• Ad
  • טסלה
    בתוך כשבוע טסלה תציע גרסת בטא מעודכנת לתוכנת הנהיגה האוטונומית שלה, ותכפיל את מספר הנסיינים שמשתמשים בה. בהמשך היא תגדיל את היקף הקבוצה פי עשרה, בתקווה להציע נהיגה אוטונומית מלאה עוד השנה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כרגיל, בציוץ ב'טוויטר' שלו, הכריז בסוף השבוע אילון מאסק על עדכון קרב ובא של גרסת ה'בטא' של תוכנת הנהיגה האוטונומית אשר "יגדיל בסדר גודל" את היקף הניסוי ואת מספר הנסיינים האנושיים שמשתתפים בו. לרגל העדכון טסלה תכפיל בשלב ראשון את גודל קבוצת הנסיינים שמשתמשים במערכת הנהיגה האוטונומית מ-1,000 לכ-2,000 ובשלב הבא יוכפל גודל הקבוצה פי עשרה.

     

     

    לוח זמנים מדויקים הוא אמנם לא החוזקה העיקרית של טסלה, ובכל זאת מאסק צייץ ש"בתוך כעשרה ימים", כלומר אי שם בשבוע הבא, יוכלו בעלי טסלה שנוהגים במדינות שבהן מותר לבצע ניסויים עם רכב אוטונומי ללחוץ על כפתור "הורד גרסת בטא" בקטגוריית השירות של תצוגת הרכב, ולקבל את גרסה 8.2 החדשה של ה-FSD (נהיגה אוטונומית). בהמשך תוצע גרסה 8.3 אשר תופץ בקרב קהל גדול פי עשרה, כלומר כ-20,000 בעלי טסלה.

    הגרסה האחרונה של FSD הושקה בחודש אוקטובר האחרון ומאז, ככל שאנחנו יודעים מציוצים אחרים של מאסק, הורידו אותה כאלף בעלי רכב שמשתמשים בה. במקביל, באותה סדרת ציוצים הקדים מאסק את העדכון הצפוי וכך "בנה מתח" בקרב מעריצי טסלה הרבים, ואיתו את הסיכוי לגייס מתנדבים נוספים לניסויים שטסלה מבצעת. מאסק צייץ במהלך החודשים האחרונים מספר פעמים שהוא מרגיש בטוח שטסלה תשחרר מערכת אוטונומית מלאה (רמה 5, שבה אין צורך בהגה או דוושות) עד לסוף שנת 2021.

     

    במאמר מוסגר אי אפשר שלא להחמיא לדרך המדהימה שבה מאסק חוסך עשרות, אם לא מאות, מיליוני דולרים לטסלה ומקדם את החיבור הרגשי בינה לבין מעריציה. המצב המצוי בתעשיית הרכב הוא שיצרניות רכב מבצעות אינספור ניסויים ובדיקות לפני שהן מעזות להוריד חידוש טכנולוגי כלשהו אל הכביש, וזאת מן הטעם הפשוט שאם חס וחלילה ייפגע לקוח שלהן, או יפגע במישהו אחר ואם הוא יוכל לייחס את הפגיעה לכשל במוצר – הן יהיו חשופות לתביעות נזיקין ופיצויים בסכומים אדירים.

    האיש גאון

    מאסק פועל, למעשה, ב"הפוך על הפוך": לא רק שהוא מצליח לגייס נסיינים מתנדבים, בחינם, ואפילו יוצר תחושת לחץ כדי שהמתנדבים יעמדו בתור, ולא רק שהנסיינים האלה הם לקוחות ששילמו לא מעט כסף תמורת הזכות לקנות ממנו מכונית, הוא גם "מפיל" עליהם את כל האחריות במקרה שתיגרם תאונה והם, או צד שלישי, יינזקו כתוצאה ממנה. אם זאת לא גאונות – קשה לדעת מה כן.

    מכל מקום, מאסק צייץ, כאמור, בסוף השבוע, שהניסוי עם גרסת הבטא (אשר הושקה באוקטובר) יורחב, וש"אם ברצונך להוריד את הבטא לנהיגה עצמונית מלאה של טסלה למכונית שלך, הודע לנו על כך. הכפלת היקף תוכנית הבטא עכשיו עם 8.2 וככל הנראה תגדל פי 10 עם (גרסת) 8.3. עדיין היה זהיר, אבל זה (התוכנה – ג.מ.) מתבגרת".

    כאמור, מאסק הדגיש שעל בעלי הרכב להיזהר בעת שימוש בתכונות ה-FSD מכיוון שלא מדובר (עדיין) במערכת נהיגה אוטונומית אלא רק בגרסת בטא שדורשת תשומת לב מלאה של הנהג.

     

     

    מבחינה מספרית, 20,000 כלי רכב שבהם מותקנת תוכנת נהיגה אוטונומית אבל לא משתתפים בניסוי מסודר הם מיעט בטל בשישים לא רק ביחס ל-1.4 מיליון טסלות שמתרוצצות על כבישי העולם אלא בעיקר ביחס למאות מיליוני הקילומטרים של ניסויים שבוצעו כבר על-ידי גוגל, מובילאיי ועשרות חברות אחרות בתחום. מצד שני, אף ניסוי אחר לא מדמה טוב יותר את השימוש המעשי של לקוחות אמיתיים, וככל שאנשי טסלה יצליחו לאסוף נתונים בדרך יעילה ובטוחה הם יוכלו בוודאי להגדיל עוד את היקף קבוצת המשתתפים בו.

    אנשי טסלה טוענים שמאז שהשיקו באוקטובר את גרסת הבטא של ה-FSD הם ביצעו בה שיפורים רבים, ושכעת היא כבר מסוגלת לבצע נסיעות ארוכות עם מעט מאד התערבות אנושית. כמובן שהם מדגישים שלא מדובר עדיין במערכת אוטונומית לחלוטין ושחובתם של נהגים לנהוג בערנות ולא להיכנס לשאננות, ועליהם להניח שתי ידיים על ההגה. תיאורטית, בעלי טסלה שכבר התקינו את גרסת הבטא של FSD יכולים להקליד יעד נסיעה למערכת הניווט של הרכב, ולאפשר לו להסיע אותם אל היעד באופן אוטונומי. עם זאת, למען ביטחונם הם חייבים להשאיר, כאמור, ידיים על ההגה ולהיות מוכנים להשתלט על הרכב.

    הרחבת הניסוי מוכיחה שמהנדסי טסלה מרגישים ביטחון גדל והולך ביכולות המערכת שלהם ומעוניינים להאיץ את הפיתוח שלה הלאה. לא מיותר להדגיש שאנשי טסלה צריכים להימצא בלחץ מכיוון שהם הציתו את הדמיון עם נהיגה אוטונומית כבר לפני מספר שנים, ואף הבטיחו להציע נהיגה אוטונומית מלאה בתחילת 2021 (מה שלא צפוי לקרות, לפחות לא בלו"ז המובטח).

    מצד שני, כפי שאפשר ללמוד מתוצאות הניסויים של חברה אחרת של מאסק – ספייס איקס, הדרך להצלחה כרוכה תמיד במכשולים, חלקם בדמות פיצוץ גדול, ולא כולם אמיצים מספיק כדי לשמש כבובות בניסויי שטח כאלה…

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.