• Ad
  • טויוטה קורולה אתר THECAR
    טורקיה מייצאת לישראל מגוון מוצרים, מבגדים ועד מכוניות. כל המכוניות החשובות שמיוצרת בטורקיה ומיובאות ארצה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רג'פ טאיפ ארדואן חשף השבוע שוב את פרצופו האנטי-יהודי המכוער, ושלח לרחובות איסנטבול ואנקרה אלפי מפגינים אנטי-ישראלים ואנטי-יהודים.

    לצד התמיכה הפוליטית של ארדואן וממשלתו בגורמי איסלאם קיצוניים, ובטרור העזתי, נהנית המדינה הידידותית-לשעבר הזו מקשרי מסחר ענפים עם ישראל, ועד לאחרונה גם מזרם עצום של תיירות ישראלית.

    לאחר הפגנות אלימות בסביבת נציגויות ישראל באנקרה ובאיסטנבול הורה שר החוץ, אביגדור ליברמן, על החזרת משפחות הדיפלומטים הישראלים מחשש לחייהם. ליברמן גם הנחה את אנשי משרדו למחות בחריפות כנגד ההפגנות האלימות, במהלכן יודו אבנים ונופצו חלונות הנציגות הישראלית באיסטנבול, ונתלה דגל פלסטין על חומת בית השגריר באנקרה. אנשי משרד החוץ אכן הבהירו לממשלת טורקיה שמדובר בהפרה בוטה של הכללים הדיפלומטיים, כמו אמנת וינה, וששלטונות טורקיה וכוחות הביטחון שלה הפרו ברגל גסה את המוטל עליהן – שמירה על ביטחונם ושלומם של הנציגים הישראליים המשרתים בשטחה.

    תגובת שר החוץ הטורקי, אחמט דבוטאולו, הייתה ששלטונות מדינתו מוחים נגד הפעילות הצבאית של צה"ל ברצועת עזה.

    קשה מאוד למצוא נקודות אור ביחסים בין ישראל וטורקיה בעת הנוכחית. כבר כמה שנים שהיחסים מעורערים (עוד לפני פרשת 'המרמרה') ומתדרדרים בכל פעם שמסלים העימות בין ישראל לפלסטינים. אבל המתיחות המתחדשת בין ישראל לטורקיה לא נעצרה במשבר המדיני וכבר החלה להשפיע גם בפן הכלכלי. משרד החוץ הוציא אזהרת מסע למדינה, ואלפי אנשים שתכננו את חופשת הקיץ שלהם ב"הכל כלול 5 כוכבים באנטליה" ביטלו את חופשתם.

    לטורקיה יש יחסים כלכליים הדוקים עם ישראל, שעיקרם, בשנים האחרונות, מבוסס על יצוא סחורות מאצלם אלינו, בעיקר בתחומי הטקסטיל, מוצרי הצריכה ובתחום הרכב.

    אחת הסיבות לחשיבותה של טורקיה כבסיס לייצור וייצוא רכב לישראל היא שטורקיה היא בסיס הייצור של יצרנים אירופאים שונים עבור שווקים מתפתחים, כמו גם עבור כל מי שחובב מכוניות סדאן (4 דלתות עם תא מטען נפרד) וסטיישן.

    המשך התדרדרות היחסים עם טורקיה עלולה להוביל לתוצאות מרחיקות לכת. בעבר, בעת פעולות צבאיות, ארדואן הגיב בחריפות, נקט בצעדים אקטיביים לגינוי ישראל בפורומים בינלאומיים ואף הקפיא את קשרי הסחר עם ישראל. עם זאת הוא דאג לבהיר שמדובר רק בהקפאת חוזים ממשלתיים שלא משפעים על קשרי חברות פרטיות. כנראה שגם בטורקיה מודעים לרווח הכלכלי שיש לשני הצדדים מהיחסים המסחריים.

    ובכל זאת, לא מזיק לכולנו לדעת אילו דגמי מכוניות מיוצאים מטורקיה לישראל:

    הונדה: סיוויק

    טויוטה: קורולה

    יונדאי: i10, i20 ו-i25 אקסנט

    רנו: מגאן, פלואנס וקליאו

    פיאט: דובלו ופיורינו

    פורד: קונקט וטרנזיט

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בצל המשבר עם טורקיה: אחד ממקורות היבוא החשובים למכוניות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.