• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כנגד יעד שאפתני מעט יותר של דייהטסו, אשר מגובה על-ידי טויוטה, מגייסת סוזוקי את מחלקת ההנדסה עם הבטחה למכוניות חסכוניות בדלק

    בסוף השבוע שעבר חשפה סוזוקי ביפן את כוונתה לייצר מכוניות שישיגו תצרוכת דלק של 40 ק"מ לליטר. זאת במסגרת מסיבת עיתונאים בה הוצגו כמה מן הרכיבים שאמורים לאפשר מציאות כזאת.

    סוזוקי, היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות קטנות, מכריזה על היעד שלה לאחר שהיריבה העיקרית שלה, דייהטסו, הודיעה לא מכבר שאימצה את מרחק המרתון (42.195 ק"מ) כיעד שבחרה בו עבור תצרוכת הדלק של מכוניות עתידיות מתוצרתה. ההכרזה של סוזוקי מכוונת בעיקר לאוזניהם של לקוחות ומקבלי החלטות בשווקים מתפתחים, ומאחר שהרווח על מכוניות קטנות הוא הצנום ביותר בתעשייה ברור שיעד כזה לא יוכל להיות מושג באמצעות מערכות היברידיות יקרות ומתוחכמות כמו אלה של טויוטה.
    בנוסף, הזמינות של רכיבים היברידיים עבור דייהטסו גדולה יותר מאשר עבור סוזוקי היות שדייהטסו נשלטת על-ידי טויוטה, מה שמגדיל את הלחץ על סוזוקי. מכל זה נובע שממהנדסי סוזוקי נדרש מאמץ גדול להשתמש בטכנולוגיות זמינות, יעילות ובעיקר לא יקרות.

    סגן הנשיא הבכיר אוסמו הונדה אמר במסיבת העיתונאים שסוזוקי תאמץ טכנולוגיות פשוטות וזולות, והציג כדוגמא את מערכת Ene-Charge אשר אוספת חשמל באמצעות מערכת בלמים רגנרטיביים ושולחת אותו לרכיבים חשמליים שונים במטרה להשיג חסכון באנרגיה. מערכת זאת, למשל, צפויה לשדרוג באופן שיהפוך אותה לסוג של היברידית קלה שמוסיפה לכח המנוע בעת תאוצה.

    מנועי הבנזין העתידיים של החברה צפויים להיות קלים בכ-15% מדור המנועים הנוכחי, ובין השאר מפותחים במסגרת זו מנוע דו-צילדינדרי קטן ומנוע דיזל בנפח 800 סמ"ק – שאמורים לשמש במדינות מתפתחות.

    לא מיותר להזכיר שכבר בשנת 2009 הציגה סוזוקי מכונית קונספט על בסיס 'סוויפט', שאמורה הייתה להפוך למכונית היברידית-נטענת סדרתית בשנת 2013. בפברואר השנה השיקה סוזוקי-מארוטי, החטיבה ההודית של סוזוקי, גרסה בהיקף ייצור מוגבל של סוויפט פלאג-אין, עם מנוע תלת צילינדרי בנפח 658 סמ"ק והספק משולב של 73 כ"ס.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוזוקי מכוונת אל מכונית ה-40 ק"מ לליטר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.