• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    טויוטה, באמצעות מותג היוקרה שלה, לקסוס, חשפה בסוף השבוע את המכונית החשמלית הטהורה הראשונה שלה, ובכך נכנסה באופן רשמי אל "עידן החשמל". לקסוס ניצלה את תערוכת המכוניות הבינלאומית של גוואנזו, בסין, ולא את תערוכת המכוניות המפורסמת יותר של לוס אנג'לס שנערכת במקביל אליה, כדי לחשוף את UX 300e – גרסה חשמלית טהורה שהיא בעיקרה הסבה של דגם שתוכנן מראש כמכונית היברידית.

     

     

     

    הבחירה בתערוכה הסינית נובעת מכך שלמרות שהשוק החשוב ביותר של חטיבת לקסוס כרגע הוא ארצות הברית – הגרסה הזאת לא תשווק שם כל עוד שהממשל האמריקני לא יתמוך כלכלית ברכב חשמלי (מעבר לסובסידיות שמוצעות בחלק מן המדינות). תחת זאת ישווק UX 300e בשלב ראשון בסין ובאירופה, שם יש לחץ ממשלתי וביקוש רב יותר לכלי רכב חשמליים.

    במפת הדרכים המקורית של טויוטה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, מכוניות היברידיות אמורות היו לגשר על התקופה שבין מנוע בעירה פנימית לבין הנעה באמצעות מימן. אלא שהמציאות חזקה יותר, וכעת היא מאלצת את טויוטה להשיק בדחיפות כלי רכב חשמליים כדי להימנע מקנסות עתק באירופה. UX 300e , לכן, הוא דגם שנולד בחיפזון – ולא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית. יחד עם זאת, מדובר בסנונית ראשונה לקראת מבול של דגמים נוספים מקבוצת טויוטה ובנות בריתה. למזלה של טויוטה, היות שכל דגמי הדור החדש של מוצרים מתוצרתה הונדסו מראש כדי לקבל מערכות היברידיות – ההסבה שלהם להנעה חשמלית קלה יותר מאשר אצל מי שתכננו פלטפורמות קונבנציונליות.

     

     

    בתחתית המרכב של UX 300e מוטמנת סוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של 54.3 קילוואט שעה, וזה גודל ממוצע מינוס, קטן מזה של ניסאן ליף פלוס או שברולט 'בולט', ובוודאי מאלה של מספר דגמי פרימיום אחרים, למשל אאודי e-Tron (95 קילוואט שעה) או מרצדס ECQ (85 קילוואט שעה). בנוסף, מהנדסי טויוטה בחרו גם בגישה שמרנית מאד לסוללה עצמה, ואפשר לטעון אותה בטעינה מהירה בהספק מרבי של 50 קילוואט, ולא 150 קילוואט כמו, למשל, אצל אאודי.
    כפועל יוצא מגודל הסוללה, גם טווח הנסיעה בין טעינות לא מאד מרשים. אנשי לקסוס מבטיחים 400 ק"מ על סוללה מלאה, אלא שהם מתכוונים לתקן NEDC היוצא ולא לתקן WLTP החדש, לפיו – יש לשער – יתקצר הטווח הזה לגזרת ה-300-320 ק"מ בין טעינות. בטעינה מהירה, אגב, אפשר לטעון את הסוללה תוך כ-50 דקות, ובטעינה ביתית – ממצב ריק למלא, זה ייארך כ-6.5 שעות (שקע ביתי בהספק של 6.6 קילוואט). הסוללה מספקת את האנרגיה שלה למנוע חשמלי בודד, בהספק של כ-204 כ"ס ועם מומנט של כ-31 קג"מ, אשר מניע את הגלגלים הקדמיים.

     

     

    UX 300e מושק תחת הסיסמא "Lexus Electrified", שמתייחסת לאסטרטגיית החשמליות הגלובלית של החברה/ מבחינה חיצונית בוצעו בו מעט מאד שינויי עיצוב וקוסמטיקה, והוא נראה כמעט כמו כל אחד מן הדגמים האחרים בסדרה – עד כדי כך שאפילו שקע הטעינה שלו ממוקם מאחורי דלתית מכסה התדלוק הרגיל של המכונית.
    שינויי העיצוב מתבטאים למשל בצורה המזוותת של דלתית שקע הטעינה (אשר נועדה לפנות מקום לתקע חשמל גדול), וכן למספר נגיעות עיצוב קלות כמו חיפויי גלגלים אווירודינמיים, הנמכת גובה המרכב ב-2 ס"מ לטובת שיפור היעילות האווירודינמית, וגם – משהו שיותר קשה להבחין בו – עיצוב מחודש, חלק, של תחתית הרכב – גם זאת לטובת שיפור זרימת האוויר מתחת לרכב.

    גם תא הנוסעים וסביבת הנהג נראים כמו כל דגמי לקסוס, למעט בורר ההילוכים שהפך להיות, למעשה, מתג חשמלי. מתגי החלפת ההילוכים ("פליפרים") שמאחורי גלגל ההגה משמשים כאן כדי לקבוע את רמת הרגנרציה (בלימה באמצעות מנוע חשמלי לצורך קצירת אנרגיה והמרתה לחשמל). שינויים הנדסיים אחרים כוללים חיזוק של הפלטפורמה כדי שתוכל לתמוך בתוספת המשקל, ולאותו צורך נבחרו גם בולמי זעזועים קשיחים יותר.

     

     

    אנשי טויוטה משקיעים כיום מאמצים רבים בהנדסת פלטפורמה חשמלית טהורה חדשה, והם צפויים להתחיל להשיק עליה דגמים חשמליים טהורים ראשונים, ודגמים היברידים-נטענים, כבר בתחילת השנה הבאה. המכירות של UX 300e באירופה ובסין יחלו כבר במהלך השנה הקרובה, ואל יפן הוא יגיע בתחילת 2021.

    The post טויוטה מתגלגלת לעידן החשמלי עם לקסוס appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה מתגלגלת לעידן החשמלי עם לקסוס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.