• Ad
  • וולבו מציגה את הדור הבא של מושבי בטיחות לילדים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קונספט מושב הבטיחות המתנפח ניתן לקיפול ונשיאה בתוך תיק. פתרון יעיל עבור מי שנוסע בתחבורה ציבורית ועבור סבים וסבתות שלוקחים את הילדים הקטנים לטיול.

    וולבו הציגה לאחרונה קונספט חדש למושב בטיחות מתנפח לילדים, אשר עשוי לשנות לחלוטין את ההתייחסות שלנו אל מושבי בטיחות, ואולי גם להפוך אותם ליעילים ושימושיים בהרבה מאלה שמוכרים לנו כיום.

    כאשר ממציא הקונספט, לורנס אבלה, מתאר את הנסיבות שהניבו אצלו את ההשראה לרעיון הוא מתאר למעשה את כל המגבלות המוכרות לנו מן המושבים הקיימים כיום.
    "כאשר גרנו בחו"ל עם שני פעוטות נאלצנו לסחוב שני מושבי בטיחות מגושמים, גם בשדות תעופה וגם במוניות. נסיעות עם ילדים קטנים הן אתגר גדול להורים".
    ואכן, לא רק שמושבי הבטיחות לילדים הם גדולים, כבדים ומגושמים, לרובנו יש תחושה שככל שהמושב גדול וחזק יותר כך הוא גם יגן טוב יותר על הילד שלנו במקרה של תאונה. למעשה, זאת תפישה שגויה. האביזר החשוב ביותר להגנה על פעוטות בעת תאונה הוא עדיין חגורת הבטיחות, ותפקידו החשוב ביותר של מושב הבטיחות הוא להגביה את הילד באופן שהחגורה תהיה יעילה ולא תגרום לו נזק.

    ילדים ופעוטות אינם "מבוגרים קטנים": חלקים שונים בגוף שלהם – בעיקר עצמות הצוואר, רגישים במידה ניכרת יותר מאלה של מבוגרים, ויחס המשקל בין הראש לגוף גדול בהרבה מאשר אצל מבוגרים. במילים אחרות, בעת תאונה יש לקבע את ראשו של הילד ולמנוע ממנו להיטלטל היות שהראש ועצמות הצוואר מסוגלים לספוג הרבה פחות אנרגיה מאשר אצל מבוגרים מבלי שייגרם להם נזק.

    אחת הבעיות הגדולות של מושבי בטיחות, גם כאלה שמתוכננים היטב, היא שימוש לקוי בהם – בעיקר התרשלות בהתקנה שלהם אל המכונית ומיקום לא טוב של חגורת הבטיחות עליהם. בעיה זו גדלה ככל שהמושב מסורבל וגדול יותר והיא גורמת לבעיה נוספת: הורים רבים מידי מתעצלים להעביר מושבים ממכונית למכונית ומסיעים ילדים ללא מושבים כלל.

    וולבו אמנם נחשבת לאחת החברות המובילות בהטמעת מושבי בטיחות במכוניות שלה, וגם לחברה שקידמה מאד את ההתקנה הקלה שלהם במכוניות באמצעות שיטת Iso-fix אבל גם אצלה המושבים עדיין כבדים ומגושמים מידי.
    קונספט מושב הבטיחות המתנפח – אם יעבור את כל בדיקות הבטיחות הנדרשות ויגיע לכלל ייצור סדרתי, פותר לא רק את הסרבול בנשיאת המושבים ממכונית למכונית, אלא יוצר הזדמנויות חדשות כאשר צריך לנייד את הילדים באמצעי תחבורה אחרים – למשל רכבת או אוטובוס, או עם אנשים נוספים, למשל סבא וסבתא או חברים.

    מוכן תוך 40 שניות

    מושב הבטיחות המתנפח מכיל משאבת ניפוח שקטה שמנפחת אותו תוך פחות מ-40 שניות ללחץ אוויר גבוה מאד, ובאמצעותה גם אפשר להוציא ממנו את האוויר כאשר צריך לקפל אותו. המשקל הכולל של כל המערכת הוא כ-5 ק"ג, כלומר מעט יותר ממחצית המשקל של מושב בטיחות קונבנציונלי. המושב והמשאבה שלו ניתנים לקיפול לתוך תיק שגם יכול להכיל חפצים נוספים של הילד, כמו צעצועים או חיתולים.

    המושב המתנפח מבוסס על בד חזק במיוחד אשר נקרא drop-stitch ומשמש כיום בתעשיית השייט. בד זה פותח במקור על ידי הצבא כאשר ניסו לפתח מטוסים מתנפחים.
    יתרון נוסף של המושב הוא היכולת להציב אותו במכונית עם גבו של הילד לכיוון הנסיעה – זו התנוחה המומלצת ביותר לילדים עד גיל 3-4 כיוון שהיא מספקת את מידת ההגנה הגבוהה ביותר על עצמות הצוואר והמפרקת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.