• Ad
  • טויוטה שוב מתנצלת על פרשת רמאות
    חיתוך הפינות של טויוטה הפעם נוגע לבדיקת הספקי המנועים ולא צפוי להשפיע על מכוניות שנעות על הכבישים. למרות זאת כרגע הוכרזה הפסקת ייצור למשך זמן לא ידוע ומדובר בפרשה מביכה עבור טויוטה, שעדיין לא מתאוששת מפרשת הרמאות שנחשפה בדייהטסו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בפעם המי-יודע-כמה השנה נאלץ אתמול מנכ"ל טויוטה, קוג'י סאטו, להתייצב במסיבת עיתונאים ולהתנצל בפני לקוחות החברה ובעלי המניות שלה לאחר שנחשפה פרשת רמאות נוספת, הפעם בקשר לנתוני ההספק של מנועי דיזל שהותקנו בעשרה מדגמי החברה.

     

    טויוטה שוב מתנצלת על פרשת רמאות

     

    מבין אלה, טויוטה הודיעה אתמול על עצירת האספקה העולמית של תשעה דגמים שונים עם מנועי דיזל, בהם גם טנדרים מדגם היילקס וגם גולת הכותרת של רכבי השטח – טויוטה לנד קרוזר, ואפילו מספר גרסאות של לקסוס LX. כל זאת לאחר שנחשף שספקית מנועי הדיזל של טויוטה – אחת מן החברות הבנות שלה – זייפה את נתוני ההספק שהועברו לרשויות.

    עצירת המסירות כוללת כ-36,000 כלי רכב שמיוצרים ונמכרים מידי חודש, ומהם מיוצאים מיפן כ-25,000 כלי רכב בחודש לאירופה, אסיה, אפריקה ולמזרח התיכון. עצירת הייצור והמסירות תימשך עד שספקית המנועים תקבל מחדש את אישורי התקינה הממשלתיים ותוכל לשוב לייצר. עם זאת, גם טויוטה וגם חברת הבת שלה (שעיקר הפעילות שלה, אגב, הוא ייצור מלגזות), לא מסרו מתי יחודש הייצור ויחודשו משלוחי המכוניות. נכון לעכשיו ההערכה של יבואנית טויוטה לישראל היא שעצירת המשלוחים לא תשפיע על מכוניות שמיועדות לשוק שלנו.

    ככל הידוע, הרמאות בחברת הבת בוצעה על-ידי אישור מנועים תוך שימוש בתוכנת בקרת מנוע שונה מגרסת הייצור ההמוני של התוכנה, וזאת במטרה להשפיע על תוצאות המדידות באופן שייראה כאילו שקיימת שונות נמוכה יותר. מטעם טויוטה נמסר שהחברה "אימתה מחדש" את כלי הרכב שלה ואישרה שביצועי המנועים עומדים בתקני החברה, ועל כן אין צורך להפסיק להשתמש בכלי רכב שכבר נמצאים על הכביש.

    הטענה הזאת, אגב, לא מנעה מפקחי משרד התחבורה היפני "להסתער" היום (ג'), כך לפי המתואר בעיתונות היפנית, על משרדי החברה הרלוונטית בחיפוש אחר מסמכים ועדויות.

    לא מיותר להזכיר שטויוטה עדיין לא מצליחה להתאושש לגמרי מפרשת הרמאות בנתוני הבטיחות בחטיבת דייהטסו שבבעלותה – ובשבוע שעבר ביטלו הרשויות את תקינת הדגם של שלושה דגמי רכב מסחריים מתוצרת חטיבה זאת, בפעם השלישית מאז שאותה פרשה נחשפה.

     

    טויוטה שוב מתנצלת על פרשת רמאות

     

    למרבה המבוכה, מסיבת העיתונאים נערכה יממה בלבד לפני המועד המתוכנן שבו אמור היה יו"ר טויוטה, אקיו טויודה, להכריז על חזון חדש של יצרנית המכוניות הגדולה ביותר בעולם ושל כל החברות הבנות והאחיות שלה.
    בהצהרה שפרסמה טויוטה אתמול נכתב: "אנחנו מכירים בחומרת העובדה שאי סדרים חוזרים ונשנים באישורים בקבוצת טויוטה ערערו את יסודות החברה כיצרנית רכב… הארגון מחדש של העסק הרלוונטי ידרוש שינוי בהלך הרוח של כל האנשים – מההנהלה ועד העובדים – כמו גם רפורמה דרסטית בתרבות הארגונית".

    מנכ"ל טויוטה, קוג'י סאטו, אמר בתדרוך עיתונאים שהבעיות נגרמו בגלל שילוב של תקשורת לקויה והתמוטטות התרבות הארגונית בכל הקשור לציות לחוקים. "אנחנו מכירים בכך שלא רק לעובדים באתר הבדיקות אלא גם להנהלת החברה לא הייתה הבנה נכונה של 'הסמכה'", אמר סאטו. "תקשורת נכונה (בין הצדדים) חשובה מאוד". אלא שהעיתון הכלכלי היפני החשוב 'ניקיי' דיווח אתמול שההפרות שבוצעו בחברת המנועים של טויוטה נגרמו מפני שהנהלת החברה לא הקשיבה לעובדים שלה, שהטילו ספק בתוכניות הפיתוח האגרסיבית מדי של אותם מנועים.

    פרשת מנועי הדיזל של טויוטה חמורה במיוחד מפני שאך לפני כשנה וחצי נחשפה פרשה דומה מאוד בחטיבת המשאיות של הקבוצה, חברת 'הינו', ואז הסתבר שעובדי הינו זייפו את התוצאות של מבחני פליטת מזהמים בכ-600,000 מנועי דיזל.

    מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר: "הפסקת המשלוחים הזמנית לא רלוונטית בשלב זה לשוק הישראלי".

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה שוב מתנצלת על פרשת רמאות: עוצרת משלוחים של מכוניות עם מנועי דיזל, בהם גם היילקס ולנד קרוזר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.