• Ad
  • וולוו תתקן דליפת דלק ביותר מ-200 אלף מכוניות

    באחוז ניכר מכלל המכוניות שוולוו ייצרה בשנים 2015-2016 עלולים להיווצר סדקים בצינור דלק בתא המנוע. בוולוו טוענים שלא ידוע להם על שריפות, תאונות או נפגעים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כ-21% מכלל המכוניות שוולוו ייצרה בשנים 2015 ו-2016 נקראות כעת לתיקון ברחבי העולם בגלל פגם ייצור שעלול לגרום לדליפת דלק ולשריפות. הקריאה לתיקון נוגעת ל-219,000 מכוניות מתוך כ-1,046,459 שוולוו ייצרה בשנתיים האלה, ולרוב דגמי החברה: V40 ,V40CC ,S60 ,S60CC ,V50 ,V60CC ,V70 ,XC70 ,S80 ,XC90.

     

     

    התקלה התגלתה בצינור דלק שבו עלולים להתפתח סדקים, ואלה, כפי שאפשר לצפות, גורמים לדליפת דלק. עם זאת, חשוב להדגיש שמדובר במכוניות עם מנועי דיזל בלבד, וסולר – על אף שכאשר הוא נדלק יותר קשה לכבות אותו – הוא נוזל פחות דליק מבנזין. וולוו מתכוונת להתחיל לפנות אל לקוחותיה ברחבי העולם בימים ובשבועות הקרובים בהתאם ליכולת ההיערכות שלה במדינות השונות, ולשווקים שבהם נמכרו המכוניות שבהן התגלה הפגם. באופן טבעי, רוב המכוניות האלה נמכרו בשוודיה, בריטניה וגרמניה.

    אניקה בג'רסטאף (Bjerstaf), דוברת חברת וולוו בשבדיה, מסרה ש: "בדיקות שבוצעו על-ידי חברת וולוו זיהו שבכלי רכב מסוימים ישנם סדקים קטנים באחד מצינורות הדלק שמותקנים בתוך תא המנוע. מצב זה, במערכת דלק שפועלת בלחץ, עלול לאורך זמן לגרום לדליפת דלק בתא המנוע. לוולוו אין דיווחים אודות נזק או פציעות שקשורות בנושא זה. וולוו קוראת לתיקון מראש למכוניות האלה כאמצעי למניעת בעיות עתידיות".

    וולוו, אשר נרכשה בשנת 2010 על ידי קבוצת ג'ילי הסינית (אשר מאז הספיקה לרכוש, בין השאר, כ-10% מן הבעלות במרצדס), נמצאת מאז הרכישה ברנסאנס אדיר עם השקת המספר הרב ביותר של דגמים מוצלחים מאז ייסוד החברה. השנה שעברה הייתה שנת השיא של כל הזמנים במכירות וולוו בעולם, במידה רבה בזכות השוק הסיני, ובמהלכה נמסרו ברחבי העולם 642,253 מכוניות שנושאות את הסמל של וולוו. 

    במקביל לגידול המרשים בהיקפי הייצור והמכירות, וככל שהתחכום של המכוניות גדל, וולוו גם נאלצת לבצע לא מעט קריאות לתיקון. בשנה שעברה, למשל, נקראו 8 מדגמי החברה שיוצרו בין 2016-2017 לתיקון בעיה במערכת הניווט המקורית, ואילו דגמי XC60 היברידים שיוצרו ב-2018 נקראו לתיקון בעיה במערכת זאת. שנה קודם לכן נקראו חמישה מדגמי החברה שיוצרו ב-2016 לתיקון פגם במנגנוני הניפוח של כריות-אוויר ובקריאה נוספת תוקן בשלושה מדגמי החברה פגם התקנה של כריות האוויר שמעל לדלתות.
    בשנת 2016 וולוו ביצעה שתי קריאות גדולות יותר לתיקון. הראשונה קשורה לשבעה מדגמי החברה שבהם תוקן פגם ייצור בחגורות הבטיחות, והאחרת לסדרות ה-90 שיוצרו בין 2015-2016 ובהן תוקן מיקומו של צינור ניקוז של מיזוג האוויר, היות שמים שנוזלים ממנו עלולים לחדור לתא הנוסעים ולפגוע בפתיחת כריות האוויר.

     

    הקריאה הנוכחית לתיקון נחשבת גדולה במונחים של וולוו, היות שהיא נוגעת ליותר מחמישית מכלל המכוניות שיוצרו באותה תקופת זמן, אבל היא לא הגדולה ביותר בהיסטוריה של היצרנית השבדית: בשנת 2004 החזירה וולוו לתיקון 460,000 מכוניות בגלל פגם שהתגלה בחיווט של יחידת הבקרה החשמלית של מאוורר קירור במכוניות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.