• Ad
  • משנחאי לתל-אביב: סקודה מציגה עתיד חשמלי ואוטונומי

    VISION E הוצגה במקביל בשנחאי ובתל-אביב. מכונית הקונספט החשמלית הראשונה בהיסטוריה של סקודה מנסה לתאר את הייחוד הצ'כי בעידן המכונית האוטונומית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    באירוע ראשון מסוגו בישראל חשפה אתמול (ג') סקודה בבכורה עולמית את מכונית התצוגה VISION E: תל-אביב, עיר שלא נמצאת בדרך כלל על האג'נדה של יצרניות הרכב, נבחרה יחד עם קומץ קטן של ערים חשובות בעולם וזכתה להצצה ראשונית – וירטואלית אמנם – בדגם החדש.

     

     

    באותה עת ממש, במסגרת ערב התצוגה המסורתי שמקיימת קבוצת פולקסווגן לפני כל תערוכת רכב חשובה בעולם, חשפה סקודה את מכונית התצוגה עצמה בשנחאי, סין, לקראת תערוכה שנפתחה היום ותתקיים שם עד ל-28 באפריל.

    VISION E היא אמנם בסך הכל מכונית תצוגה, מה שאומר שחלק מן הרעיונות שמובעים בה אולי לא יגיעו לייצור סדרתי, אבל מעבר להצהרות הטכנולוגיות יש בה אמירה מאד ספציפית אודות אסטרטגיית המיצוב של המותג סקודה בעידן המרגש, המסקרן, אבל המאד לא ברור שאליו כולנו צועדים: עידן המכונית האוטונומית.

    כמקובל בקבוצת פולקסווגן בשלושת העשורים האחרונים כל דגמי סקודה (חברה בבעלות מלאה של הקבוצה) יתבססו על פלטפורמה משותפת לקונצרן כולו ויעשו שימוש ברכיבים דומים לאלה שבהם ישתמשו רוב המותגים האחרים.

    VISION E, למשל, מתארת כלי רכב שיתבסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של הקבוצה, MEB, ויונע באמצעות מערכת הנעה דומה לאלה שיניעו כלי רכב חשמליים אחרים, בגודל בינוני וגדול, מתוצרת פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה בעצמה.

     

     

    הדגשים הייחודיים לסקודה, ככל שאפשר ללמוד עליהם מ-VISION E בהשוואה לדגמי התצוגה שהוצגו עד כה על-ידי מותגי פולקסווגן האחרים, הם על נוחות נסיעה שנגזרת בין השאר ממרחב פנימי רב (מבנה כמעט 'קרוסאוברי' מוגבה, מרחב פנימי רב, רצפה שטוחה ותא מטען ענק), טווח נסיעה של עד 500 ק"מ, ביצועים טובים אבל לא מסמרי שיער (225 כ"ס שמופקים משני מנועים חשמליים ומהירות שיוט של כ-130 קמ"ש, מהירות מרבית של 180 קמ"ש), ומגוון "פתרונות חכמים" כמו טעינה אינדוקטיבית (ללא צורך בכבל חשמלי) וממשק משתמש מתוחכם.

    אורך בסיס הגלגלים של המכונית נדיב מאד: 285 ס"מ, אורכה 469 ס"מ, רוחבה 192 ס"מ, והגובה שלה הוא 159 ס"מ.

    עיצוב מכונית התצוגה עשוי, כאמור, שלא להישמר במלואו עד לדגם הסדרתי אבל הדבר הבולט ביותר בו הן דלתות אחוריות שנפתחות לכיוון ההפוך ("דלתות התאבדות") וחושפות את היעדרה של קורה מרכזית ("קורה B").

    בקונספט כזה כבר נעשה שימוש בעבר על-ידי מספר יצרנים אולם לא מדובר בעניין של מה בכך: היתרון הברור מאליו הוא חלל פנימי שלא מוגבל על-ידי קורה, וכך מאפשר נוחות גבוהה בכניסה וביציאה למושב האחורי, אלא שהחיסרון שנובע מכך הוא הצורך להשיג קשיחות מרכב באמצעים אחרים, מורכבים ויקרים יותר לביצוע. אנשי סקודה מציינים שעיצובה של VISION E מתאר את "שפת העיצוב החדשה של סקודה אשר פותחה במיוחד עבור ניידות חשמלית".

    עובדה לא פחות חשובה היא שמכונית התצוגה הזאת מתארת מכונית אוטונומית-למחצה, כזאת שמסוגלת לעמוד בהגדרות הנדרשות ל"רמה 3" (כאשר רמה 5 מתארת מכונית אוטונומית מלאה, שלא דורשת הגה או נהג). לצורך זה היא מצוידת במספר רב של חיישנים ומצלמות ולדברי סקודה היא יכולה לנהוג את עצמה בעצמה על מסלולים מוגדרים, למשל להתנהל עצמאית בפקקי תנועה וגם לנהוג על כבישים מהירים, לעקוף מכוניות אחרות, למצוא מקום חניה פנוי ואף לחנות בו ללא מגע יד אדם.

    VISION E, אגב, מתארת את כלי הרכב החשמלי הראשון מבין חמישה כלי רכב חשמליים סדרתיים שסקודה מתחייבת להציג עד לשנת 2025, כלומר בתוך פחות משמונה שנים – וזאת בנוסף למספר גרסאות היברידיות-נטענות של דגמים קיימים.

    כאמור, ההשקה ה"ישראלית" של דגם התצוגה התקיימה בתל-אביב באמצעות מערכת "מציאות מדומה" שבאמצעותה אפשר היה לערוך סיבוב היכרות סביב הדגם.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.