• Ad
  • וולבו הציגה דור חדש של FH

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדור החדש והרביעי של וולבו FH מציג מספר חידושים שמופיעים לראשונה בעולם המשאיות, כמו מערכת שזוכרת תוואי דרך, תיבה הילוכים כפולת מצמד ועוד

    וולבו הציגה דור חדש בסדרת FH עם מספר טכנולוגיות ייחודיות שמופיעות לראשונה בעולם המשאיות, למשל תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול.

    הדגם החדש של וולבו FH, והרביעי מאז הוצג ב-1992, נועד בראש ובראשונה לעמוד בתקני אירו 6 וכולל גם מספר חידושים. ראש וראשון בהם הוא תוכנה שנקראת I-See אשר "זוכרת" את תוואי הדרך ומציעה את מאפייני התפעול האופטימליים לחיסכון בדלק. התוכנה שולטת במשאית באמצעות שילוב ההילוכים כלפי מעלה מטה והאטת המשאית בשילוב כל מערכות הבלימה "לפי הספר". לטענת וולבו עשויה התוכנה לחסוך עד כ-5% מתצרוכת הדלק.

    מניע את וולבו FH מנוע D13K החדש שעושה שימוש בטכנולוגית טורבו-קומפאונד (turbo-compound). בוולבו מכנים זאת I-Torque, אך עיקרון הפעולה דומה לזה שנמצא אצל המתחרים – טורבינה נוספת במערך הפליטה של המנוע הפכת את אנרגיית גזי הפליטה לאנרגיה קינטית שמגיעה לגל הארכובה דרך מצמד. לדברי אנשי וולבו, המערכת תורמת לחיסכון של עד 4% בתצרוכת הדלק. עוד הם טוענים שבזכות מומנט של 2,800 נ"מ שמושג ב-1,000 סל"ד (ומומנט יעיל שמושג כבר ב-800 סל"ד), ובשילוב מערכת ניהול מנוע מתקדמת ושינויים נוספים מושג חיסכון כולל של 10% בתצרוכת הדלק.

    על העברת הכוח אמונה ה-I-Shift 2 – התיבה הרובוטית הראשונה בעולם הרכב הכבד עם מצמד-כפול. וכך, בעיית ההשהיה, עניין קריטי בנהיגה במעלה הררי, אמורה להיפתר באמצעות שילוב מהיר בהרבה מהמקובל בתיבות רובוטיות עם מצמד יחיד.

    חידוש ייחודי נוסף שמוצע לראשונה בעולם המשאיות הוא מערך מתלים נפרדים מלפנים. לטענת היצרנית כך מושגות ב-FH איכות ניהוג ויכולת דינמית "כמו של מכונית נוסעים".

    תא הנהג של וולבו FH מציע מושבים חדשים, שדה ראייה נרחב ומראות בתכנון חדש. בהודעה לעיתונות של וולבו נכתב גם על שיפור בהנדסת האנוש בתא הנהג, וגם על מבחני ריסוק שהוא עבר. לטענתם, FH המחודשת מציעה את רמת הבטיחות הפסיבית הטובה ביותר שהשיג אחד מדגמיה מאז ומעולם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.