• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טאטא מוטורס, יצרנית הרכב ההודית הגדולה ביותר, נתנה לבריטים יד חופשית לאחר שרכשה את לנד-רובר ואת יגואר מידי פורד, בשנת 2008, ובזכות ההשקעות שלה בחברה הבריטית היא איפשרה לה להפוך לרווחית ומצליחה יותר מאי פעם בעבר. כעת, עשור לאחר מכן, הגיעה זמנם של ההודים להחזיר קצת מכל העושר הזה בחזרה להודו, ולפני כמה ימים הם חשפו את שמה של "מכונית הדגל" החדשה שלהם, קרוסאובר יוקרתי שנקרא מעתה 'הארייר'.

     

     

    'הארייר' הוא אחד מתוך סדרת דגמים שמובילים את המיצוב של טאטא מוטורס כלפי מעלה גם בשוק ההודי, השוק החשוב ביותר עבורם, והוא הוצג בשלב זה רק כ'טיזר', עם סרטון תדמית צמוד, לקראת השקתו הרשמית שמתוכננת לרבעון הראשון של השנה הבאה.

    הארייר מבוסס על מכונית התצוגה H5X אשר נחשפה בפברואר השנה בבכורה עולמית ב-Auto Expo ההודי, במדינת Uttar Pradesh שבצפון הודו, ולאחר מכן גם בתערוכת ז'נבה. המכונית הסדרתית, כפי שמדגים הטיזר, איבדה כדרכו של עולם כמה מפרטי העיצוב המיוחדים מידי ועדיין נראית טוב, בעיקר בזכות הדמיון הרב למכונית דמויית הקופה שעליה היא מבוססת: ריינג'-רובר איווק.

     

     

    מה שיותר חשוב מבחינת טאטא הוא לא העיצוב אלא הבסיס: הארייר בנוי על גרסה הודית חדשה לפלטפורמה המודולרית המודרנית D8 של לנד-רובר ויגואר אותה חולק 'איווק' עם לנד-רובר דיסקאברי ספורט ועם יגואר E-Pace.
    הגרסה ההודית של הפלטפורמה נקראת 'אומגה', ולאחר השקת 'הארייר' בגרסת חמישה מושבים ייבנו עליה גם גרסה מוארכת שלו, עם 7 מושבים, וגם דגמים יוקרתיים נוספים מתוצרת 'טאטא'.

    לדברי מקורות בטאטא, השינויים ההנדסיים בפלטפורמת 'אומגה', יחסית ל-D8, נועדו להתאים אותה טוב יותר לתנאי הכבישים הקשוחים יותר של הודו, אולי גם להוזיל אותה מעט, ואז להוביל באמצעותה מתקפת דגמים שייאפשרו לטאטא למצב את עצמה במיקום יוקרתי יותר בשוק הרכב ההודי, ולייצא מכוניות למזרח התיכון ואפריקה. ייצוא לאירופה ולארה"ב לא נמצא כרגע בראש סדר העדיפויות של היצרנית ההודית.

     

     

    כחלק מן ההכרח להוזיל את הכלי בחרו אנשי טאטא שלא לבנות בהודו או בבריטניה את מנועי ה- Ingenium של יגואר ולנד-רובר אלא לרכוש את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל הארבעה צילינדרי של פיאט, אשר מניע גם דגמים של ג'יפ, והוא יספק 140 כ"ס ויניע גם גרסת הנעה כפולה וגם גרסת הנעה קדמית של הארייר.
    ההודים טוענים שהארייר H5X החדש יהיה הדגם הטוב ביותר שלהם עד כה, עם יכולות שטח אמיתיות ובעיקר עם תכונות של שחקן בשוק הפרימיום, ושהוא יציע את הנתונים הטובים ביותר (בשוק המקומי) בכל הקשור לכח מנוע, ביצועים ומרחב פנימי.

    סמנכ"ל טאטא מוטורס לתחום הטכנולוגיה, ראג'נדרה פטקר, אמר לעיתונות המקומית שהארייר יוצע עם מגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית, שאותן אפשר יהיה לבחור באמצעות קונפיגורטור אינטרנטי חדש שהחברה הכינה, והוא הראשון מסוגו בתת היבשת ההודית. המתחרים של הארייר שם, נכון לרגע השקתו, הם ג'יפ קומפאסס, שחולק איתו את אותו מנוע, ויונדאי 'כרתה', שאמנם לא מתמודד על שוק הפרימיום אבל הוא פשוט הכלי הנמכר ביותר בקרב הקרוסאוברים בהודו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טאטא עושה ריינג' רובר: 'הארייר' החדש מבוסס על 'איוווק'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.