• Ad
  • לקראת ניסוי בהשתתפות 100 מכוניות אוטונומיות מציגה וולבו את ממשק המשתמש שלה. הנהג יוכל לצפות בסרטים, ויקבל התרעה לקראת מצבים בהם הוא נדרש לחזור ולקחת שליטה. ללא תגובת נהג המכונית תעצור בצד הדרך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב השבדית וולוו תעלה אמנם את המכוניות האוטונומיות הראשונות שלה על כבישי שבדיה רק בעוד מעט יותר משנה, אבל כבר כעת היא חושפת את ממשק המשתמש של אותן מכוניות.

    ככל שאפשר להתרשם מן ההודעה של החברה, ומסרטון וידאו שצורף לה, מדובר בממשק פשוט וקל לשימוש, במיוחד בכל הנוגע לשלבים שבהם עוברת השליטה במכונית מן הנהג אל המחשב ולהיפך – שלבים שנחשבים לנקודת תורפה בעידן שבו המכוניות עדיין אינן אוטונומיות לחלוטין.

    הניסוי שבו תשתתף וולוו, וצפוי להתחיל במהלך שנת 2017, נקרא 'פרויקט DriveMe', והוא כולל כ-50 קילומטרים של קטעי דרך מוגדרים סביב "עיר הבירה" של וולוו, גוטנברג שבדרום שבדיה, ורק בהם מותרת נהיגה אוטונומית.

     

    Autonomous driving
    וולוו תייצר עבור הניסוי 100 כלי רכב מדגמי XC90 שיצוידו בכל החיישנים והמערכות שדרושים כדי לאפשר נהיגה עצמונית, והנהגים שישתתפו בניסוי יפעילו את המכוניות באמצעות ממשק שאותו מכנה וולוו ' IntelliSafe', וצפוי להיכנס לאחר מכן לייצור סדרתי (או להיות משופר בהתאם לתגובותיהם).

    סעי לבד

    וולוו מבטיחה שהממשק שלה פשוט ואינטואיטיבי, והוא מבוסס על לוח המכשירים הוירטואלי ועל מסך המגע הגדול של מערכת המולטימדיה אשר מציגים לנהג פרטים אודות מסלול הנסיעה ועל המתרחש סביב המכונית.

     

    IntelliSafe Auto Pilot interface
    מאחורי גלגל ההגה הותקנו שתי ידיות ("משוטים" או "פליפרים") מן הסוג שבדרך-כלל משמש להעברת הילוכים בתיבות הילוכים רובוטיות או אוטומטיות, ועל גבי הידיות מותקנת נורית לד בגוון ירקרק או טורקיז.
    לאחר שהנהג קובע במערכת הניווט את היעד שלו, ובמידה שהנתיב לשם כולל את אחד מן הקטעים המוגדרים, המחשב מציין לעצמו את המקום שבו הוא יוכל לקחת שליטה.

     

    IntelliSafe Auto Pilot interface
    כאשר המכונית מגיעה לקטע כביש שבו מותרת נהיגה אוטונומית מוצג לנהג מסר לפיו המכונית יכולה לקחת ממנו את השליטה ובמקביל נדלקות נוריות הלד שעל הידיות ומהבהבות. במידה שהנהג מושך בו זמנית את שתי הידיות הוא מעביר בכך את השליטה למחשב.
    מרגע זה מוצגת לנהג, בחלקו הימני של לוח המכשירים, ספירה לאחור של משך הזמן שנותר לנהיגה אוטונומית – כדי שהנהג יוכל לעסוק בזמן זה בפעילויות אחרות, למשל שיחת טלפון. בנוסף, כאשר המכונית נמצאת במצב של נהיגה אוטונומית ניתן להשתמש באופציות שבדרך-כלל חסומות בעת שהמכונית נמצאת בתנועה – למשל צפייה בסרטים.

     

    IntelliSafe Auto Pilot interface

    לקראת סיום קטע הכביש שמוגדר לנהיגה אוטונומית משדרת המכונית לנהג מסר שבעוד זמן מה יהיה עליו לקחת בחזרה את השליטה, ומתחילה "ספירה לאחור" למשך 60 שניות. במצב זה אמור הנהג ללחוץ שוב על הידיות כדי לאשר למחשב שהוא נטל את השליטה ברכב, ובמידה שהוא לא עושה זאת המכונית תביא את עצמה לעצירה בטוחה בצד הכביש.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו חשפה את ממשק המשתמש למכונית האוטונומית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.