• Ad
  • כל המכוניות החשמליות שיגיעו לישראל ב-2022
    זהו. הגענו לשלב שבו מכוניות חשמליות הן כבר לא רק נחלתם של מספר קטן של יודעי ח"ן, וזירת הרכב החשמלי גדלה ומתרחבת. מספר המכוניות ה"עממיות" יחסית שיוצעו בישראל החל מן השנה הנוכחית מכפיל את עצמו, ורובן מכוניות מודרניות שמבוססות על פלטפורמות ייעודיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שנת 2022, כפי שכבר הבטחנו לכם, תהיה שנת מפנה בשוק הרכב החשמלי בישראל – עם לא מעט יצרניות רכב חדשות שיעשו כאן את צעדיהן הראשונים. אבל גם יצרניות רכב ותיקות, שאחדות מהן אפילו מוכרות (או ניסו למכור כאן) מכוניות חשמליות, ישיקו אצלנו השנה דגמים חדשים. זה אומר שמספר הדגמים המודרניים והמעניינים שמוצעים בארץ צפוי לטפוח במידה רבה, ורוב המכוניות שיוצעו כאן יהיו מודרניות וחדישות, להבדיל מחלק מן המכוניות שהוצעו לנו עד כה. בכתבה זאת ריכזנו עבורכם את כל הדגמים העממיים החדשים שצפויים בארץ במהלך 2022, ואנחנו נעדכן אותה ככל שנדע על חידושים נוספים. בכתבה נפרדת נתמקד בדגמים היותר יקרים שיוצעו השנה בארץ.

     



     

    אייויז U6

    קטגוריה:  קרוסאובר קופה
    גרסאות מנוע: מנוע קדמי, 204 כ"ס
    סוללה: 63, 72 או 88 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 503-650 ק"מ (NDEC)
    טעינת AC בייתית: 6.6 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 90 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-200 אלף ש"ח

    הדגם השני בתולדות היצרנית הסינית הצעירה נחשף כרכב קונספט, וגרסה סדרתית שלו צפויה להופיע בקרוב ולהגיע מיד לאחר מכן לישראל. מדובר למעשה בגרסת קופה של הקרוסאובר המשפחתי U5 אשר זכה עד כה להצלחה לא רעה במקומותינו. העיצוב של U6 נועז מזה של U5, בעיקר בחלק האחורי עם דלת אחורית בסגנון האצ'בק. ברמה השימושית זה בא כמובן על חשבון נפח תא המטען, אבל אין ארוחות חינם והתועלת העיקרית היא הפוזה המשופרת. גם תא הנוסעים עוצב מחדש וצפוי להציע עיצוב נקי והיי-טקי, עם מסך תפעול מרכזי גדול וצבעים בהירים. המנוע זהה לזה שמניע את U5 ויוצעו לבחירה שלושה גדלים של סוללה.

     


    דאצ'יה ספרינג

    קטגוריה:  קרוסאובר קטן
    גרסאות מנוע: מנוע קדמי, 44 כ"ס
    סוללה: 26.8 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 230 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 6.6 קילוואט/שעה, 5 שעות
    טעינת DC מהירה: עד 34 קילוואט/שעה, 41 דקות
    מחיר משוער: כ-90 אלף ש"ח

    המכונית החשמלית הראשונה בתולדות המותג הרומני הוצגה בשנה שעברה, וכדרכו של המותג הרומני היא נועדה להציע אלטרנטיבה בסיסית, משתלמת וזולה עבור מי שבוחרים במכונית חשמלית.

    ספרינג היא מכונית מיני עירונית באורך כולל צנוע למדי של 373 סנטימטרים בלבד, והיא מעוצבת בעיצוב קרוסאוברי שמזכיר את 'סנדרו' הגדולה ממנה, למרות שאין קשר פיזי בין הדגמים. היות שמדובר במכונית עירונית היא מצוידת בסוללה קטנה שמאפשרת טווח נסיעה צנוע. אל תצפו למפגן היי-טק בתא הנוסעים כמקובל במכוניות חשמליות רבות. גם רמת הבטיחות מאכזבת מאד – ודאי ביחס למכונית חדשה – ועל כך נשטפה ספרינג בביקורת נוקבת של פרויקט מבחני הריסוק EuroNCAP. מצד שני, עם תג מחיר צפוי של פחות מ-100 אלף שקלים, וגודל פיזי שכרגע אין לו תחרות ממשית, זאת יכולה להיות שחקנית משמעותית בשוק הישראלי הרגיש למחיר, ובפרט בתחום של כלי רכב שיתופיים.

     

     

    טסלה מודל Y

    קטגוריה:  קרוסאוברים משפחתיים
    גרסאות מנוע:
    מנוע קדמי + אחורי, הנעה כפולה, 351 או 462 כ"ס
    סוללה: 75 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 488-510 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 250 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: מ-250 אלף ש"ח

    לאחר שפתחה לישראלים את התיאבון לרכב חשמלי עם 'מודל 3' – מכונית שהפכה לסמל סטאטוס – טסלה תנסה לעלות אצלנו פאזה עם תחילת השיווק של מודל Y. מדובר בגרסת הקרוסאובר של מודל 3 והיא חולקת איתה את רוב המכלולים, והיא מעוצבת בעיצוב ספק-מיניוואני מוזר. ה"אס" בשרוול שלה הוא אופציה ייחודית למדי של 7 מקומות ישיבה.

    טסלה מציעה את מודל Y רק בגרסת Long Range עם צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה, וזאת בגרסת הספק רגילה או בגרסת Peformance. מעבר לכך תמצאו בה את כל הפיצ'רים הטכנולוגיים המוכרים ממודל 3, אך במחיר שצפוי להיות גבוה בכ-15%. לנוכח ההתייקרויות העקביות של טסלה בחודשים האחרונים זה אומר שגזרת המחיר תהיה סביב רבע מליון שקלים ומעלה, כלומר קרוב לקרוסאוברים החשמליים הקומפקטיים של מותגי יוקרה, למשל וולוו XC40 ומרצדס EQA.

     

    לקריאה נוספת:

    כל מותגי הרכב החשמלי החדשים בישראל לשנת 2022

    קופרה תשיק שני דגמים חשמליים חדשים עד לסוף השנה הבאה

     

     

    טויוטה BZ4X / סובארו סולטרה

    קטגוריה:  קרוסאוברים משפחתיים
    גרסאות מנוע:
    מנוע קדמי, 204 כ"ס
    מנוע קדמי + אחורי,  הנעה כפולה, 217 כ"ס
    סוללה: 71.4 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 410-450 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 150 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-230 אלף ש"ח

    יצרנית הרכב הגדולה בעולם נכנסת לתחום החשמל באחור גדול אבל במלא הכוח. בשנים הקרובות תציג טויוטה 15 דגמים חשמלים חדשים על בסיס פלטפורמה מודולרית שנקראת e-TNGA, והדגם הראשון שנבנה על גבה הוא BZ4X אשר פותח בשיתוף סובארו.

    מדובר בקרוסאובר בגודל משפחתי שמקביל פחות או יותר לטויוטה ראב 4 בממדיו, ויש לו קוקפיט ייחודי למראה, אופציה להנעה כפולה ומערכת X-MODE לנסיעת שטח שהגיעה מסובארו. BZ4X מוצע גם בגרסת הנעה קדמית עם מנוע בודד, ובשתי התצורות מותקנת סוללה שמאפשרת טווח נסיעה מרבי של קצת יותר מ-400 קילוצמטרים. הגרסה של סובארו לטויוטה BZ4X נקראת סולטרה, והיא זהה לה כמעט לחלוטין למעט שינויי עיצוב חיצוניים ופנימיים.

     

     

    MG מארבל R

    קטגוריה:  קרוסאוברים קומפקטיים
    גרסאות מנוע:
    שני מנועים אחוריים, 180
    שני מנועים אחוריים + מנוע קדמי, הנעה כפולה, 288 כ"ס
    סוללה: 70 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 370-402 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 94 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-180 אלף ש"ח

    בקרב היסטוריונים של שוק הרכב הישראלי תיזכר MG הסינית כמי שהייתה הראשונה להמר על כך שישנם ישראלים שמעוניינים לעשות את הקפיצה אל עולמות הרכב החשמלי, ובזכות זאת הייתה הראשונה לרשום בישראל מספר מכובד של מכוניות חשמליות מדגם ZS EV. ל-ZS EV היה מחיר אטרקטיבי אבל זאת מכונית מיושנת שלא החלה את דרכה כרכב חשמלי אלא הוסבה להיות כזאת. כעת יש כבר ל-MG דור חדש של מכוניות חשמליות מודרניות, ומי שמוביל אותו הוא קרוסאובר בשם מארבל R שעושה את דרכו לישראל.

    MG מארבל R, אשר בנוי על פלטפורמה חשמלית ייעודית, הוא קרוסאובר קומפקטי דומה בממדיו לקיה ספורטאז', אבל בסיס הגלגלים שלו נדיב יותר ומשתרע על פני 280 סנטימטרים. העיצוב שלו מודרני וכך גם תא הנוסעים , אשר מתהדר במסך מגע מרכזי אנכי עצום בגודל 19.4 אינטש. דרך מסך זה מתופעלות רבות ממערכות הרכב.

    מארבל R מסקרן מבחינה טכנולוגית, גם בגרסה הבסיסית עם שני מנועים חשמליים מאחור ובוודאי בגרסה החזקה יותר עם מנוע חשמלי שלישי מלפנים. למארבל R יש תיבת הילוכים ייחודית עם שני הילוכים, וההילוך הנוסף משולב במהירויות גבוהות כדי להפחית את צריכת האנרגיה. מצד שני, על אף שיש לו סוללה עם קיבולת אנרגיה של 70 קילוואט שעה, טווח הנסיעה המוצהר שלו הוא רק 402 קילומטרים די צנועים. גם קצב הטעינה המהירה שלו אינו בין המהירים בשוק. עם זאת, אם מארבל R יוצע במחיר אטרקטיבי שאפיין עד עתה את דגמי MG הוא יציב תחרות מעניינת בחלק העממי של שוק המכוניות החשמליות.

     

     

    MG5

    קטגוריה: משפחתיות סטיישן
    גרסאות מנוע: מנוע חשמלי קדמי, 156 כ"ס
    סוללה: 50 או 61.1 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 320 ק"מ עם הסוללה הקטנה, 400 ק"מ עם הסוללה הגדולה (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 6.6 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 80 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-160 אלף ש"ח

    דגם חשמלי נוסף של MG שצפוי להגיע ארצה השנה הוא MG5 EV, וזאת למעשה גרסת סטיישן למשפחתית הקומפקטית של MG לאחר שזאת הוסבה להנעה חשמלית. הדגם עוצב מחדש ובכלל זה גם תא הנוסעים שלו, והוא מונע באמצעות מנוע חשמלי קדמי בודד שמספק 156 כוחות סוס. אפשר לקבל את המכונית עם סוללה גדולה שמספקת טווח נסיעה של 400 קילומטרים די צנועים, כאמור.

    רוב הרוכשים הפרטיים של כלי רכב בישראל מעדיפים מכוניות בתצורת קרוסאובר, רצוי גבוה, ואילו MG5 – בהיותה בעלת גזרה סטיישנית – מתאימה יותר לציי רכב. אלה עשויים לבחור בה, בתלות כמובן באפשרויות הטעינה שיש להם, כתחליף למכוניות ההיבירדיות שהתייקרו לאחרונה באופן משמעותי, או אף עזבו את השוק שלנו, כתוצאה מביטול הטבת המס.

     

     

    ניסאן אריה

    קטגוריה:  קרוסאוברים קומפקטיים
    גרסאות מנוע:
    מנוע קדמי, 217  או 242 כ"ס
    מנוע קדמי + אחורי,  הנעה כפולה, 306 או 394 כ"ס
    סוללה: 63 או 87 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 369-500 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 7.2 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 130 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-200 אלף ש"ח

    ניסאן, עם 'ליף', הייתה בין יצרניות הרכב הראשונות בתחום הרכב החשמלי המודרני, אבל היא נתקעה במקום יחד עם רנו ולא התקדמה קדימה בשעה שמתחרותיה פתחו מבערים. אריה (Ariya) החדשה נועדה להחזיר את ניסאן אל קדמת הבמה, וזאת מכונית שמבוססת על פלטפורמה מודולרית חשמלית ייעודית של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי. אריה חולקת פלטפורמה ומכלולים עם רנו מגאן אלקטריק.

    על הפלטפורמה המודרנית מותקן מנוע חשמלי קדמי בודד בגרסת הבסיס, והוא מספק הנעה קדמית, ואילו בגרסה החזקה והיקרה מותקן צמד מנועים מלפנים ומאחור ומקנה לה הנעה כפולה. מוצעות מספר רמות הספק, ואילו גרסאות ההנעה הכפולה מוצעות עם סוללה גדולה בעלת תכולת אנרגיה של 87 קילוואט שעה וטווח נסיעה של כמעט 500 קילומטרים. מהירות הטעינה המהירה לא מרשימה, והמכונית עצמה גדולה מעט בממדיה מניסאן 'קשקאי' הפופולרי. בסיס הגלגלים נדיב יותר: 277 סנטימטרים, כלומר 7 סנטימטרים יותר מאשר 'אקסטרייל' הגדול יותר בממדיו החיצוניים.

     

    קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה

     

    סקודה אניאק קופה

    קטגוריה:  קרוסאוברים משפחתיים
    גרסאות מנוע:
    מנוע אחורי, 177 או 213 כ"ס
    מנוע קדמי + אחורי, הנעה כפולה, 261 או 295 כ"ס
    סוללה: 62 או 82 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 425-545 ק"מ בהתאם לגרסה (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 135 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-220 אלף ש"ח

    סקודה אניאק iV היא אחת החשמליות המשפחתיות המרשימות בשוק כיום, אבל העיצוב שלה ספג ביקורת, גם מאיתנו, מפני שהוא נראה "מיניוואני" ולא מספיק מושך. אניאק קופה, אשר נחשף לאחרונה, יגיע ארצה בקרוב במטרה לתקן את הרושם. העיצוב שלו מסוגנן, עם גג משתפל בתצורת קופה שנראית יותר אופנתית מאשר שימושית.

    אניאק קופה חולק את אותם המכלולים עם אניאק שמוכר לנו אבל מוצע לראשונה גם בגרסת VRS ספורטיבית וחזקה. בנוסף לעיצוב חיצוני קרבי, חישוקים גדולים ושלדה מוקשחת ומונמכת – אניאק VRS חזק יותר מן הגרסה הרגילה עם שני מנועים שמספקים יחד 295 כוחות סוס. אגב, בזכות צללית אווירודינמית יותר משתפר גם טווח הנסיעה, והגרסה עם הסוללה הגדולה מספקת טווח נסיעה מוצהר של 545 קילומטרים.

     

    כל המכוניות החשמליות שיגיעו לישראל ב-2022

     

    פולקסווגן ID4

    קטגוריה:  קרוסאוברים משפחתיים
    גרסאות מנוע:
    מנוע אחורי, 148, 177 או 204 כ"ס
    מנוע קדמי + אחורי, הנעה כפולה, 299 כ"ס
    סוללה: 55 או 82 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 346 ק"מ עם הסוללה הקטנה, עד 522 ק"מ עם הסוללה המוגדלת (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 7.2 או 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 125 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-220 אלף ש"ח

    פולקסווגן היא יצרנית הרכב האירופאית הראשונה, אחרי רנו-ניסאן וב.מ.וו, אשר הבינה לאן נושבת הרוח בתחום החשמלי. אבל בעוד ששתי האחרות נתנו גז ואז עצרו בחריקת בלמים – פולקסווגן "שמה את הכסף איפה שהמילים", התחייבה להשקעה ראשונית של 50 מיליארד דולר, ויצאה לדרך בכל הכח עם פלטפורמה מודולרית ייעודית חדשה (MEB) שעליה בנויה סדרת דגמים חשמליים. פולקסווגן ID4, שאמור לנחות בישראל השנה, הוא קרוסאובר בגודל משפחתי (סגמנט D) אשר הוצג כבר לפני שנתיים, ואם תרצו זאת הגרסה של פולקסווגן לסקודה אניאק שכבר נמכר כאן. באופן טבעי ישנם הבדלי עיצוב ומיתוג כמקובל בין מותגי הקבוצה.

    ID4 מוצע עם מנוע חשמלי אחורי בודד שמספק מספר הספקים, או בגרסת GTX עם הנעה כפולה ומנוע קדמי נוסף. טווח הנסיעה המרבי מגיע עד ל-522 קילומטרים עם הסוללה הגדולה, שלה קיבולת של 82 קילוואט שעה. ל-ID4 יש גם גרסת קופה בעיצוב מסוגנן יותר. היא זהה לה מבחינה מכאנית ונקראת ID5.

     

     

    קיה EV6

    קטגוריה:  קרוסאוברים משפחתיים
    גרסאות מנוע:
    מנוע אחורי, 225 כ"ס
    מנוע קדמי + אחורי, הנעה כפולה, 321 כ"ס
    סוללה: 77.4 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 528-480 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 350 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-200 אלף ש"ח

    EV6 היא המכונית החשמלית הראשונה של קיה אשר מבוססת על הפלטפורמה המודולרית הייעודית של יונדאי-קיה לרכב חשמלי. EV6 מעוצבת בעיצוב ייחודי אבל פחות רדיקלי וקל יותר לעיכול מאשר העיצוב של יונדאי איוניק 5. כמו איוניק גם EV6 מעוצבת עם פרופרציות חריגות יחסית לקרוסאובר, ואילו אורך בסיס הגלגלים שלה ארוך במיוחד: 290 ס"מ. כפועל יוצא, המרחב הפנימי מרווח מאד, ומנוצל היטב בזכות עיצוב ייחודי של סביבת הנהג.

    מערכת ההנעה דומה לזאת שמניעה את איוניק 5, עם מנוע חשמלי בודד מאחור או הנעה כפולה באמצעות מנוע נוסף מלפנים. סוללה עם תכולת אנרגיה של 77.4 קילוואט שעה מספיקה לטווח נסיעה מוצהר של כ-500 קילומטרים, ויש גם תמיכה בטעינה אולטרה מהירה של עד 350 קילוואט. לאחרונה זכתה קיה EV6 בתואר מכונית השנה באירופה.

     

    רנו חשפה את אסטרטגיית החשמול שלה

     

    רנו מגאן E-Tech

    קטגוריה:  קרוסאוברים קומפקטיים
    גרסאות מנוע: מנוע קדמי, 130 או 218 כ"ס
    סוללה: 40 או 60 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 300 ק"מ עם הסוללה הקטנה, 450 ק"מ עם הסוללה הגדולה (WLTP)
    טעינת AC בייתית: 22  קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 130 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-180 אלף ש"ח

    אם שמים בצד את ג'נרל מוטורס ואת EV1 אפשר לומר שרנו הייתה יצרנית הרכב הראשונה בעידן המודרני שהרימה את כפפת הרכב החשמלי כאשר בנתה לא רק את ההסבה המגומגמת של 'פלואנס', אלא גם את 'זואי' ואת 'טוויזי' החשמליות. יחד עם ניסאן גם רנו שמה לעצמה ברקס ונתפסה לא מוכנה כאשר פרץ העידן החשמלי החדש, ולקח לה זמן להניע את עצמה ולהתחיל לצמצם פערים.

    השנה מושקת רנו מגאן E-Tech לשווקים אירופאים נבחרים, ולמרות השם ועיצוב חזית מעט דומה אין כל קשר בינה לבין מגאן המוכרת לנו. מדובר בדגם חדש לחלוטין שמבוסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה CMF EV אשר פותחה יחד עם ניסאן ומשמשת גם את אריה.

    רנו מגאן E-Tech הוא קרוסאובר עירוני קומפקטי שקרוב במידותיו ל'קאפצ'ור' הקטן. בהתאם ליעוד העירוני הוא מציע ביצועים סולידים עם סוללה עם קיבולת אנרגיה צנועה של 60 קילוואט שעה בלבד. למרות זאת היא מבטיחה לספק טווח נסיעה של כמעט 500 קילומטרים לפי תקן WLTP.

    VM

    VM Motors EX5Z
    קטגוריה: קרוסאוברים קומפקטיים
    גרסאות מנוע: מנוע חשמלי קדמי, 215 כ"ס
    סוללה: 52.5 או 69 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 400 או 520 (NDEC)
    טעינת AC בייתית: 6.6 קילוואט/שעה, 9 שעות לטעינה מלאה
    טעינת DC מהירה: עד 120 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-160 אלף ש"ח

    הדגם הראשון של חברת VM Motors הצעירה הוא גם הדגם הראשון איתו היא תחל את פעילותה בישראל. מדובר בקרוסאובר משפחתי קומפקטי (אורך 458 ס"מ, בסיס גלגלים 270 ס"מ) שמונע על ידי מנוע חשמלי קדמי בודד מלפנים המספק 218 כ"ס. הוא מוצע עם שני כדלי סוללה, כאשר הגדולה בהם אמורה לספק טווח נסיעה של 520 ק"מ על פי תקן NDEC המקובל בסין, מה שאומר שבפעול מדובר בקצת יותר מ-400 ק"מ בחיים האמיתיים.
    רמת האבזור אמורה להיות מכובדת בגיבוי רשימה מלאה של אבזור בטיחות. שאלת המחיר תקבע את סיכויי ההצלחה של המותג בישראל, ובטווח מחיר של כ-160 אלף ש"ח הוא יכול להיות אלטרנטיבה לאיוויז U5 אך גם לקרוסאוברים פופולאריים כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.