• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל
    רגעים קסומים ומהנים זקוקים לרקע מתאים. המיקום, הנוף והתאורה הם שיוצרים, לעיתים מזומנות, את הרגע הקסום
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רגעים קסומים בחיים, כאלה שלעולם נשארים איתנו, זקוקים לרקע ולאווירה מתאימים אבל במקרים רבים נוצרים בזכות המקום והעיתוי. חכם כלשהו – סיני אם תרצו – אמר פעם שאירועים עצובים מגיעים אלינו בלי שנתאמץ, אך את האירועים המשמחים עלינו ליזום וליצור בעצמנו.

     

    טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל

     

    ארץ ישראל גדושה באלפי מקומות נהדרים שיכולים לשמש כרקע לאירוע משמח שממנו ננצור לעד רגעים קסומים, וכאן בחרנו עבורכם קומץ קטן שיהיה זמין בכל פעם שתרצו לשמח מישהו או מישהי קרובים לליבכם.
    בין אם זאת הצעת חברות או נישואין, פגישה רומנטית לתחילת קשר חדש או חיזוק של קשר קיים – אלה מקומות שתוכלו לשלוף ברגע, בהתאם למיקומכם, כדי להגיע אליהם עם מי שהלב בחר.

    אנחנו ממליצים על מקומות, אבל התוכן והציוד עליכם: בקבוק יין (לא לשכוח כוסות ופותחן…), שמיכה, תרמוס קפה או מעיל, אולי אפילו פרטים של מסעדה או קפה מומלצים בסביבה – זאת כבר חלק מן היוזמה שלכם.
    אגב, יש לכם רעיונות והצעות לאתרים רומנטיים אחרים שהקסימו אתכם? כתבו לנו אל דובי זכאי בדוא"ל editor.thecar@gmail.com.

     

    צוק מנרה: שביל המצוק

    התזמון המושלם: אחרי הצוהריים וערב

    צינה קלה נושבת על המצוק האדיר של הרי נפתלי. המראה מלמעלה מרהיב. הרחק במזרח מתרוממים הרי גולן מעל עמק החולה ושדות העמק מסודרים למרגלותיהם כשטיח. כתם כחול, אגמון החולה, מקשט את הנוף.
    בין מבנה הרכבל של צוק מנרה אל מספר תצפיות נוף מעל המצוק נסלל לאחרונה שביל חדש ואפשר לפסוע עליו, ללגום בשקיקה את כל היופי הזה ולמצוא נקודה אחת נעימה במיוחד.

     

    טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל

     

    נחל מחניים: עץ המשאלות

    התזמון המושלם: במהלך כל היום

    עץ אלה ענק שצומח בנחל מחניים הפך ברבות השנים לישות שאליה פונים רבים ומבקשים משאלות. קק"ל טיפחה מסלול הליכה בצמוד לערוץ הנחל ובנתה מדרגות עץ גדולות שמוליכות אל האלה. מי נחל מחנים זורמים כאן מ'עין ירדה' שנובע ליד קיבוץ משמר הירדן ועד למרגלות העץ, וקשה לחשוב על מקומות יותר נעימים ורומנטיים מזה, במיוחד לנוכח המחשבה שאתם לא הראשונים שחוזים בנוף. לא רחוק מכאן, בשפך של נחל מחניים לירדן, נמצא אתר ארכיאולוגי פרהיסטורי שבו התגלו ממצאים שמעידים על תרבות של ציידים-לקטים שהתקיימה כאן לפני כ-65,000 שנים.

    אפשר להגיע אל עץ האלה בהליכה רגלית או בנסיעה זהירה עם כל רכב. ההמלצה שלנו היא להגיע עם רכב עד ל'עין ירדה' ומשם ללכת ברגל כקילומטר אחד עד לפינת הישיבה שבנויה למרגלות האלה וצופה על עמק הירדן והרי גולן.

     

    חוף אכזיב: רסיסי מלח וצינת בוקר

    התזמון המושלם: מוקדם בבוקר או בשעת שקיעה

    על חוף אכזיב בנויה אנדרטה לזכר המעפילים ולהנצחת מפעל ההעפלה. מעט צפונה משם, על המצוק הסלעי, ישנם מספר מקומות נסתרים, על מדרון אחורי ביחס לים, שבהם אפשר למצוא שלווה ומעט פרטיות.
    הסלעים סחופי הרוחות מעניקים רקע מושלם מעל המים והים שנראה אינסופי, ואפשר ללכת ולטבול במים צלולים ולחוש, ממש לטעום, את רסיסי המלח שמתעופפים עם הרוח הקלילה.

    חשוב להצטייד בסנדלים או כפכפים כדי לפסוע על הסלעים, מאד נעים לשוטט בשעות הבוקר המוקדמות ולחוש את הצינה, ואפשר גם להגיע לקראת שקיעה כדי לחוות רגע קסום.

     

    טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל

     

    חיפה: על גג מלון קולני

    התזמון המושלם: בערב או אחרי השקיעה

    מלון קולוני שוכן במבנה מרשים שהוקם במושבה הגרמנית בחיפה בשנת 1905 על ידי משפחת אפינגר שהשתייכה לקהילת הנוצרים הטמפלרים. מאז הקמתו פעל במבנה הזה מלון, ובשנת 1936 נערכו בו חלק מדיוני 'ועדת פיל' אשר מונתה על ידי ממשלת בריטניה בניסיון למצוא פתרון לתקלה ההיסטורית והטראגית שהבריטים עצמם גרמו לה: הבטחת ארץ ישראל ליהודים במסגרת 'הצהרת בלפור', וגם לערבים.

    המבנה שופץ באופן נאמן להיסטוריה שלו וכיום פועל במקום אחד ממלונות הבוטיק היפים בישראל. צריך לבקש את רשות אנשי המלון ולעלות אל הגג שלו, ואז תמצאו את עצמכם לנוכח מראה משכר: ממעל מתנשא רכס הכרמל, ממול נפרשים הגנים הבאהיים על צלע ההר, והכל צבוע ונוצץ בזכות אינספור אורות שפזורים על הכרמל.
    מלון קולוני, 04-8513344.

     

    טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל

     

    תל אביב: מראה מעל הגשר

    התזמון המושלם: לקראת שקיעה או דקה אחרי חצות

    "יש לי סימפטיה", כתב המשורר פרופסור מאיר ויזלטיר שהלך לא מכבר לעולמו, "לאמנות קונספטואלית בתל אביב.
    עיר בלי קונספציה
    טיח נופל
    תריס מתייפח
    אוטובוס מת

    יש לי סימפטיה
    לאנשים שמתאמצים בתל אביב
    יש לי סימפטיה
    לאנשים שמתעקשים בתל אביב
    יש לי סימפטיה
    לאנשים שמתרגשים בתל אביב".

    בתוך הכאוס האורבני שמושך אליו רבבות מבקרים מן הארץ ומחו"ל ישנם אינספור מקומות בילוי וגם לא מעט פינות רומנטיות לחלוטין – במיוחד אם מגיעים אליהן בתזמן מתאים.

    אחד מאלה, מקום עוצר נשימה למרות הבנאליות שלו, הוא אחד הגשרים שתלוים מעל אפיק נחל הירקון. הגשר המדובר מחבר בין מגרש החניה המזרחי שמחוץ לשטח נמל תל-אביב לבין אזור הנמל ההומה, ועל אף שכמעט לעולם הוא לא שומם מאדם נשקפים ממנו מראות מיוחדים ורגועים. ארובת רידניג, אורות הטיילת שמשתקפים במי הירקון, פיתוליו האחרונים של הנחל לפני שהוא נשפך אל הים, ורחבה מטופחת שעליה אפשר לשבת ולפרוש שמיכה.

     

     

    ירושלים: האוניברסיטה העברית על הר הצופים

    התזמון המושלם: במהלך כל היום

    ב-1 באפריל 1925 נערך טקס חנוכת האוניברסיטה העברית הראשונה בישראל על הר הצופים בירושלים. רעיון הקמת האוניברסיטה התגלגל החל מ'ועידת קטוביץ' בשנת 1884, ודרך הקונגרס הציוני הראשון בבזל בשנת 1897, ועלה על פסים מעשיים כאשר ההסתדרות הציונית רכשה בשנת 1914 את האחוזה של סר ג'ון גריי היל על פסגת הר הצופים במטרה להקים שם את "בית מדרש התורה והעבודה".
    ארבע שנים לאחר מכן נערך טקס הנחת אבן הפינה לאוניברסיטה בהשתתפות הגנרל אלנבי, זאב ז'בוטינסקי וד"ר חיים ויצמן, ובשנת 1925, לקראת טקס הפתיחה, הכריזו ערביי ארץ ישראל שביתה כללית והניפו על הבתים והחנויות דגלים שחורים במחאה.

    כמעט 100 שנים לאחר מכן ישראל היא מובילה עולמית במחקר אקדמי, ודאי ביחס לגודל האוכלוסייה שלה, לאוניברסיטה העברית יש שישה קמפוסים ברחבי העיר והארץ, ובקמפוס שעל הר הצופים ישנם מספר מקומות רומנטיים להפליא. בשטח הקמפוס נטוע גן בוטני של צמחיית ארץ ישראל ובמרכזו מערות קבורה יהודיות שנחצבו בסלע בתקופת בית שני. נעים לטייל בגן הזה, ולאחר מכן אפשר להתיישב באמפיתיאטרון שבו נערך טקס החנוכה של האוניברסיטה ובו מתקיים בימינו אירועים שונים, בהם גם טקסי הסיום לבוגרי האוניברסיטה. מכאן נשקפים נופיה המרהיבים של העיר המסוכסכת, ובהמשך, סביב הפאה הדרום מזרחית של האוניברסיטה, מוליך כביש אל תצפית מרהיבה על מדבר יהודה, יריחו וים המלח.

     

    טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל

     

     

    נאות סמדר: בית האומנויות

    התזמון המושלם: מוקדם בבוקר או לעת ערב

    חברי קיבוץ נאות סמדר הקימו מבנה מרשים שכולל עבודות פיסול בחומרים טבעיים בצבעי פסטל רכים. מתוך המבנה מזדקרת ארובה ענקית שמכונה 'ארובת הרוח' ובצמוד לה, ולמבנה, בנויה מרפסת ארוכה שממנה נשקף נוף מדבר משכר.

     

    טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל

     

     

    נשמח להוסיף לכאן המלצות שלכם למקומות רומנטיים, כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל המקומות הרומנטיים ביותר בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.