• Ad
  • דאצ'יה פתחה את ספר ההזמנות של המכונית החשמלית הראשונה בתולדותיה, והיא מציעה גימיק חביב: תצורה מסחרית למשלוחים. גרסה אחרת שלה מיועדת לציי רכב שיתופי, ואפילו הגרסה היקרה ביותר מוצעת במחיר נמוך יחסית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דאצ'יה תפתח בשבוע הבא את ספר ההזמנות של 'ספרינג' – המכונית החשמלית הראשונה בתולדותיה, וזאת עושה באירופה את מה שדאצ'יה מצטיינת בו: מציעה תמורה טובה למחיר, ורמת שימושיות גבוהה בזכות טווח נסיעה ראוי.

     

     

    לדברי דאצ'יה, ל'ספרינג' יש טווח נסיעה של 230 ק"מ (WLTP), ומחירה ההתחלתי בצרפת הוא 16,990 אירו בלבד (ובפועל 12,403 אירו לאחר סובסידיה של ממשלת צרפת, או 7,000 אירו בלבד אחרי ההטבות של ממשלת רומניה). אנשי דאצ'יה מגדירים את ספרינג כ"מכונית עירונית" – קטנה בממדיה החיצוניים אך מאד מרווחת במרחב הפנימי שלה, לטענתם.

    ספרינג, שהוצגה כקונספט בתצוגה מקדימה כבר לפני כשנה וחצי, ובתצורה סופית באוקטובר האחרון, מבוססת על רנו סיטי K-ZE והיא תוכננה מראש לשימוש באזורים עירוניים. היא צפויה לקסום ללקוחות בזכות עיצוב "ספורטיבי בהשראת קרוסאובר" עם מרווח קרקע של 15 סנטימטרים, פגושים קדמיים ואחוריים שריריים למראה וקשתות גלגלים מנופחות, ואנשי דאצ'יה בנו שלוש גרסאות שלה, שכל אחת מאופיינת באופן נבדל למטרות מאד ספציפיות. אורכה 3.73 מטרים, כלומר כ-35 סנטימטר פחות מדאצ'יה סנדרו החדשה, רוחבה 162 סנטימטרים בלבד, והיא מתנשאת לגובה של 151 סנטימטרים. עם זאת, אנשי דאצ'יה מבטיחים שספרינג מציעה מקום לארבעה מבוגרים, עם תא מטען בנפח 300 ליטרים (600 ליטרים עם מושבים אחוריים מקופלים). בנוסף לכך יש גם תא מטען קטן מלפנים, עם תכולה של 23 ליטרים.

     

     

    כאמור, ספרינג מוצעת בשלוש גרסאות נבדלות, והבסיסית – הכי פחות יקרה מביניהן – תושק רק בשנה הבאה אך כבר כעת עושה עלינו קצת "עבודה בעיניים": גרסה זאת מקבעת בראש שלנו את "המחיר ההתחלתי" הנמוך, אם כי בפועל מדובר במכונית שמוגדרת כמסחרית, נקראת 'קרגו', ומאופיינת מראש למשלוחים עירוניים, או עבור בעלי מקצוע שנושאים ציוד. לצורך זה הוסר ממנה המושב האחורי, ובמקום חלונות אחוריים יש "פאנלים" (לוחות צד) אטומים (כדי להקנות הטבות מס שונות בחלק ממדינות אירופה). מצד שני, אין ספק שמדובר ברעיון ראוי ובמכונית שיכולה להיות שימושית מאד למטרתה, עם מרחב העמסה מאחור בנפח של 1,100 ליטרים ומגבלת משקל של 325 קילוגרם.

    גם הגרסה היקרה ביותר של ספרינג, שנקראת 'קומפורט פלוס' והיא זאת שמיועדת ללקוחות פרטיים, מוצעת במחיר נמוך יחסית של 18,490 אירו לפני הטבות מס. אם מוסיפים לגרסה זאת 600 אירו מקבלים שקע CCS שמאפשר טעינה מהירה בהספק של עד 30 קילוואט. לשלוש הגרסאות, אגב, יש סוללה אחידה עם תכולה של 26.8 קילוואט.

    הגרסה ה"אמצעית" של ספרינג מיועדת בעיקר לציי רכב, ובאופן יותר ספציפי – לציי רכב שיתופי (ע"ע 'אוטותל' התל-אביבי). היא מיועדת לארבעה נוסעים כולל נהג, נקראת קומפורט, ורשימת האבזור שלה כוללת מיזוג אוויר, צג מולטימדיה קטן בגודל 3.5 אינטש, חיבור בלוטות', כניסת USB וריפודי בד כסטנדרט. גרסת 'קומפורט פלוס', אגב, מאובזרת עם תצוגת אינפוטיינמנט בגודל 7.0 אינטש.

     

     

    אם נוהגים במצב "חסכון", אשר מגביל את הספק המכונית ל-23 כוחות סוס – במקום 44 כוחות סוס – ואת המהירות המרבית שלה ל-100 קמ"ש – במקום 125 קמ"ש – אפשר להאריך את טווח הנסיעה שלה אל מעל ל-300 ק"מ. זה אומר שנהגים עירוניים רבים יוכלו להסתפק בטעינה אחת בשבוע או אף לטעון במרווחים ארוכים יותר. טעינה מלאה של הסוללה אורכת 14 שעות משקע ביתי רגיל או חמש שעות באמצעות מטען קיר בהספק של 7 קילוואט. בטעינה מהירה בהספק של 30 קילוואט אפשר לטעון סוללה כמעט ריקה עד ל-80% תוך פחות משעה.

    ספר ההזמנות של דאצ'יה ספרינג נפתח החודש, מסירות ראשונות מתוכננות לאביב הקרוב, ואסור לפספס את העובדה שברוב מדינות אירופה זאת תהיה לא רק המכונית החשמלית החדשה הכי פחות יקרה, אלא שהיא עולה פחות או יותר כמו דאצ'יה סנדרו.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.