• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל חוף הים היפה ביותר בישראל
    איפה נמצא חוף הים היפה ביותר בישראל, כזה שמזכיר את חופי יוון והאיים? דובי זכאי מכתיר את החוף הישראלי המקסים ביותר, זה שלוקח אותו לחו"ל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רבבות ישראלים ייצאו בשבועות הקרובים לחופשת קיץ בחו"ל, וחלקם בוחרים בחופים המרגיעים והמהנים של מדינות מזרח הים התיכון – טורקיה, יוון וקפריסין.

    לנו, בישראל, יש רצועת חוף מהממת באורך מאות קילומטרים מראש הנקרה ועד לגבול עזה, אלא שרוב רובה תפוס על-ידי שטחי ערים או מתקנים צבאיים ואזרחיים.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים היפה ביותר בישראל

     

    ישנם אמנם כמה מועמדים טובים לתחרות "החוף היפה ביותר בישראל" אבל הבחירה החד משמעית שלי היא בחופים של דור ונחשולים, ובמיוחד בחוף נחשולים שממוקם, למרבה הבלבול, צפונית לחוף דור שמפריד הינו לבין קיבוץ נחשולים.

    המפרץ שאליו אני מכוון נמצא צפונית לקיבוץ וצפונית לחוף שמכונה "חוף נחשולים", הוא ממוקם מעט אחרי אחת הירידות מתל דור, וזה אחד מתוך מערך של מפרצים, איים ולגונות שיצרו את אחד ממקומות הישוב הוותיקים ביותר של יורדי ים בארץ ישראל. "מפרץ האהבה" – כך מכונה באופן לא רשמי חוף ים חולי ונעים שמימיו הצלולים והתכולים מוגנים מסערות הים ומכסים בשלווה חול לבן ונקי.

    מפרץ זה, כמו כל החופים סביבו, הוא החלק הפתוח לציבור של שמורת טבע שבחלקה מושקעים מאמצים גדולים להגן על החי והצומח. מתוך לב המפרץ, למשל, מבצבץ אי קטן שעליו מקננים עופות ים, ועל ריף הסלע הטבעי שמגן על המפרץ מפני סער הגלים צומחים וחיים יצורי ים מגוונים.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים היפה ביותר בישראל

     

    הפעם באנו לנוח ולנפוש, ואולי גם לדמיין לעצמנו את הלחץ והמהומה שחסכנו לעצמנו בנתב"ג בדרך לאי יווני, אבל המקום כולו, מעט צפונה ובעיקר דרומה משם עד לדרום קיבוץ נחשולים – הוא אחד מן המרתקים ביותר בארץ ישראל מבחינה היסטורית. בהזדמנות קודמת כתבנו כאן על ההיסטוריה של העיר דור, וגם הצענו טיול יותר אקטיבי בחופי דור והבונים, כך שמי שלא רגוע – או מי שזמנו בידו – יכול למצוא כאן שפע של אטרקציות ופעילויות – בגן הלאומי, בקיבוץ נחשולים או במושב דור.

    במשפט אחד נזכיר רק שהתיישבות אנושית על רצועת החוף הזאת החלה לכל הפחות בתקופת הברזל, וסביר שעוד לפני כן, וממצאים ארכיאולוגים רבים – על היבשה ובתוך מי הים – נחשפים כאן מידי שנה.
    אפשר להגיע לכאן מן החניה בתשלום בכניסה לשמורת חוף הבונים, או מן החניה החינמית בכניסה לחוף דור. אנחנו הצטיידנו מבעוד מועד בציוד לשהיית יום, כולל צליה, כסאות והרבה מים, הכנו את עצמנו להליכה של רבע שעה ושהיה של יום מלא על החוף, והשתמשנו גם בטיילת המושקעת שמגיעה די קרוב אל החופים.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים היפה ביותר בישראל

     

    חשוב לדעת – בעיקר למי שמגיע עם ילדים – שאין שירותי הצלה בחוף כלומר שהוא אסור לרחצה, אבל אפשר לשכשך במים בקרבת החוף ולטייל לאורכו. דווקא העובדה שזה חוף מבודד יחסית, שלא מיועד לרחצה, היא זאת שמאפשרת ניתוק ושקט שלא קיימים בחופים רבים אחרים.

     

    כך מגיעים: ב'וויז': מגרש החניה של דור והבונים. ממש לפני הכניסה למגרש פונים ימינה לכביש גישה משובש שמוביל למגרשי חניה מאולתר אחר, ומשם סוחבים את הציוד ואת עצמנו דרומה, לכיוון דור, מרחק של כרגע שעת הליכה.

    הצעות לפעילויות נוספות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

     

     

     

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים היפה ביותר בישראל

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים היפה ביותר בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.