• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

     

    יונדאי השיקה אתמול (א') בשוויץ את עשר המשאיות המימניות הראשונות מתוצרתה, מדגם XCIENT, ואלה משאיות המימן הראשונות שלה באירופה. עד סוף השנה יופעלו בשוויץ 50 משאיות כאלה, ובתוך כארבע שנים מתוכנן צי של 1,600 משאיות מימניות באירופה.

     

    צ'אול לי, סגן נשיא בכיר ומנהל מחלקת כלי הרכב המסחריים של יונדאי צוטט בהודעת החברה לעיתונות כשאמר ש"XCIENT המימנית היא משאית אמיתית ופעילה ולא קונספט עתידי על לוח שרטוט… עם רכב זה יונדאי מציינת אבן דרך משמעותית בתולדות כלי הרכב המסחריים ופיתוח טכנולוגיית ההנעה באמצעות מימן… בניית מערכת אקולוגית כוללת סביב הנעה במימן, עם כלי רכב מימניים אשר יספקו צרכי תחבורה קריטיים, תוביל לשינוי פרדיגמה שיסלק את פליטת המזהמים מרכב מן המשוואה של איכות הסביבה".

    יונדאי אמנם נכנסה לתחום ההנעה המימנית רגע אחרי טויוטה והונדה היפניות אבל כעת היא מובילה את התחום הזה לכל הפחות בכל הקשור למספר הדגמים שלה, למחויבות להקמת מערכי ייצור של תאי דלק, ולשיתופי פעולה עם חברות אחרות לצורך פיתוח משותף של טכנולוגיה רלבנטית. בין השאר מפעילה החברה צי של כמה מאות קרוסאוברים מדגם ix35 כמו גם צי של NEXO שהוא כלי רכב שפותח מראש כדי לקבל הנעה מימנית.

    למשאית XCIENT יש יחידת הנעה מימנית שמספקת 190 קילוואט מתוך שני תאי דלק שמספקים 95 קילוואט כל אחד. שבעה מכלי מימן גדולים שמותקנים במשאית אוגרים יחד קיבולת מימן משולבת של כ-32 קילוגרם גז מימן, מה שמספיק לטווח נסיעה של כ-400 קילומטרים בין תדלוקים. משך תדלוק של כל המכלים האלה הוא בין 8 ל-20 דקות, בהתאם לציוד ולתנאי הסביבה.

     

     

    הנעה מימנית מאפשרת טווחי נסיעה ארוכים בהרבה מאשר הנעה חשמלית, ולכן היא מתאימה יותר למשאיות שנושאות משקל רב למרחקים ארוכים. משך התדלוק – נקודה קריטית בכל הקשור ללוגיסטיקה ושינוע – קצר לאין ערוך. מאמציה של יונדאי בתחום השינוע ממוקדים כעת בטכנולוגיה שתאפשר טווחי נסיעה של כ-1,000 קילומטרים, ואותה היא מייעדת בעיקר לשוק הצפון אמריקני.

    הסיבה לבחירה בשוויץ כמדינה האירופאית הראשונה שבה מושקת המשאית המימנית של יונדאי כפולה. ראשית לכל, שוויץ היא "מדינה ירוקה" שמשקיעה משאבים רבים בהגנת הסביבה ובתחבורה נקיה. כך, למשל, מס הכבישים בשוויץ (LSVA) לא חל על משאיות שלא פולטות מזהמים, וזה מוזיל את השימוש בהן. בנוסף, בשוויץ יש תעשייה מפותחת למדי אשר מפיקה, בין השאר, מימן, וכמו כן מופק מימן ממקורות אנרגיה מתחדשת כמו סכרים הידרו-אלקטריים. בשנה שעברה הקימה יונדאי מיזם משותף עם חברת H2 Energy השוויצרית, אשר תנהל השכרה תפעולית של צי משאיות המימן מול חברות הובלה במשק השוויצרי. מודל ההיקשרות עם חברות ההובלה מבוסס על שימוש בפועל, כלומר שהמפעילים לא קונים את המשאיות אלא משלמים רק על קילומטראז' בפועל שבוצע באמצעותן.

    לקריאה נוספת: יונדאי מסתערת על שוק המימן. תקים מפעל נוסף לתאי דלק

    לפני שנה וחצי פרסמה יונדאי את "מפת הדרכים" ארוכת הטווח שלה להנעה מימנית, שנקראת "Fuel Cell Vision 2030", ובמסגרתה היא מחוייבת לייצר 700,000 תאי דלק בשנה, לשימוש במכוניות נוסעים, משאיות, ספינות, גנרטורים, מל"טים ואפילו ברכבות. בתוך 4 שנים מתכוונים אנשי החברה להגיע לייצור ומכירות בהיקף של 670,000 כלי רכב חשמליים בשנה.

    The post משאית המימן של יונדאי מגיעה לאירופה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    משאית המימן של יונדאי מגיעה לאירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.