• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מתקפת הדגמים החדשים של מאזדה מתחילה כעת: בעקבות מחליפתה של מאזדה 2 תוצג CX3 חדשה, יופסק הייצור של מאזדה 5, תחודש מאזדה 6 ויושק מנוע חדש ב-CX9. רק על מנוע הוואנקל מאזדה לא מוכנה לוותר

    בתערוכת פריז הקרובה, בתחילת אוקטובר, תשיק מאזדה את מחליפתה של ה-2 אשר תתבסס על פלטפורמת "סקייאקטיב" חדשה ותונע באמצעות מנוע ה-1.5 ליטר שמניע את מאזדה 3 החדשה יחסית, ותושק גם MX-5 "מיאטה" חדשה.

    19_mazda2_2014

    זאת תהיה יריית פתיחה למתקפת דגמים במסגרתה יוחלפו או ישודרגו כמעט כל המוצרים של החברה בתוך כשלוש שנים.

    בנוסף למאזדה 2 החדשה, שתהיה מכונית חשובה בישראל בזכות הגידול של פלח שוק של מכוניות סופר-מיני וסופר-מיני פלוס (סופר-מיני עם תא מטען נפרד), החדשות החשובות ביותר לישראל הן הפסקת הייצור הצפויה של מאזדה 5, וכניסתו של קרוס-אובר קטן ל"קטגוריית הג'וק".

    עיתון תעשיית הרכב החשוב 'אוטומוטיב ניוז', אשר חשף אתמול את תוכניותיה של היצרנית היפנית יחד עם אלה של סובארו ומיצובישי, מתאר את המהלך של אנשי הירושימה כ"השקת מוצרים בקצב שיותר מזוהה עם עולם האפליקציות מאשר עם תעשיית הרכב".

    כהמחשה לקצב השינוי של מאזדה מתוארות שתי "מתיחות פנים" צפויות למשפחתית הגדולה של החברה, מאזדה 6, אשר הוצגה בסוף 2012 והושקה בישראל אך לפני כשנה וחצי: במהלך השנה הבאה תושק המכונית עם עיצוב פנים חדש, ושנה לאחר מכן יעודכן גם העיצוב החיצוני שלה. מהלך זהה, של שתי מתיחות פנים נפרדות אך חשובות, יעבור גם על הג'יפון של מאזדה – CX5.

    הדגם החשוב ביותר שיושק במחצית הראשונה של השנה הבאה הוא CX3 – קרוס-אובר קטן בעיצוב שנראה קצת כמו CX5 מוקטן.
    CX3, אשר יתבסס על הפלטפורמה של מאזדה 2, יהיה גדול ומרווח מחלק מן הקרוס-אוברים הקטנים שבהם הוא יתחרה, דוגמת ניסאן ג'וק או שברולט טראקס, וגם הוא יוצע עם מנוע ה-1.5 ליטר ועם טכנולוגיית ה"סקאייאקטיב" שהושקה לראשונה עם אחיו הגדול. בארה"ב יוצע הקרוס-אובר הקטן גם עם מנוע בנפח 2.0 ליטר.

    2015: שלום למאזדה 5

    במאזדה זיהו הצטמקות של פלח השוק של "מובילי אנשים" קטנים, מיני-מיניוואנים בגודל קומפקטי שמוחלפים אצל לקוחות רבים על-ידי ג'יפונים וקרוס-אוברים.

    זאת ככל הנראה הסיבה לכך שבמהלך השנה הבאה יופסק הייצור של מאזדה 5, אשר מבוססת על הפלטפורמה של מאזדה 3 הקודמת, והיא לא תוחלף על-ידי אף דגם אחר.

    כבר במחצית הראשונה של השנה הבאה תעבור מאזדה 6 מתיחת פנים פנימית, במהלכה תוחלף סביבת הנהג בכזאת שמזכירה את סביבת הנהג של מאזדה 3, עם מסך מגע גדול שמותקן על-גבי הדאש-בורד ושימוש בחומרים שאמורים להגביר את תחושת האיכות.
    עם זאת, למאזדה 6 המחודשת לא יהיה קל לבלוט בשטח הזה מפני שבמקביל לה תופיע אצלנו פולקסוואגן פאסאט חדשה שמאיימת להעלות את הסטנדרטים בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.

    בתחילת השנה הבאה תחדש מאזדה גם את עיצוב הפנים של CX5 וגם הוא, כמו מאזדה 6, יזכה למסך מגע חדש וגדול ולשיפור כללי של איכות החומרים.

    2016: מתיחת פנים ל-3

    גם שנת 2016 תהיה שנה עמוסת חידושים במאזדה, כשהחדשות החשובות ביותר מבחינת השוק הישראלי יהיו מתיחת פנים למאזדה 3, החדשה יחסית, והשקתה במקביל של גרסה ספורטיבית למכונית הזאת, עם מנוע סקייאקטיב ארבעה צילינדרי מוגדש טורבו בנפח 2.5 ליטר שיספק "יותר מ-300 כ"ס", ואולי גם גרסת הנעה כפולה שתתחרה בסובארו WRX STi.

    ב-2016 תבוצע גם מתיחת פנים לקרוס-אובר הגדול של מאזדה, CX9, במסגרתה יוחלף מנוע ה-V6 שלו, בנפח 3.5 ו-3.7 ליטר, במנוע ה-2.5 ליטר בעל ארבעת הצילינדרים מסדרת "סקייאקטיב" שיניע גם את ה-3 הספורטיבית.

    לכאורה, בתלות בסדרי העדיפויות של מאזדה ובעלויות הייצור שלה, CX9 מחודש עם מנוע בנזין יעיל יכול למלא את החלל שייווצר אצלנו עם הפסקת הייצור של מאזדה 5, לכן לא מן הנמנע שגם אלה עשויות להיות חדשות חשובות עבורנו.
    CX9 אמנם מיוצר בהירושימה, יפן, אבל זהו אחד השרידים האחרונים שנותרו לעידן הבעלות החלקית של פורד במאזדה, והוא מבוסס על פלטפורמה משותפת למאזדה ולפורד שעליה בנוי גם פורד אדג', דגם שנחשב מצליח בישראל.

    עוד ב-2016: מתיחות פנים חיצוניות משמעותיות למאזדה 6 ול- CX5, כמו גם השקת גרסת גג קשיח למיאטה.

    אין יאוש בעולם

    לאחר הפרידה מפורד, ולנוכח המשבר הכלכלי העולמי והמשברים המקומיים ביפן, צמצמה מאזדה את רוב הפעילויות הפחות רווחיות שלה, למשל את ייצורה של RX-8 בעלת המנוע הרוטורי (מנוע וואנקל).

    מאזדה רכשה כבר בסוף שנות ה-60 את זכויות הפטנט למנוע הרוטורי, אולם לא השכילה לחלוק את הטכנולוגיה הזו עם יצרנים נוספים וזו כנראה אחת הסיבות לחוסר היכולת שלה למממש את הפוטנציאל התיאורטי שגלום במנוע הזה.

    בשנים האחרונות נראה היה שהחמרת תקני זיהום האוויר ותצרוכת הדלק סתמו את הגולל על המנוע הייחודי הזה, אבל לטענת המקורות שעליהם מסתמכים אנשי 'אוטומטיב ניוז' לא זה המצב: מהנדסי מאזדה כנראה עדיין לא אמרו נואש והם נחושים לשמר את אחד הסמלים למאבק הטכנולוגי רב השנים שלהם.
    אם המידע הזה אכן מבוסס הרי שמאזדה תשיק מתי שהוא בעתיד מכונית ספורט חדשה, דו-מושבית, יורשת רוחנית ל-RX7 , אשר תונע על-ידי דור חדש של מנוע וואנקל. נחיה ונראה.

    מה שנראה כרגע יותר מבוסס הוא שבשנת 2018 תעבור מאזדה לשלב נוסף בחייה, כאשר תשיק את הסנונית הראשונה ל"דור השביעי" של דגמיה – מאזדה 3 חדשה לגמרי.

    אם אכן זה יהיה המצב הרי שבמאזדה ידלגו בכך על החלפת האחות הגדולה והוותיקה יותר, מאזדה 6, וזה (בהנחה שהמידע מדויק) עשוי להעיד על איחוד פלטפורמות עתידי בין ה-3 ל-6 (שכבר כיום חולקות רכיבים רבים) או על צמצום צפוי בפלח השוק של משפחתיות גדולות, או על שני הדברים גם יחד.

    Mazda Hakaze and Nagare

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה 5 – OUT, מאזדה IN – CX-3

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.