• Ad
  • טיול לחג: קרוב לבית
    בימים שבהם רבים בחרו לגדוש את נתב"ג בדרכם לחו"ל, ואחרים נאלצים להיתקע בפקקי תנועה – ערי הארץ שקטות ונעימות במיוחד כמו גם החורשות שסביבן, והחופים התרוקנו ממתרחצים. זה הזמן לקצת שלווה ושקט קרוב לבית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רבים ינצלו את התקופה הנעימה של ראש השנה וחגי תשרי לטיולים ברחבי הארץ, ובהיעדר תחבורה ציבורית הם ימצאו את עצמם מבלים שעות ארוכות בעומסי תנועה רק כדי להגיע אל אתרים גדושים בהמוני מבקרים.
    רבים אחרים מכירים בימים אלה רק דרך אחת – החוצה, והם ימלאו מטוסים בדרך אל כל מקום שהוא לא כאן.

     

    טיול לחג: קרוב לבית

     

    אז בין ארוחת ראש השנה אצל הדודה לבין ארוח חברים ומשפחה בסוכה – קבלו הפעם כמה רעיונות פשוטים שנסמכים על העובדה שרוב עמישראל מתרחק מן הבית וגודש מקומות רחוקים. הציוד היחיד שתזדקקו לו הוא כובע, מים, אולי גם מגבת, וחצי שעה של תכנון מוקדם.

    אגב, השנה – 2023 – מתקיים בישראל אירוע של פעם בחמש שנים שבזכותו מצוחצחים הרחובות בערים רבות, נשתלות גינות חדשות, נחנכות מדשאות וכיכרות ומקומות רבים לובשים חג. האירוע הזה הוא כמובן הבחירות לרשויות המקומיות, ובמהלכו יכולים תושבי הערים לראות בעין כיצד מנוצלים מיסי הארנונה שלהם וליהנות שבעתיים מן ההצעות שגיבשנו כאן עבורכם.

    בלי קשר, כנראה, פרסמה השבוע העיר אשקלון את דבר חנוכתו הקרובה מה שלטענתם הוא "האגם המלאכותי הגדול בישראל" (פתיחה רשמית בסוכות) בלב מתחם בגודל 655 דונם שמשובץ בבתי קפה, מתחמי פילאטיס ויוגה ואמפי ובו 880 מקומות ישיבה. העיר תל אביב חוגגת את השלמת קטע הטיילת החדש מכיוון תל-ברוך עד לחוף הצוק – מה שישלים רצף של מסלול הליכה חופי מבת-ים ועד להרצליה, בפתח תקוה נשלמו ההתקנות ב"פארק יצחק אוחיון" (בעבר "הפארק הגדול"), וערים נוספות מתעקשות להתמודד על שיאים כאלה ואחרים שנוגעים לפארקים שלהן.

    אל תתבלבלו: אנחנו ממש בעד שערי ישראל ישקיעו בתושבים שלהן ובאורחים שלהן, ושמחים במיוחד על המגמה החדשה של הקמת "פארקים אקולוגיים" שבמרכזיהם אגמונים מלאכותיים של מים מתמחזרים. זה רק מחזק וממחיש את הנקודה שלנו: חבשו כובע, קחו מים, וצאו לטייל בסביבה קרובה אליכם.

     

    טיול לחג: קרוב לבית

     

    טיול עירוני מודרך

    ברוב הערים הגדולות בישראל, וגם במקומות ישוב פחות גדולים, טרחו הפרנסים ושרטטו מסלולי טיולים שמאפשרים לתושבים ולמבקרים לעבור לצד ובתוך נקודות ציון היסטוריות חשובות. בכל המקומות האלה יש מסלולים מומלצים עם ציוני דרך שלאורכם אפשר לטייל עצמאית. בחלק מן המקומות מופעלים גם סיורים מודרכים מטעם חברות פרטיות או ציבוריות, אם כי לרוב הם לא מתקיימים בשבתות ובחגים.

    באתרי האינטרנט של ירושלים, תל אביב, חיפה, אשדוד, ראשון לציון, באר שבע וערים נוספות אפשר למצוא מפות ו/או מסלולי טיול מומלצים. בתל אביב, למשל, ישנם שלושה כאלה: לאורך נחל הירקון, לאורך הים, וברחובות "העיר הלבנה". בחלק מן הערים ובמועצות מקומיות פועלות לשכות תיירות ועמותת תיירות שמספקות תעסוקה למנגנון לא קטן שאמור לקדם פעילויות בסביבתן. כאלה יש למשל ברמת הגולן, הגליל העליון והתחתון, ישובי הערבה, רמת נגב ועוד.

    אל תתנו להם להשתעמם: פנו אליהם ותקבלו שפע של מידע אודות אתרים שנמצאים ממש מתחת לחלון שלכם ואולי לא הכרתם, והצעות לפעילויות שעליהן אולי לא חשבתם.

    בעיר הקודש ירושלים, למשל, יש עשרות, אם לא מאות, מקומות ראויים לביקור ואין גבול לרעיונות ולנושאים שסביבם בונים סיורים וטיולים: בעקבות דתות, בעקבות מנהגים, עדות, מאכלים, סיורי כנסיות, מוסיקה, וברוח הימים הנוראים האלה גם סיורי סליחות ליליים.

     

    טיול לחג: קרוב לבית

     

    וּבְעַמּוּד עָנָן הִנְחִיתָם

    יש לנו הצעה מיוחדת למי שבכל זאת מתעקש להזיע קצת ולמצוא נקודות עניין מאתגרות ומעניינות קרוב לבית. הורידו את אפליקציית 'עמוד ענן' וגלו אתרים מעניינים על גבי מפות 1:50,000: אתרים ארכיאולוגיים, מסלולי טיול ונקודות עניין שנמצאו שם ממש מתחת לאף, אבל מתפספסות לנו בחיי היום יום שלנו.

    לעומת זאת, מי שגר במישור החוף ומעדיף להזיע קצת אחרת, בלי להתאמץ, יגלה שהתקופה הזאת של השנה ממש מושלמת לבילוי נינוח על חוף הים.

     

    טיול לחג: קרוב לבית

     

    המוני המתרחצים שגדשו את החופים במהלך הקיץ המהביל שלנו נמצאים כעת בפקקי התנועה או בחו"ל, רצועות החוף ריקות ומזמינות, הים שקט מאין כמותו ועננים משייטים לאיטם ומספקים צל נעים.

    אפשר להתאמץ מעט ולנסוע אל אחד החופים היפים ביותר בישראל, או – אם אתם "צפונים" לבחור בין 'מפרץ בנימין' שנמצא במרחק נגיעה משכונת גבעת אולגה ליד חדרה, או חוף הבונים שכפוף לרשות הטבע והגנים, לבין חוף שבי ציון שמדרום לנהריה.

    במרכז אפשר להשתרע על החול בחוף תל ברוך בתל-אביב או באחד מחופי ראשון לציון, ולתושבי דרום מישור החוף לא צריך לספר על החופים הנעימים של אשדוד ואשקלון אלא רק להזכיר להם שמרחבי החולות האלה פרושים בימי החג כשהם שוממים כמעט לגמרי, שקטים, פנויים ומזמינים.

     

    טיול לחג: קרוב לבית

     

    הצעות נוספות לפעילויות בחגי תשרי באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לחג: קרוב לבית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.