• Ad
  • טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם
    הדגם שכונה בעבר 'פראדו' מוריד את הגלגלים שלו לקרקע המציאות ולצד הפחתה דרמטית במחיר מציע מערכת הנעה חסכונית ופחות מזהמת, ממדים מעט יותר צנומים וצפי מכירות גבוה באופן משמעותי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה חשפה אמש (ג') את 'לנד קרוזר' החדש, בן למורשת של הדגם המצליח והחשוב ביותר עבורה מבחינת רווחים לכל יחידה נמכרת – ואחד הכלים הייחודיים והמפורסמים ביותר בסצינת רכבי השטח.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    לנד קרוזר הוא אחד מרכבי השטח האמיתיים האחרונים שנותרו כיום בייצור סדרתי, ובשנים האחרונות, למרות התייקרות דרמטית, טויוטה לא עמדה בקצב ההזמנות והפסיקה למשך שלוש שנים את השיווק שלו בצפון אמריקה.

    לנד קרוזר חוזר כעת, או שאולי צריך לומר שמי שמושק הוא מחליפו של מי שפעם נקרא לנד קרוזר 'פראדו'. מה שחשוב יותר זה שהוא חוזר עם חבילת בשורות חשובות בעיקר בגזרת המחיר והטכנולוגיה. כך, למשל גרסת הבסיס תוצע בצפון אמריקה תמורת כ-50,000 דולר, וזאת לעומת יותר מ-87,000 דולר שעלתה גרסת הבסיס האחרונה שנמכרה בארה"ב. כרגיל, לנד קרוזר יוסיף להיות מיוצר ביפן במפעל שבו נבנים גם כלי רכב מסחריים עבור חטיבת המשאיות של טויוטה – הינו.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    אבסולוטית – רכבי שטח אמיתיים נמכרים במספרים נמוכים וחלקם מוצעים בגרסאות סופר מאובזרות ויקרות, אפשר לומר אפילו מופרכות. לנד קרוזר החדש מסמן חזרה אפשרית לטווחי מחירים שפויים, וזה עשוי להזניק את הפופולריות שלו ולהצית מלחמת מחירים שתגדיל משמעותית את היקף המכירות בסגמנט כולו.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    לנד קרוזר הוא אחד משמות הדגם הוותיקים והידועים ביותר של טויוטה והוא מיוצר במספר גרסאות (כמו גם גרסאות נוספות תחת המותג 'לקסוס'), בהן גם גרסאות גדולות ויקרות בהרבה. מנגד, באוסטרליה, אפריקה, דרום אמריקה ומדינות נסחרות נמכרת גם גרסת J70 הוותיקה שהושקה במקור בשנת 1984 וזאת עדיין מונעת במנועים לא ידידותיים בעליל.

    לכל אורך ההיסטוריה של לנד קרוזר, כולל לאחר שרוב כלי הרכב שנראים כמו רכבי שטח הפכו ללא הרבה יותר מאשר מכוניות נוסעים מוגבהות ומנופחות – הוא נותר נאמן לאלמנטים שמספקים יכולות שטח של ממש כמו שלדה נפרדת ומערכת הנעה עם תיבת העברה.

    לנד קרוזר החדש בנוי כעת על "פלטפורמת המשאיות הגלובלית" של טויוטה, TNGA-F, שעליה בנויים בעיקר טנדרים, כלומר שהוא נותר אחד מכלי הרכב ("ג'יפים" בשפה השגורה בישראל) הבודדים שבנויים על שלדת סולם נפרדת מן המרכב. תצורה כזאת משפרת את הקשיחות ביחס למה שמאפשרת שלדת מונוקוק של קרוסאוברים טיפוסיים. בשונה מסדרת 200 היוצאת הדגם החדש בנוי על שלדת פלדה בחוזק מתיחה גבוה אשר מרותכת בריתוכי לייזר.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    כדי לעמוד בדרישות המחמירות של זיהום אוויר ותצרוכת דלק – או לכל הפחות להתקרב אליהן – ננטש מנוע ה-V8 הבזבזני והמזהם ובמקומו מותקנת מערכת ההנעה ההיברידית i-FORCE MAX  של טויוטה: מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.4 ליטר שמחובר למנוע חשמלי שמספק 48 כוחות סוס ולתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה.

    המנוע החשמלי מוזן מסוללה עם תכולת אנרגיה של 1.87 קוט"ש וההספק הכולל של מערכת זאת הוא 326 כוחות סוס, כלומר 55 כוחות סוס פחות מגרסת ה-V8. עם זאת, המנוע החשמלי משפר את המומנט שעומד על 64 קג"מ מכובדים. טויוטה עדיין לא פרסמה את נתוני תצרוכת הדלק של הקומבינציה הזאת.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    לא רק חמישה מושבים

    מעצבי טויוטה, שפעלו ממספר סדנאות עיצוב ברחבי העולם אך הושפעו בעיקר מן הסדנה הצפון אמריקנית שלהם, עיצבו כלי בסגנון רטרו שמתאמץ לכלול אלמנטים עיצוביים ממספר דורות של לנד קרוזר. הכלי מוצע בשלב ראשון בשלוש גרסאות: גרסת הבסיס נקראת '1958' על שם השנה שבה טויוטה לנד קרוזר שווק לראשונה בצפון אמריקה, גרסת הביניים נקראת 'לנד קרוזר', ומעליה מוצעת גרסת 'לנד קרוזר מהדורה ראשונה'. בסך הכל מוצעות בשבע אפשרויות צביעה חיצונית – כולל צביעה דו-גוונית.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    לנד קרוזר החדש צר יותר מקודמו ב-7 סנטימטרים משמעותיים וצר ממנו בכמעט 2 סנטימטרים, ואנשי טויוטה טוענים שזה משפר את יכולות השטח שלו. בין אם זה נכון או לא, ולמרות חששות מוקדמים – תהיה גם גרסה עם 7 מושבים.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    גרסת 1958 מתאימה למי שלא מרבה לרדת לשטח והיא מתאפיינת בפנסים עגולים ושבכה קדמית בסגנון "עתיק". גרסאות אחרות מציגות פנסים קדמיים דקים ומלבניים שמזכירים את FJ62.

    גרסת הבסיס מתגלגלת על צמיגים במידות 245/70R-18 והאבזור (כפי שהוצג ביפן) כולל בין השאר מסך מגע קטן ביחס למקובל בימינו, בגודל 8 אינטש, מושבי בד מחוממים ומתכווננים ידנית וגלגל הגה מחומם, ואת פנסי ה-LED העגולים בחזית בסגנון רטרו.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    גרסת "מהדורה ראשונה" מתגלגלת על צמיגי 265/70R-18 בקוטר 33 אינטש ומציעה מוט מייצב שניתן לניתוק ואת מערכת Multi-Terrain Select, כמו גם מסך מגע מעט יותר גדול בגודל 12.3 אינטש ומערכת שמע עם 10 רמקולים. לגרסה זאת יש פנסי LED מלבניים.

    לא נתעכב על שאר פרטי האבזור, שעשויים לא להיות רלבנטיים לאירופה ולישראל, אבל נזכיר את המובן מאליו: כל הגרסאות מקבלות את כל מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המוכרות של טויוטה.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    עבירות מעל הכל

    כל הלנד קרוזרים מצוידים במערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי מסוג טורסן עם נעילה, וזה מאפשר הנעה לכל הגלגלים. לכל הדגמים יש גם תיבת העברה ("טרנספר") נשלטת חשמלית עם שני יחסי העברה לטווח הילוכים גבוה ונמוך. מערכת ההנעה כוללת בקרת יציבות ודיפרנציאל מוגבל החלקה (Auto LSD), ובנוסף מותקן כסטנדרט גם דיפרנציאל אחורי עם נעילה אלקטרונית שמאפשר להעביר עד 50% מן הכוח לכל אחד מן הגלגלים האחוריים בתנאי שטח קשים.

    הדיפרנציאל המרכזי ננעל אוטומטית כאשר משלבים ל"הילוך כוח" והנהג גם יכול לנעול אותו בלחיצת כפתור בטווח גבוה, והאלקטרוניקה שולטת בדיפרנציאלים האחוריים ומאפשרת בקרת זחילה ובקרת סיוע במורד.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

    ללנד קרוזר יש כעת מתלה קדמי חדש מסוג עצם עצה כפולה ומתלה אחורי רב-חיבורי עם קפיצי סליל. ההיגוי שלו מוגבר חשמלית, בין השאר כדי לאפשר את מערכת שמירת הנתיב האקטיבית, ולכל הדגמים יש בלמי דיסק בקוטר 17 אינטש מלפנים ומאחור. ברמות האבזור היקרות מותקן מוט מייצב קדמי חדש לגמרי שאפשר לנתק ולחבר בלחיצת כפתור בהתאם לאופי השטח. לכלי יש זווית גישה של 31 מעלות, אפשרות נסיעה בשיפועי צד של 22 מעלות וזווית נטישה של 25 מעלות.

     

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף רשמית: פחות יקר ויותר מתקדם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.