• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המשאית החדשה של מרצדס לעבודות תשתית, ארקוס, נחשפה עם מגוון רחב של מנועים וחידושים

    מרצדס הציגה את ארקוס, משאית לעבודות תשתית ממשקל כולל של 18 טון ובהינע מ-4×2 ועד 8×8.

    כמו כל יצרניות המשאיות, שנאלצו להתאים את מוצריהן לתקן אירו 6החדש, גם מרצדס מחדשת את משאית עבודות התשתית שלה, 'ארקוס', ומנצלת את הזדמנות להציג גם חידושים נוספים.

    הדגם המחדש מציע שש עשרה רמות הספק מארבעה מנועים שהותאמו לתקן אירו 6 (שיכנס לתוקף בספטמבר 2014). בפסגת ההיצע נמצא מנוע OM473 החדש: 6 צילינדרים בטור בנפח 15.3 ליטר, מנוע שמחליף את OM502, ה-V8 הוותיק של מרצדס. המנוע מוצע בשלוש רמות הספק 517, 580 ו-625 כ"ס ומומנט של 2,600, 2,800 ו-3,000 נ"מ בהתאמה. מנוע זה עושה שימוש בטכנולוגית טורבו-קומפאונד (turbo-compound) של ווית' (Voith), שבה פועלת טורבינה נוספת במערך הפליטה של המנוע שממירה את החום הנוצר לאנרגיה המגיעה לגל הארכובה דרך מצמד. ההספק המרבי של המערכת הוא 75 קילו וואט (102 כ"ס) ולפי ווית' היא מאפשרת עמידה בתקן אירו 6 אגב חיסכון בדלק של עד 3%.
    פרט למנוע זה יכולים לקוחות לבחור באחד משלושה מנועים נוספים, החל מ-236 כ"ס ו-1,000 נ"מ.

    ארקוס מוצע בשני תתי-דגם בסיסיים: Loader עם הנעה אחורית ו-Grounder לעבודות שטח קשות עם הנעה-כפולה (וכל מערך הנעילות הדרוש), שלדה רחבה יותר ב-90 מ"מ וקפיצי עלים ארוכים ב-100 מ"מ. גובה השלדה, 112 ס"מ, גבוה מזה של האקטרוס לעבודות עפר, והגרסה למערבל (עם נפח של 8 מ"ק) או רכינה גבוהה בעוד 4.5 ס"מ.

    משאית העבודה של מרצדס מוצעת עם התיבה הרובוטית שנקראת PowerShift 3, (לטענת מרצדס היא מהירה ב-20% מן הדגם היוצא שלה, PowerShift 2) וכן עם תיבה ידנית. חידושים נוספים: הפעלה הידראולית להפחתה טבורית, תכנון סרנים לקבלת צמיגים גדולים מהרגיל (13 R 22.5), הגה כוח אלקטרו-הידראוליServotwin עם התנגדות בהתאם למהירות ובלם מנוע עם שלוש דרגות עם פריקת-לחץ מוגדשת.

    ארקוס מוצעת עם שבעה תאי נהג שונים ומרצדס טוענת להנדסת אנוש כמו בראשי-גורר לעבודות קו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מרצדס ארקוס: מנוע חדש שעומד בתקן אירו 6

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.