• Ad
  • מיני בעידן החשמלי: תכירו את אייסמן

    מיני בעידן החשמלי: תכירו את 'אייסמן'

    דגם התצוגה החשמלי החדש של מיני מתאר קרוסאובר קטן שיושק בעוד שנה וחצי ויגשר על פער הגודל בין 'קופר' ל'קאנטרימן'. האם זה יהיה ה'אס' בחבילת הקלפים החשמלית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מיני חשפה בשבוע שעבר דגם קונספט חדש בשם 'אייסמן' (Aceman), אשר מציג טכנולוגיה חדשה ובעיקר שפת עיצוב שתייצג את כלי הרכב החשמליים הטהורים שהמותג יציג בעתיד הקרוב.

     

    מיני בעידן החשמלי: תכירו את אייסמן

     

    כצפוי וכמובן מאליו בימינו – דגם התצוגה מנבא תצורת 'קרוסאובר' מוגבהת ואופיינית, שהיא פחות או יותר הדבר הרחוק ביותר שמתאים לייצוג מותג ששורשיו נעוצים בכלי רכב קטנטן ושימושי. מצד שני זה כנראה הדבר הקרוב ביותר למה שמככב כעת בטבלאות המכירות בכל רחבי העולם.

    אחד הדברים המעניינים בפרויקט הזה הוא עבודת פיתוח משותפת עם יצרנית הרכב הסינית 'גרייט וול', ורוב הסיכויים שהמכונית עצמה תיוצר בסין ותיוצא משם לכל העולם. אנשי ב.מ.וו ומיני מבטיחים, לא לגמרי ברור על סמך מה, שהדגם החשמלי העתידי יעניק "תחושת קארטינג חשמלית, חוויה דיגיטלית סוחפת והתמקדות חזקה בטביעת רגל סביבתית מזערית", אבל שוב – קצת קשה לחשוב על קארטינג בתצורת קרוסאובר.

     

    מיני בעידן החשמלי: תכירו את אייסמן

     

    מיני ממשיכה עם הקו המוכר של תצורה עגלגלה אבל הפעם נוספו לה זוויות חדות – בעיקר בקשתות הגלגלים המנופחות – ואיתן נעלמו גם פנסי החזית האופייניים – הגדולים והעגלגלים – לטובת תצורה יותר פלואידית. למכונית הייצור הסדרתי, כמו לקונספט, יהיו ארבע דלתות, חמישה מושבים, ומרחב פנימי מוגדל שנהנה מן היתרונות של פלטפורמה חשמלית ייעודית וסוללה שמוטמנת עמוק מתחת למרכב.

    אין טעם או צורך להתייחס לאלמנטים רבים שמוטמעים בדגם התצוגה – לדוגמה משטחים מדופנים בבד ובחומרים ממוחזרים – מכיוון שדגם תצוגה הוא בדיוק זה: דגם שנועד להציג רעיונות – אבל רובם לא מגיעים בסופו שלך דבר לייצור סדרתי. מה שיותר חשוב זה להתעכב על אלמנטים שכן צפויים להגיע בדרך זו או אחרת לעולם האמיתי – כמו מסך תצוגה גדול שגם הוא הופך מהר מאד לציוד חובה בכל מכונית חדשה. אלמנט נוסף שנראה שיש לו סיכויים טובים להתממש במציאות הוא השימוש בחלל שנותר לאחר היעלמות מנהרת גל ההינע ואזור בורר ההילוכים לטובת קונסולה מרכזית שכוללת כעת תאי אחסון שימושיים ובהם, בין השאר, עמדת טעינה אלחוטית ומחזיקי כוסות.

     

    מיני בעידן החשמלי: תכירו את אייסמן

     

    מיני 'אייסמן' מנבא קרוסאובר חשמלי חדש שמיני מתכננת להשיק בעוד כשנה וחצי מהיום, והוא יהיה סנונית ראשונה במהפך המשמעותי ביותר בתולדות "מיני החדשה" מאז שב.מ.וו לקחה את השם 'מיני' לידיים (לאחר שנפטרה מ'רובר') והפכה אותו למותג עצמאי. לאחר 'אייסמן' (או כל שם אחר שהדגם הזה יקבל), צפוי מבול דגמים שכולם יתבססו על פלטפורמת ה'סקייטבורד' החשמלית החדשה של הקבוצה. אחד מאלה, שיושק כבר בשנה הבאה, יהיה מחליף ישיר של ההאצ'בק החשמלית הנוכחית – שהיא למעשה הסבה פשוטה של מכונית עם מנוע בעירה למערכת הנעה חשמלית.

    לצד 'אייסמן', צפויה גם מחליפתה של 'קאנטרימן' הנוכחית – שגם היא תהיה מכונית חשמלית טהורה אבל הממדים שלה יגדלו משמעותית והיא תהיה גדולה ויקרה יותר מ'אייסמן'. אורכה של 'אייסמן' צפוי להיות סביב 4 מטרים, כלומר די דומה לאורך של גרסת ההאצ'בק הנוכחית, ואילו אורכה של קאנטרימן החשמלית העתידית סביב 4.5 מטרים. אורכה של תצורת הקונספט הוא 4.05 מטרים ורוחבה 1.99 מטר. לשם השוואה, אורכה של מיני קאנטרימן הנוכחית (עם מנוע בעירה) הוא 4.31 מטרים ורוחבה 2 מטרים.

     

    מיני בעידן החשמלי: תכירו את אייסמן

     

    מיני לא מפרסמת כמובן פרטים אודות דגם סדרתי שיושק בעוד כשנה וחצי אבל בבורסת השמועות מדברים על שני גודלי סוללה ושתי תצורות הנעה: גרסה בסיסית עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 40 קילוואט שעה, מנוע שיספק 180 כוחות סוס וטווח נסיעה משוער של כ-300 קילומטרים, ותצורה חזקה ויקרה יותר עם מנוע שיספק 215 כוחות סוס, יוזן מסוללה עם תכולת אנרגיה של 50 קילוואט שעה ויציע טווח משוער של כ-400 קילמטרים בין טעינות.

    המכונית לא תערוך את הופעת הבכורה הפומבית שלה בתערוכת רכב אלא בכנס משחקים: היא תוצג לראשונה בפני קהל באירוע הגיימינג הגדול בעולם, gamescom 2022, אשר ייפתח ב-23 באוגוסט בעיר קלן שבגרמניה. גרסת הייצור שלה צפויה להיחשף לקראת סוף 2023 והמכירה באולמות בתחילת 2024.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.