• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולבו מגדילה את צי המכוניות המדברות שלה מ-50 לאלף. במסגרת פרויקט הענן הסקנדינבי ישתפו ביניהן המכוניות מידע אודות תנאי הכביש ותאונות דרכים

    יצרנית המכוניות השבדית וולבו הכריזה היום (ה') על הגדלה משמעותית של צי "המכוניות המדברות" שלה, בפרויקט משותף לה, למשרדי התחבורה של שבדיה ונורבגיה ולאוניברסיטת גוטנבורג.

    עד כה הפעילה וולבו במסגרת זו צי של 50 מכוניות "מחוברות", אך כעת היא מרחיבה את הניסוי לאלף מכוניות אשר יהיו מקושרות אלחוטית זו לזו באמצעות טכנולוגיית "רשת מבוססת ענן" אשר מוגדרת על-ידי היצרנית כ"גישה מהפכנית לשיפור הבטיחות בדרכים".

    הרעיון, והחזון, עצמם אינם חדשים: כל מכונית חדשה בימינו אוספת מידע רב אודות המתרחש סביבה – ולכל הפחות את הנתונים של תנאי הטמפרטורה, התאורה והמשקעים, כמו גם נתונים אודות רמת החלקלקות של הכביש אשר נאספים על-ידי מחשב מערכת בקרת היציבות. מחשבי המכוניות גם "יודעים" אם המכונית הייתה מעורבת בתאונה וכריות-האוויר שלה נפתחו.

    האתגר הוא לפזר את המידע הזה באופן שיהפוך אותו לשימושי עבור משתמשי דרך אחרים, כך שמערכות הניווט ומחשבי ניהול המנוע במכוניות שלהם יוכלו להפיק ממנו ערך – למשל על-ידי בחירת נתיב נסיעה אחר או על-ידי הפחתת / הגברת קירור המנוע וכיוצא באלה, או – במקרה של קרח על הכביש – התאמת מהירות הנסיעה לתנאי הדרך. אחת המגבלות הטכנולוגיות עד כה הייתה היכולת לנהל את כל הידע הזה ולפזר אותו בזמן אמת למכוניות שעשויות להיות מושפעות ממנו.

     

    Slippery road warning shared with other cars
    התראת 'קרח על הכביש' משודרת באמצעות הרשת הסלולרית אל "הענן", ומשם אל שאר משתמשי הדרך

    המערכת של וולבו, שעושה שימוש גם ברכיבים מתוצרת 'מוביל-איי' הישראלית, אוספת בין השאר מידע חזותי אודות עבודות בכביש ותמרורי הגבלת מהירות, ו"מעלה" אותו לענן באמצעות תקשורת נתונים סלולרית.

    מחזון למציאות

    אנשי וולבו הכריזו היום שפרויקט המחקר שלהם מתקרב ליישום בעולם האמיתי: לאחר ביסוס הטכנולוגיה, וביצוע בדיקות ואימות נתונים, צפוי השלב הקרוב להיות הרחבה של היקף צי מכוניות הניסוי פי 20, במקביל להרחבת התחום שבו מבוצעת הבדיקה כך שהוא יכלול בקרוב את שתי הערים הסקנדינביות הגדולות גוטנברג בדרום שבדיה ואוסלו בירת נורבגיה.

    הנתונים שייאספו לא יישמרו רק בתוך "מועדון מכוניות וולבו" אלא יימסרו באופן מקוון גם לרשויות האחזקה של רשת הכבישים, כמו למשל במקרים של קרח על הכביש, וכך יוכלו לסייע להם לבצע תחזוקת כביש יעילה יותר.

    להערכת וולבו, לאחר שלב הניסוי הקרוב תהיה הטכנולוגיה בשלה מספיק כדי להעביר אותה לייצור סדרתי, ולהערכתה היא צפויה להופיע במכוניות מייצור סדרתי "כבר בתוך שנים אחדות".

    אריק ישראלסון, מנהל פרויקט ה-ITS (מערכות תחבורה אינטיליגנטיות) בוולבו אומר ש"ככל שיש יותר מידע שאפשר לחלוק אודות מה שמתרחש על הכביש כך ישארו שם פחות הפתעות, וכאשר אתה נוהג הפתעות הן מה שאתה רוצה להימנע ממנו יותר מכל. לאור זאת פיתחנו מערכת התראה מפני כביש חלקלק, אשר מעדכנת את הנהגים ואת הרשויות. בנוסף פיתחנו גם "התראות אורות התראה" אשר תודיע לנהגים במקרה שבסביבתם נמצאת מכונית שאורות האזהרה שלה ("האזארד") הופעלו", הוסיף ישראלסון. "בעתיד נשתמש בפלטפורמה הזאת כדי להרחיב את מגוון השירותים שהיא תציע – וכל זאת כדי לשפר את בטיחות הדרכים ואת יעילות התנועה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלף מכוניות מדברות של וולבו יקשקשו ביניהן על מזג האוויר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.