• Ad
  • וולוו הכריזה על אחד הניסויים הגדולים ביותר בתחום המכוניות העצמוניות, בעידוד ובחסות הממשלה הסינית ובהשתתפות 100 מכוניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולוו השבדית הכריזה הלילה (ד') על כוונתה להשיק את ניסוי הנהיגה האוטונומית המתקדם ורחב ההיקף ביותר של סין, שבמסגרתו ייבחנו המכוניות והמערכות השונות על כבישים ציבוריים בתנאי נהיגה יומיומיים.

     

     

    ממשלת סין הכריזה לא מכבר על כוונתה האסטרטגית להשקיע משאבים משמעותיים כדי למצב את המדינה בחזית הנהיגה האוטונומית, וזאת גם כדי לדחוף את תעשיית הרכב המקומית – שבה היא משתמשת כמנוף צמיחה, וגם כדי לייעל את התחבורה שיוצרת משבר אקולוגי בעריה הגדולות.

    וולוו תפעיל במסגרת הניסוי שלה – אחד מתוך מספר פרויקטים שונים שממשלת סין תומכת בהם – כמאה כלי רכב, וזאת לאחר שתקבל, בחודשים הקרובים, מאחת מערי סין את האישורים הדרושים ואת התשתיות שיאפשרו לניסוי להתקיים.

    מעניין לציין שוולוו אמנם מפרסמת את דבר כוונתה לבצע את הניסוי אבל לא מציינת היכן הוא ייערך אלא להיפך: מדגישה את העובדה שזהות העיר הנבחרת "נתונה במו"מ", מה שעל פניו נראה כמו ניסיון התמקחות עם גורמים סינים.

    המיקום הטבעי ביותר לביצוע ניסוי כזה עבור וולוו, אשר שייכת ליצרנית הרכב הסינית ג'ילי, אמורה הייתה להיות העיר Hangzhou במחוז Zhejiang, פשוט מפני ששם ממוקמת הנהלת ג'ילי, וזאת במקביל לניסוי דומה שוולוו עורכת ב"עיר הבירה" שלה עצמה בשבדיה, גוטנבורג. עם זאת, לא מן הנמנע שוולוו תצליח לחלץ תנאים טובים יותר – בין אם רגולטוריים או כלכליים, מעיר אחרת, ומכאן העמימות לפי שעה.

    אנשי וולוו הכריזו שהם מאמינים שכניסת טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מבטיחה את הפחתת תאונות הדרכים כמו גם את הגברת יעילות השימוש ברכב, אשר תסייע להפחתת הגודש וזיהום האוויר בדרכי סין.

    וולוו, יצרנית רכב קטנה ביחס ליצרניות היוקרה, בולטת בחזית טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שמהווה נדבך מרכזי של "חזון האפס" אותו הציגה כבר לפני קרוב לעשור – לפיו אף אדם לא ייפצע קשה או ייהרג בתאונה שבה מעורבת מכונית חדשה מתוצרת וולוו החל משנת 2020.

     

     

    בסמינר שנערך אתמול בבייג'ין אמר האקאן סמואלסון, נשיא ומנכ"ל וולוו, ש"נהיגה אוטונומית יכולה לתרום תרומה משמעותית לבטיחות בדרכים, וככל שנוכל להעלות יותר מכוניות אוטונומיות על הכבישים כך נוכל להציל חיים מוקדם יותר".

    סמואלסון שיבח באותו מעמד את הצעדים שנוקטת ממשלת סין כדי לקדם את היישום של טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות והפציר בממשלות נוספות להשקיע מאמצים בקידום החקיקה שנדרשת כדי לאפשר למכוניות כאלה לעלות כמה שיותר מהר לרחובות. "תעשיית הרכב לא יכולה לעשות את זה לבדה", הוא אמר, אנחנו זקוקים בדברים האלה לסיוע של ממשלות".

     

     

    וולוו פרסמה מחקר עצמאי שבוצע בהזמנתה, לפיו מכוניות אוטונומיות יכולות להפחית את מספר תאונות הדרכים במידה רבה מאד, בעיקר על רקע העובדה הידועה שעד 90 אחוזים מכלל התאונות נגרמות כתוצאה מטעות אנוש אשר אמורות להיעלם עם העברת השליטה למחשבים (אם כי בשלבים ראשונים ודאי נסבול מתאונות שייגרמו כתוצאה מבאגים, ואולי גם מחבלות מכוונות של האקרים). עוד העלה המחקר ששימוש במכוניות אוטונומיות צפוי לצמצם את גודש התנועה וכך לחסוך זמן יקר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו תבצע בסין ניסוי נהיגה אוטונומית עצום

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.