• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    אחד החסמים העיקריים שמגבילים את השימוש, ולכן גם את הרכישה, של רכב חשמלי הוא "מחסום הביצה והתרנגולת": לקוחות פוטנציאלים נרתעים מרכישת מכוניות שזקוקות לתשתית חדשה כל עוד שהיא לא מפותחת מספיק, ויזמים פרטיים לא משקיעים בהקמת תשתית טעינה כל עוד שאין מספיק צרכנים שיתמכו במודל כלכלי הגיוני מבחינתם.

     

    במצב כזה, כאשר האינטרס הציבורי הוא להסיר חסמים ולעודד שינוי, נדרשת התערבות ממשלתית פעילה ותומכת, ולרוב גם הפניית משאבים ציבוריים, כלומר הקצאת תקציבים.
    קליפורניה, המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית וגם הגדושה ביותר בכלי רכב, הובילה מאז ומעולם את תקנות הגבלת זיהום האוויר באמריקה, אבל כמו ארצות הברית כולה גם היא מפגרת אחרי סין ואירופה בכל הקשור לאחוז החדירה של רכב חשמלי. כעת, בזכות היוזמה של מספר ערים חשובות ברחבי המדינה, נראה שהחלה תזוזה משמעותית לקראת עידן הרכב החשמלי.
    אריק גרסטי, ראש עיריית לוס אנג'לס, פרסם השנה את משנתו ואת האג'נדה העירונית בכל הקשור לקיימות ולהגנת הסביבה, וזאת כוללת פרק מפורט מאד שעוסק בכלי רכב חשמליים ובעידוד ההחדרה שלהם. המודל החשוב ביותר, בהקשר של תשתיות טעינה, מתבסס על כך שהעיר לוקחת אחריות על קידום ופיתוח רשת טעינה ומחברת אותה עם רשת התאורה העירונית המסועפת.

    הרעיון של עמדות טעינה שניזונות מעמודי תאורה עירוניים אינו חדש, וגם לא חף מבעיות, והוא מיושם במידה כזאת או אחרת במספר ערים מערב אירופאיות. גם בלוס אנג'לס עצמה נעשו ניסיונות כאלה, ועמדות ראשונות מסוג זה הוקמו בעיר כבר בשנת 2016. אלא שלפני שלוש שנים היו מעט מאד כלי רכב חשמליים בעולם ובארה"ב בפרט, בעוד שהתוכנית החדשה של ראש העיר קבעה יעד לפיו בתוך כחמש שנים יוחלפו כ-100,000 כלי רכב שמסתובבים כיום בלוס אנג'לס בכלי רכב חשמליים. כדי לעמוד ביעד כזה נדרשת פעולה רצינית יותר.

     

     

    אחת הבעיות האופייניות לערים גדולות בארה"ב היא שרבים מתושביהן אינם בעלי הבתים אלא שוכרים, ואין אפשרות ריאלית לחייב את בעלי הבתים להתקין עמדות טעינה לרכב חשמלי אלא לכל היותר לא לאפשר להם להתנגד להתקנת עמדות כאלה על-ידי השוכרים. לשוכרים, מצד שני, לא תמיד יש אינטרס כלכלי להשקיע בהקמת תשתית בנכס שאינו בבעלותם.

    מאידך – ברחבי לוס אנג'לס פזורים כיום כ-222,000 עמודי תאורה שניזונים מרשת החשמל העירונית, ובשנתיים האחרונות ביצעה העיר מהלך יקר ומורכב של החלפת כל גופי התאורה שלהם בגופים מסוג LED – וזאת במטרה לחסוך כמות אדירה של אנרגיה. כעת, כאשר כל עמוד תאורה צורך פחות חשמל, מסוגלת התשתית הקיימת לתמוך בטעינת רכב חשמלי מבלי שנדרשת – לפחות בשלב זה – השקעה בשדרוג הרשת והגדלת ההספק שלה. כעת, כאשר "כל הכוכבים מסתדרים", יוצאת עיריית לוס אנג'לס במבצע להוספת 130 עמדות טעינה ראשונות על בסיס רשת פנסי הרחוב, וזה שלב ראשון בתוכנית שבסופה יותקנו אלפי עמדות כאלה ברחבי העיר.

     



     

    "כאשר עיריית לוס אנג'לס החליטה שאחת העדיפויות שלה היא לעודד רכישה ושימוש בכלי רכב חשמליים", אומרת נורמה איזאקיאן, מנהלת חטיבת תאורת הרחוב של לוס אנג'לס, "נראה לנו שהדבר הנבון ביותר יהיה לחבר את עמדות הטעינה אל עמודי התאורה העירוניים – פשוט כדי שלא לרצף את העיר עם פיסות ציוד נוספות, וכדי לנצל טוב יותר את התשתיות שקיימות ממילא". עם זאת, התוכנית העירונית לא מבוססת על עמודי תאורה באופן בלעדי וכוללת גם את כל החניונים העירוניים, כמו גם תוכנית תמריצים ייעודית לבעלי רכב חשמלי. כל העמדות העירוניות יוקמו על-ידי ספקי התשתיות השונים ויהיו זמינות לכל המשתמשים, החניה לרכב חשמלי בכל מקומות החניה תהיה בחינם, ואילו עלות הטעינה – בטעינה איטית – תנוע בין 1$ ל-2$.

     

     

    ראש עיריית לוס אנג'לס קבע יעד לפיו עד לשנת 2025 יהיה אחוז החדירה של רכב חשמלי בעיר כ-25% ממצבת כלי הרכב, ושיעור זה צפוי לגדול בהדרגה ל-80% בשנת 2035 ו-100% בשנת 2050. במקביל, קצב הפרישה שמתוכנן כעת הוא 150 עמדות ציבוריות חדשות בכל שנה, והמשאבים להקמת הרשת הזאת יגיעו לא רק מן הקופה העירונית אלא גם באמצעות תמיכת מדינת קליפורניה על ידי מועצת האוויר הנקי קליפורניה ובסיוע איגוד ספקיות הטעינה.

    אגב, מדינת קליפורניה אימצה חוקים ותקנות שמסייעים להחדרת רכב חשמלי. כך, כאמור, דיירים שוכרים יכולים להתקין עמדות טעינה (על חשבונם) בלי לבקש את אישורו של בעל הנכס, והחל ב-1 בינואר הקרוב לא יהיה אפשר להקים אף מבנה מגורים חדש ללא עמדות טעינה חשמליות לצד החניות. בבניינים רבי קומות נדרש שלפחות ב-10% ממקומות החניה תהיה תשתית טעינה. פרויקטים דומים, של שימוש בתשתיות התאורה העירוניות כבסיס לתשתיות לטעינת רכב חשמלי, מבוצעים גם בערים נוספות בקליפורניה, למשל על-ידי ענקית הטכנולוגיה והחשמל 'סימנס', שפורשת פרויקט דומה בעיר סנטה קלרה. הממשל של קליפורניה הכריז על יעד חדירה של לפחות חמישה מיליון כלי רכב חשמליים במדינה עד לשנת 2030.

     

     

    The post לוס אנג'לס פותרת את מצוקת הטעינה של רכב חשמלי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לוס אנג'לס פותרת את מצוקת הטעינה של רכב חשמלי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.