• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מדיווחים מעניינים שפורסמו בעיתונות הסינית, אבל טרם זכו לאישור רשמי של החברות הנוגעות בדבר, עולה שענקיות האלקטרוניקה הסיניות וואווי ושיאומי כלולות בקבוצת משקיעים שהשקיעה כ-78 מיליון דולר ביצרנית הסוללות העלומה יחסית WeLion מבייג'ינג. מדובר בהשקעה מאד מעניינת היות שבאותם דיווחים נאמר ש- WeLion היא ספקית הסוללות המתקדמות העלומה של יצרנית הרכב 'ניו', אשר נחשבת ל"טסלה הסינית".

     

    וואווי ושיאומי השקיעו בטכנולוגיית הסוללות המהפכנית של ניו הסינית

     

    בתחילת שנת 2020 הכריזה ניו שבכוונתה להשיק גרסה של מכונית הדגל שלה, ET7, עם טווח נסיעה של כ-1,000 קילומטרים, וזאת באמצעות סוללת "מצב מוצק" עם תכולת אנרגיה של 150 קילוואט שעה. ספקית הסוללות הרגילה של ניו היא יצרנית הסוללות הגדולה בעולם, CATL הסינית, אבל היא לא מייצרת סוללות מצב מוצק וזה העלה השערות רבות בנוגע להצהרות של ניו.

    כעת, בהנחה שהדיווחים בסין נכונים, מסתבר שניו תרכוש את הסוללה המתקדמת מחברת WeLion שמפתחת טכנולוגיות סוללה מתקדמות ובהן "מצב מוצק" וגם טכנולוגיה היברידית שמוגדרת כ"מצב מוצק למחצה". ניו היא הלקוח השני בחשיבותו של CATL (אחרי טסלה) ככל שהדברים נוגעים ברכב חשמלי שמיוצר בסין, ולהוספת WeLion כספק שני יש משמעות עסקית גדולה לשלוש החברות. אספקת סוללות לחברה כמו ניו יכולה לכשעצמה להצדיק השקעה משמעותית בחברה הזאת.

    דבר נוסף שנחשף באותה הזדמנות, על אף שאיננו בגדר סוד, הוא המעורבות ההולכת וגדלה של ענקיות האלקטרוניקה הסיניות בשוק הרכב החשמלי. עם זאת, גם לוואווי וגם לשיאומי יש אינטרס להצלחתה של טכנולוגיות סוללה מתקדמות היות שהיא יכולה לשרת אותן גם עבור מוצרי האלקטרוניקה שלהן.

    המאבק על הסוללה החשמלית

    אחד האתגרים התעשייתיים והמדעיים הקריטיים ביותר בעידן הנוכחי הוא פיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה, וזאת נחוצה מאד לתעשיית האנרגיה המתחדשת ולתעשיית האלקטרוניקה, אבל יותר מכל לתעשיית הרכב. המעבר הכלל עולמי לרכב חשמלי דורש סוללות קלות יותר מאלה הקיימות כיום,

    החשיפה החשובה בסיפור הזה, מעבר לעניין העסקי, הוא הזרקור שממוקד בשחקנית חדשה ועלומה עד כה בזירת הסוללות לרכב חשמלי – WeLion, אשר משרדיה נמצאים בבייג'ינג ושלושת מפעליה פזורים במזרח סין.
    Beijing WeLion New Energy Technology Co מוגדרת בסין כ"מפעל היי-טק לאומי". היא הוקמה בשנת 2016 בין השאר על ידי חוקרי המכון לפיזיקה באקדמיה הסינית למדעים, ועד כה צברה סדרת פטנטים וטכנולוגיות ליבה שממוקדים בסוללות ליתיום-יון אלקטרוליט מוצק-נוזלי היברידי, ובסוללות ליתיום במצב מוצק.

    לפי אתר החברה, כיום זאת החברה היחידה שמציעה "פלטפורמת תיעוש של טכנולוגיות סוללות מצב מוצק". כמו כן נכתב שם שהחברה "משלבת כישרונות ברמה גבוהה בתחומי חומרי סוללות וכן תאים ומערכות סוללה", וזאת תוך "התמקדות במוצק-נוזל היברידי, ובסוללת אלקטרוליט ומוצרי סוללה במצב מוצק עם צפיפות אנרגיה גבוהה, בטיחות גבוהה, הספק גבוה, טווח טמפרטורות רחב, ואורך חיים (ומספר מחזורי טעינה ופריקה) ארוכים".

     

    וואווי ושיאומי השקיעו בטכנולוגיית הסוללות המהפכנית של ניו הסינית

    סוללות ה-150 קילוואט שעה שהחברה תספק לניו כוללות לא רק את פריצת הדרך בהיותן "סוללות מצב מוצק" אלא – כך לפי הדיווחים – גם טכנולוגיית ניקל מתקדמת במיוחד. אם שיתוף הפעולה הזה יעלה יפה זאת תהיה דריסת רגל מאד חשובה של מתחרה נוספת בשוק מאד מוגבל מבחינת מספר השחקניות שפועלות בו, והיקף אמצעי הייצור העולמי.

    שחקנית סינית חדשה נוספת שמפתחת וככל הנראה כבר מייצרת סוללות בטכנולוגיה דומה היא Gotion High-Tech שמרכזה בעיר הפיי (Hefei). גם יצרנית זאת אמורה לספק סוללות ל"יצרנית סינית של כלי רכב חשמליים מתקדמים", כך פורסם באמצע נובמבר בפורום פיתוח תעשיית הרכב והאנרגיה החדשה הסיני.

    The post וואווי ושיאומי השקיעו בטכנולוגיית סוללות מהפכנית של ניו הסינית appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וואווי ושיאומי השקיעו בטכנולוגיית סוללות מהפכנית של ניו הסינית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.