• Ad
  • יונדאי וקיה יחליפו את i10 ופיקנטו במכוניות חשמליות קטנות

    אנשי יונדאי אישרו שהחברה מפתחת מכונית חשמלית קטנה וזולה לאירופה, ושהיא תימכר במחיר נוח של כ-70,000 שקלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי משקיעה כעת מאמצים בפיתוח מכונית חשמלית קטנה שתוצע באירופה "במחיר סביר" של החל מ-20,000 אירו. כך אישר השבוע מנהל השיווק של יונדאי מוטור אירופה, אנדריאס-כריסטוף הופמן, בכנס של ה'אוטומוטיב ניוז' – כתב העת החשוב ביותר שמסקר את תעשיית הרכב העולמית.

     

     

    כמו כמעט כל דגם אחר בקבוצת יונדאי-קיה גם המכונית החשמלית העתידית של יונדאי תופיע מן הסתם גם במדי קיה, כלומר שמדובר בשתי מכוניות עירוניות קטנות ובסיסיות בעיצובים שונים. מה שמאיץ את התוכנית הזאת הן בראש ובראשונה תקנות זיהום האוויר שהולכות ומחמירות באירופה בקצב מהיר. כבר בשנת 2025 יונדאי תתקשה למכור חלק מדגמי הבנזין והדיזל שלה באירופה, ומכיוון שמתח הרווחים על מכוניות עירוניות קטנות הוא הנמוך ביותר – אלה יהיו הנפגעות הראשונות שייצאו מן השוק.

    במילים פשוטות: יונדאי i10 וקיה פיקנטו – שהדור האחרון שלהן הושק אך לפני כשנתיים והן בין אחרונות מכוניות המיני שמוצעו כרגע באירופה עם מנועי בנזין – נמצאות בישורת האחרונה שלהן. מועד הפסקת המכירה של שתי אלה באירופה טרם פורסם, אבל הוא לא מאד רחוק.

    קבוצת פולקסווגן היא הגורם הנוסף שמזרז את יונדאי-קיה, והוא לא פחות חשוב. גם פולקסווגן עובדת על גרסת פתיחה חשמלית מפני שהיא, אפילו יותר מאשר יונדאי-קיה, חשופה לתקנות זיהום האוויר באירופה, והיא מתכננת להשיק בשנת 2025 מכוניות כאלה תחת חמשת מותגי הרכב – סיאט, קופרה, סקודה, פולקסווגן ואאודי.

    אנדריאס-כריסטוף הופמן אמר, בפאנל שבו הוא השתתף, ש"כולם בתעשייה יודעים שהיעד של רכב מסוג זה הוא 20,000 אירו", ושיונדאי נישאת באירופה על גל ההצלחה של מכירת מכוניות חשמליות (וזה, מן הסתם, מעודד אותה להוסיף להיות אגרסיבית וזריזה – ג.מ.). על אף שסך המכירות בשווקי האיחוד האירופאי צנחו בכ-14% במחצית השנה הראשונה של 2022, בעיקר בגלל קשיי אספקה – המכירות של יונדאי טיפסו בכ-8.2% ונתח השוק שלה עלה מ-3.7% ל-4.7%. מתוך כלל המכירות של יונדאי כלי רכב חשמליים היוו כ-16%.

     

    אתגר לא קטן

    מתח הרווחים על מכוניות עממיות קטנות תמיד היה ויהיה נמוך בגלל מחיר היעד הנמוך שלהן, והבעיה הזאת קשה במיוחד כאשר מדובר במכוניות חשמליות כל עוד שמחירי הסוללות גבוהים. עם זאת, מחירי הסוללות נמצאים במגמת ירידה קבועה לאורך השנים ועד לסוף העשור הנוכחי יונדאי מתכוונת להשיק באירופה 11 דגמים חשמליים חדשים בנוסף לאיוניק 5 ולאיוניק 6 שכבר הוצגו.
    לדברי הופמן, איוניק 6 תגיע לאירופה עוד לפני סוף השנה הנוכחית אבל המכירה שלה ברוב השווקים תחל רק בתחילת השנה הבאה. איוניק 7, הקרוסאובר הגדול עם שלוש שורות מושבים, שהוא הדגם החשמלי הבא שיונדאי מתכוונת להשיק – אמנם תוכנן בראש ובראשונה עבור השוק האמריקני, אבל הופמן אמר שהוא יגיע ויימכר גם באירופה.

     

    לא מוותרים על הבנזין

    לזכות יונדאי צריך לומר שהיא בין יצרניות הרכב הראשונות שזינקו על עגלת הרכב החשמלי והשיקו פלטפורמה ייעודית ודגמים חשמליים טהורים. עם זאת – באופן מפתיע זה לא אומר שהיא תהיה גם בין הראשונות להפסיק למכור מכוניות עם מנועי בעירה. בשעה שלא מעט יצרניות הכריזו כבר על כוונתן לסיים את הייצור של מנועי בנזין ודיזל עד לסוף העשור – הופמן טוען שיונדאי תוסיף למכור באירופה מכוניות עם מנועי בעירה לפחות עד לשנת 2035 (ובמשתמע: אולי גם לאחר מכן אם התקנות יוגמשו בעתיד).

     

     

    מצד שני – יונדאי היא גם אחת השחקניות המובילות בשוק המבטיח אך הלא ממש ברור של הנעה באמצעות מימן, והיא "נותנת גז", תרתי משמע, בעיקר בגזרת הרכב המסחרי.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.