עגינה אחרת".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לנוסעי הרכבת משתלם לרכוב על אופניים?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.