• Ad
  • המיניוואן החדש של יונדאי מסתיר משהו הרבה יותר מעניין מאשר עיצוב מסתורי, ואנחנו מהמרים שביום מן הימים הוא יכיל גם נהיגה אוטונומית מלאה, שלא לדבר על מערכת הנעה אלטרנטיבית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי פרסמה בסוף השבוע תמונות טיזר ראשונות של 'סטאריה' – מיניוואן שהיא מתכננת להשיק בקרוב, לא לפני שהיא תסחט לנו את הסבלנות עם עוד כמה טפטופי "פרטים נוספים לגבי מאפייני העיצוב של סטאריה וסטאריה פרימיום שייחשפו בשבועות הקרובים" – כך מובטח.

     

     

    השם סטאריה, כך יונדאי, מחבר את הכוכבים – "Star" עם העתיד (שאיכשהו מכונה Ria), אבל מה שבאמת חשוב בכלי הזה זה שהוא מעוצב בתצורת מיניוואן – "מוביל אנשים" – MPV – שהיא תצורת מרכב שהולכת ונעלמת בעידן הקרוסאוברים, למרות שהיא מאד שימושית.
    ככל שאפשר להבחין מתמונות הטיזינג, סטאריה לא מדבר את שפת העיצוב החדשה והמוזרה למראה של סונטה, סנטה-פה וטוסון – עם זויות ייחודיות וצעקניות למדי, אלא פונה לכיוון אחר ולא פחות נועז: מאד נקי ופשוט למראה.

    העיצוב השימושי ממשיך גם בתא הנוסעים עם קווים נקיים וניצול מיטבי של חלל הפנים, ונראה בבירור שמדובר ב"מוביל אנשים" קלאסי ברמת נוחות גבוהה במיוחד. אנחנו אמנם לא מדברים רולס-רוייס, אלא יונדאי, אבל מכאן בדיוק נובע ההימור שלנו שלא מדובר סתם ככה בעוד דגם בסופרמרקט השופע של דגמי יונדאי, אלא במשהו עם מסר חדש ומעניין.

     

     

    בואו נקרא יחד חלק מן ההודעה לעיתונות של יונדאי ונראה אם אנחנו מגיעים לאותה מסקנה: "סטאריה משקפת את מחויבותה של יונדאי להוביל את תעשיית הניידות העתידית כספקית (של) פתרונות ניידות חכמה תחת חזון המותג 'התקדמות לאנושות'. סטאריה מצוידת בתכונות שונות שממוקדות בנהג, עם אלמנטים עיצוביים עתידניים שמספקים חוויות חדשות לנהגים ולנוסעים (ומאפשרות להם) להפוך את זמן הנסיעה לפרודוקטיבי…
    סטאריה מציעה מראה חיצוני עתידני ומסתורי, הדומה לחללית… אווירת החללית מהדהדת בחלונותיה הפנורמיים הרחבים… גובה תא הנוסעים… הופך אותו אידיאלי לשימוש עסקי וגם משפחתי… סטאריה… פותח עידן ניידות חדש…"

     

     

    תרשו לנו לדמיין ולהיסחף, אולי גם לטעות, ולפני שנשים את הז'יטונים על ההימור שלנו קבלו עובדה חשובה: ליונדאי יש ואן שכולנו מכירים כ-i800, ובחלק מן השווקים בעולם היא מוכרת אותו תחת השם ' Starex'. אז סטאריה יכול בהחלט להיות המחליף של i800, כלומר של 'סטארקס', אבל גם יכול להיות כלי יותר קטן שיתגלגל לצידו עם שם דומה (ואולי אף להחליף מיניוואן קטן יותר שנמכר במזרח הרחוק).

    אי אפשר אמנם להתעלם מן השבכה הקדמית הגדולה שפעורה בחלקה התחתון של החזית, מה שאמור להעיד על קיומו של מנוע בעירה פנימית, אבל אם מנסים להלביש את התמונה שמתקבלת על כלי קיים של יונדאי נראה שסטאריה הרבה יותר קרובה בעיצובה ל'איוניק 5' החשמלית הטהורה החדשה מאשר ל'טוסון'. במילים אחרות, קל לדמיין מונובוקס כזה עם מערכת הנעה אלטרנטיבית – חשמלית, ובעתיד אולי גם מימנית.

     

     

    וזה כבר מחזיר אותנו אל המשפט: "מחויבותה של יונדאי להוביל את תעשיית הניידות העתידית כספקית (של) פתרונות ניידות חכמה", אשר כמו כל הבטחת בחירות יכול להסתיים בסתם "עוד מיניוואן". מצד שני, זה גם יכול להפוך לכלי שאיתו תשיק יונדאי את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שהיא מפתחת יחד עם חברת 'אפטיב' במיזם המשותף שלהן, שנקרא Motional.

    יונדאי ואפטיב הציבו לעצמן מטרה להשיק את הטכנולוגיה האוטונומית בשנת 2024, וכלי הרכב שזקוקים לטכנולוגיה הזאת לפני כולם הם כלים שמשמשים למשלוחים עירוניים (ע"ע ואנים) וכאלה שמשמשים להסעות, כלומר מוניות רובוטיות למיניהן. אז במקרה הגרוע ביותר, שבו בסופו של דבר 'סטאריה' תהיה "סתם" מחליפה של i800, עדיין נקבל כלי רכב מאד מעניין ("חללית הם קראו לה) מבחינה עיצובית. אבל אם ההימור שלנו יצליח נקבל מכונית חשמלית שמבוססת על הפלטפורמה המודולרית החשמלית החדשה של יונדאי-קיה, ובתוך שנתיים שלוש היא תהיה הראשונה, או בין הראשונות, בקבוצת יונדאי-קיה שתקבל טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ברמה 4.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי שוברת מוסכמות עיצוב עם סטאריה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.