• Ad
  • גוגל רוצה להפוך את המכונית שלך לסמארטפון עם גלגלים
    גוגל הוסיפה יישומים חדשים לאנדרואיד אוטו ולאנדרואיד אוטומוטיב, בדגש על תקשורת חזותית, אלא שערוצי הוידאו מעלים חשש כבד מפני פגיעה בבטיחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת המהפכות החשובות שמתרגשות בשני העשורים האחרונים על המכונית שלנו היא מהפכת הקישוריות אשר נישאת על כתפי ההתפתחות האדירה בקצב השידור הסלולרי וברוחב הפס. האמירה לפיה מכונית הפכה זה מכבר ל"טלפון חכם על גלגלים" כבר נשמעת כמעט אנלוגית ומיושנת בהתחשב בקצב החדירה של אפליקציות למרחב האינטימי של תא הנהג.

     

    גוגל רוצה להפוך את המכונית שלך לסמארטפון עם גלגלים

     

    השבוע הכריזה ענקית הטכנולוגיה 'גוגל' על צעד חשוב נוסף בדרך להפיכת המכונית שלנו לסמארטפון על גלגלים לאחר שהעלתה מספר אפליקציות נוספות לממשקי 'אנדרואיד אוטו' ו'אנדרואיד אוטומוטיב'.
    במורד הדרך המטרה של גוגל היא להשאיר כמה שיותר משתמשים על הפלטפורמות שלה, אלה ששוקפו בשנים האחרונות על מסכי המולטימדיה של יותר ויותר דגמי רכב חדשים באמצעות 'אנדרואיד אוטו', וזאת על-ידי כך שיצליחו לשכנע כמה שיותר יצרניות לשלב במכוניות שלהן את מערכת ההפעלה Android Automotive במקום לפתח מערכות הפעלה עצמאיות משלהן.

    ההכרזה החדשה של גוגל נוגעת במקביל לאנדרואיד אוטו, כלומר לאפליקציית שיקוף הטלפון האישי של הנהג על מסך המולטימדיה של הרכב וגם לאנדרואיד אוטומוטיב, כלומר לתוכנת ההפעלה המובנית של מערכת המולטימדיה כולה.

    אפליקציה פופולרית ראשונה שעושה את דרכה לתוך המסך המרכזי של הרכב כעת היא Zoom, ובמקביל לה מוחדרת גם WebEx של סיסקו, אם כי בשלב הזה עדיין בגרסת בטא. שתי אלה מאפשרות לנהל שיחות וידאו לעבודה ולעניינים פרטיים, ואנשי גוגל מדגישים ששתיהן מאפשרות "יכולת שמע בלבד, ומציגות קטגוריה חדשה לגמרי של אפליקציות". במילים אחרות, אנשי גוגל נזהרים ומזהירים אותנו מפני הסחות דעת בעת נהיגה ומבטיחים שלא יתנו לכך יד.

     

     

    "לפני שנים", אומרים אנשי גוגל, "היכולת לענות לשיחת טלפון ישירות מתצוגת המכונית חוללה מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים מן הכביש. (כעת) אנחנו עושים את הצעד הבא בכך שאנו מאפשרים לך להצטרף במהירות לפגישות מתוזמנות ולשיחות ועידה מתצוגת הרכב שלך בצורה קלה ובטוחה, כך שלא תצטרך לחפש את הטלפון שלך". לא מיותר להזכיר שמוקדם יותר השנה, בחודש מאי, נוספו 'טימז' של מיקרוסופט ואפליקציות נוספות לגרסת האנדרואיד אוטומטיב של רנו ופולסטאר.

    אפליקציה חדשה נוספת לרכב היא 'ויוואלדי' (Vivaldi), דפדפן אינטרנט מבוסס כרום שגם הוא זמין כבר בממשקי המשתמש של כמה מדגמי רנו ופולסטאר וכעת תהיה זמינה לכל כאפליקציה להורדה מחנות האפליקציות של גוגל.
    פלטפורמת Automotive מקבלת גם את ערוץ מזג האוויר ואת אמזון פריים וידאו – שירות הווידאו של אמזון שמתחרה ב'נטפליקס'. לטענת גוגל – שאותה עדיף לאכול עם קורטוב של מלח – אפליקציות הבידור האלה נועדו להעביר את זמנם של נהגי מכוניות חשמליות בשעה שהם ממתינים בתוך הרכב להשלמת הטעינה בעמדות ציבוריות. ומהיכן הספקנות? מפני שלמרות שבאופן מוצהר אי אפשר להשתמש באפליקציות האלה בזמן נהיגה – פורצים זריזים ומפתחי אפליקציות "צד שלישי" יתגברו בקלות על מנגנוני ההגנה המובנים של גוגל שאמורים למנוע צפיה בוידאו כאשר המכונית נמצאת בתנועה.

     

    גוגל רוצה להפוך את המכונית שלך לסמארטפון עם גלגלים

     

    אל רשימת יצרניות הרכב שכבר הטמיעה את אנדרואיד אוטומוטיב (וולוו ורנו) מצטרפות בקרוב גם יונדאי, קיה וג'נסיס בארה"ב, קנדה וקוריאה, והן גם יהיו בין הראשונות שיציעו "מפתח דיגיטלי לרכב" שיאפשר לפתוח, לנעול ולהתניע את המכונית באמצעות הטלפון בלבד. בשלב ראשון תהיה הפונקציה הזאת זמינה רק עבור בעלי טלפונים מדגמים ספציפיים כמו Pixel 7 Pro של גוגל או סאמסונג S23+ובעתיד גם בדגמי טלפונים נוספים.

    להערכת גוגל, נכון להיום ישנם כ-200 מיליון נהגים ברחבי העולם שעושים שימוש באנדרואיד אוטו.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גוגל רוצה להפוך את המכונית שלך לסמארטפון עם גלגלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.