• Ad
  • כלמוביל הכריזה רשמית על קבלת הזיכיון למותג החשמלי הסיני ORA
    המותג החשמלי השני של 'גרייטוול' הסינית ייובא וישווק בישראל על-ידי כלמוביל - היבואנית של מרצדס, מיצובישי, יונדאי, סמארט וג'נסיס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כצפוי, יבואנית הרכב 'כלמוביל' הכריזה על קבלת זיכיון היבוא והשיווק של המותג החשמלי החדש ORA, מבית יצרנית הרכב הסינית 'גרייטוול'. 'כלמוביל' היא יבואנית הרכב הגדולה בישראל במונחי נתח שוק, ובתחום מכוניות הנוסעים היא משווקת את מרצדס, מיצובישי, יונדאי, סמארט וג'נסיס.

     

    כלמוביל הכריזה רשמית על קבלת הזיכיון למותג החשמלי הסיני ORA

     

    ORA הוא מותג סיני צעיר אשר הומצא בשנת 2018 על-ידי יצרנית הרכב 'גרייטוול' שהיא אחת היצרניות הסיניות הראשונות שייצאו רכב אל מחוץ לסין, ובכלל זה גם לישראל. לגרייטוול יש כיום לפחות חמישה מותגי רכב שונים שמיוצאים גם אל מחוץ לסין, ומותג צעיר אחר של אותו תאגיד, WEY, ייובא לישראל על-ידי חברת סמל"ת – יבואנית קבוצת פיאט וסובארו.

    כמו מותגים סינים אחרים אשר מושקים בישראל לפני או במקביל לחדירתם לאירופה גם ORA נחשף לראשונה עם תקינה אירופאית בתערוכת פריז לפני כחודש, שם גם הוכרז על הכוונה לשווק אותו בישראל, והוא נמכר כבר בגרמניה, בריטניה ,שוודיה ואיסלנד. ORA הוא המותג החשמלי הטהור השני של גרייטוול, ובפריז הוצגו שלושה דגמים, בהם גם FUNKY CAT אשר נקרא במקור ORA GOOD CAT. דגם זה קיבל ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

     

    כלמוביל הכריזה רשמית על קבלת הזיכיון למותג החשמלי הסיני ORA

     

    בשונה מ-WEY, שמכוון לחלקו היקר של השוק, ORA הוא המותג החשמלי-עממי של היצרנית, והוא אמור להיות ממוצב ברמת מחירים נמוכה יותר, עם דגמים שחלקם קטנים פיזית מרוב הדגמים החשמליים שמוצעים בישראל.

    אורה מייצרת ומשווקת כיום שבעה דגמים ובשם של כמעט כל אחד מהם מופיעה המילה "חתול". ככל הנראה, הבחירה בחיה זאת נובעת מציטוט ידוע של דֶנְג שְׂיָאו פִּינְג, ממנהיגי המפלגה הקומוניסטית הסינית ויורשו של מאו דזה-דונג, והאיש שנחשב לזה שהצעיד את כלכלת סין מעוני עמוק אל שילוב ייחודי ומצליח של קומוניזם וכלכלת שוק יחסית חופשית. שיאו פינג נהג לומר ש"לא משנה אם זה חתול לבן או חתול שחור – אם הוא יודע לתפוס עכברים זה חתול טוב".

    לא ברור כמה חתולים ORA תגדל אבל קברניטיה הכריזו על כוונתם למכור באירופה (ומן הסתם גם בישראל) "יותר מעשרה" דגמים עד לשנת 2025.

    מכלמוביל טרם נמסר מתי תבוצע ההשקה הפיזית של ORA בישראל, אילו דגמים יוצעו ומה יהיו המחירים שלהם.

     

     

    לקריאה נוספת:

    רכב חשמלי: היצרניות הסיניות הכפילו את המכירות וכעת הן שועטות לישראל

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.