• Ad
  • רכב חשמלי: פולקסווגן תשיק בקרוב דור שני של ID.3
    במקביל לשדרוגים שמבטאים, לדברי פולקסווגן, את המשוב שקיבלו מן המשתמשים - המכונית המחודשת תיוצר בשלושה מפעלים בגרמניה במקום בשניים. פולקסווגן כבר לוקחת הזמנות אבל אספקות ראשונות צפויות ברבעון השלישי של 2023
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן שחררה אתמול (ש') טיזר ראשון לדור השני של הדגם החשמלי-הטהור הראשון של יצרנית רכב אירופאית – ID. 3, אשר צפוי לרדת במקביל מקווי הייצור של שלושה מפעלים במהלך השנה הקרובה.

     

    רכב חשמלי: פולקסווגן תשיק בקרוב דור שני של ID.3

     

    ID. 3, האצ'בק בממדים חיצוניים דומים לאלה של 'גולף', הושקה בשנת 2019 וזאת המכונית הראשונה שפולקסווגן בנתה על-בסיס הפלטפורמה החשמלית-הייעודית MEB. ככזאת היא כוללת מן הסתם לא מעט "ריג'קטים" שמטרידים את המאמצים-המוקדמים שמיהרו לרכוש אותה, ואנשי וולפסבורג מצהירים שהם קשובים למשוב שקיבלו מלקוחותיהם ובהתאם לכך עדכנו ושיפרו לא מעט אלמנטים. בנוסף, ברוח הימים האלה שבהם חייבת תעשיית הרכב להפגין את הידידות שלה לסביבה, לטבע ולחי, מבטיחים הגרמנים שהמכונית המחודשת היא לא רק "ניטרלית מבחינת פליטות פחמן" אלא גם לא כוללת אף רכיב או חומר שמקורם בבעלי חיים.

    ID. 3 הוא הדגם הראשון של פולקסווגן שהורכב במפעל חדש של החברה שהוקם בסמוך לעיר זוויקאו וכן במפעל שלה בסמוך לעיר דרזדן אשר הוסב לייצור רכב חשמלי. שני המפעלים ייצרו עד היום כחצי מיליון יחידות של דגמי MEB השונים, אולם הם לא עומדים בביקוש לרכב חשמלי באירופה ובעולם. במהלך השנה הקרובה ייכנס לעבודה גם קו הרכבה חדש במפעל הגדול ביותר של פולקסווגן ב"עיר הבירה" של החברה – וולפסבורג, וכך תופק מעתה ID.3 במקביל בשלושה מפעלים בגרמניה.

    המכונית המחודשת תושק בחודש מרץ הקרוב ולדברי הגרמנים היא תציע שדרוג משמעותי גם בחבילת האבזור שלה ובמערך תכונות הסיוע-לנהג. הדור הראשון של המכונית לא הגיע לישראל באופן סדיר, בגלל הביקוש הרב באירופה, וצריך לקוות שהדור השני לא רק יגיע אלינו אלא גם יציע תחושת איכות גבוהה יותר של סביבת הנהג ותא הנוסעים – שבהם ניכרה עד עתה בחירה לא טובה של סוג החומרים והתחושה שהם משדרים.

     

    רכב חשמלי: פולקסווגן תשיק בקרוב דור שני של ID.3

     

    גם מערכת המידע של המכונית וממשקי המשתמש זכו לקיתונות של ביקורת, ואלה משופרים בדגם החדש בין השאר באמצעות הוספת כפתורי תפעול פיזיים – כפי שאפשר להבחין מאיורי הפנים אשר בין השאר מתארים מסך מגע גדול יותר, בגודל 12 אינטש, וקונסולה מרכזית עם שני מחזיקי כוסות. בנוסף מקבל הדגם גם רצפת תא מטען נשלפת.

    שינויי העיצוב החיצוניים כוללים פגוש קדמי בעיצוב מחודש עם שני כונסי אוויר די דרמטיים משני צדדיו, וגם עיצוב חדש לפנסי ה-LED מלפנים ומאחור. בסך הכל נראה שלא מדובר במתיחת פנים סטנדרטית "בשביל הפרוטוקול", כפי שהיה מקובל עד היום בתעשיית הרכב, אלא במהלך יסודי ומושקע יותר, וכל זה מבוצע בסך הכל כשנתיים וחצי לאחר המסירות הראשונות של הדגם המקורי ללקוחות. אם יסתבר שזה באמת המצב זה יעיד על היכולת של יצרניות רכב להפגין גמישות גדולה יותר בעבודה על פלטפורמות חשמליות, ועל נכונות והיגיון כלכלי בביצוע שדרוגים מהירים.

    על-פי דיווחים מגרמניה פולקסווגן כבר מקבלת הזמנות לדגם המחודש, אבל למרות הוספת קו הייצור במפעל בוולפסבורג רשימת ההמתנה עומדת על תור של כמעט שנה (מכוניות יימסרו ברבעון הרביעי של 2023). מחירה ההתחלתי של ID.3 בגרמניה, בגרסת אבזור שנקראת Life, הוא כ-44,000 אירו כולל מע"מ ולפני הטבות מס.

     

    רכב חשמלי: פולקסווגן תשיק בקרוב דור שני של ID.3

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.