• Ad
  • באמצעות מערכת חשמל במתח של 48 וולט תשלב אאודי מערכות היברידיות קלות אשר יחסכו אנרגיה וזיהום אוויר. המערכת תאפשר הפעלה של מערכות צורכות חשמל שלא על-חשבון אנרגיה שמיוצרת במנוע
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אאודי פרסמה אתמול פרטים אודות הקונספט שלה למערכת חשמל מקבילה לרכב, במתח של 48 וולט, אשר תאפשר בעתיד לספק יותר כוח לצרכני החשמל השונים, והמתרבים, במכוניות חדישות.

    המערכת לא תחליף את מערכת החשמל הרגילה, במתח של 12 וולט, שמשמשת מערכות חשמל רבות ושונות ברכב, אלא תפעל במקביל לה תוך שהיא אוספת אנרגיה לתוך סוללת ליתיום-איון קומפקטית.

    מאז סוף שנות החמישים של המאה הקודמת עברו כמעט כל יצרני הרכב ממערכות חשמל במתח של 6 וולט ל-12 וולט, וכלים כבדים ו/או צבאיים שונים משתמשים במערכות חשמל במתח של 24 וולט.

    כבר במהלך שנות ה-90 הצהירו מספר ספקי משנה, ויצרני רכב, על כוונתם להתקדם הלאה, למערכות במתח של 48 וולט, וזאת מתוך הבנה שרצוי להעביר חלק מצרכני האנרגיה במכונית משימוש בכוחו של מנוע הבעירה הפנימית לשימוש בחשמל. לפני כעשור הציגה ב.מ.וו. קונספט למערכת כזאת אשר מבצעת תזמון שסתומים במנוע, וכך חוסכת את הצורך במערכת התזמון הקונבנציונאלית והבזבזנית שקיימת כיום. אלא שעד עתה לא הפך חזון ה-48 וולט למציאות.

    מערכת החשמל הרגילה, אשר ניזונה מאלטרנטור שמונע על-ידי מנוע המכונית, יכולה לספק סדרי גודל של כ-3 קילוואט, וככל שמבקשים להרחיב את ההספקים נדרשים כבלי חשמל גדולים וכבדים יותר.

    היברידית קלה

    עם הקונספט שעליו מדברת אאודי (ואותו כבר הציגה מוקדם יותר השנה בשתי מכוניות תצוגה טכנולוגית) היא מבקשת "להוביל את העדר" ולהקדים לשוק יצרני רכב אחרים. רכיבים שונים של הטכנולוגיה הזו דומים מאד לרכיבים שנוספו בתחילת השנה למכוניות המירוץ בסדרת מירוצי הסיבולת.
    המערכת של אאודי מבוססת על איסוף אנרגיה, מתוך מערכות בלימה רגנרטיביות ומאובדני כח במנוע עצמו, אל סוללת ליתיום-איון קומפקטית שממוקמת בחלקה האחורי של המכונית.

    משם, באמצעות מערכת חשמל במתח של 48 וולט (אשר לדברי אאודי עושה שימוש דווקא בכבלי חשמל פחות כבדים) יחולק הזרם אל מערכת 12 וולט מצד אחד, ואל צרכני 48 וולט ייעודיים מנגד. מערכת כזאת, לדברי אאודי, יכולה לספק בקלות 10 קילוואט.

    היות שהמערכת מסוגלת לאסוף אנרגיה חשמלית בלי קשר לפעולת המנוע, וגם להשתמש בה באופן שמסייע למנוע וחוסך ממנו את הצורך להשקיע אנרגיה בצרכני חשמל שונים – היא זכאית להיחשב כ"היברידית קלה" בשווקים שונים שמעניקים הטבות מס לטכנולוגיות חוסכות אנרגיה.

    הדוגמא הבולטת ביותר לערך ההיברידי של המערכת היא ההפעלה של מדחס חשמלי שדוחס אוויר במקביל למגדש הטורבו (או מגדש-העל), תוך שהוא מחפה על נקודות התורפה שלו – למשל סל"ד נמוך של המנוע. מדחס כזה זקוק למתח ולהספק גבוהים כדי לפעול ביעילות.

    מערכות אחרות שיתוכננו מראש לעבוד במתח גבוה יכולות, למשל, להיות מערכות מתלים אדפטיביים (שכמותם מתכוונת אאודי להציג בקרוב), וגם מתנע שיניע במהירות רבה יותר את מנוע הבעירה לאחר הכיבוי שלו ברמזור.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אאודי מציגה: מערכת חשמל במתח 48 וולט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.