• Ad
  • התפרצות: הקטגוריה החמה הבאה היא קרוסאוברים קטנים

    יצרניות הרכב מסתערות על קטגוריה שנשלטה מאז 2010 על-ידי ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור. קבלו חמישה מיני-קרוסאוברים די מלהיבים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחרתיים (ג') יתקיים בפרנקפורט יום העיתונות הראשון של תערוכת המכוניות החשובה ביותר לשנת 2017 באירופה, ולמרות שחשיבותן של כל תערוכות הרכב הולכת ופוחתת עדיין אפשר לזקק מתוך מה שמוצג בה הבנה אודות מגמות חשובות שעוברות על תעשיית הרכב בכללותה.

     

     

    אחת התופעות הידועות בשנים האחרונות היא זינוק בהיצע ובביקוש לקרוסאוברים דמויי ג'יפ, ואלה מופיעים כיום כבר בגדלים רבים – החל מקטגוריית 'מיני' כמו סוזוקי איגניס, דרך סופר-מיני כמו ניסאן ג'וק, וכלה בכאלה שמבוססים על משפחתיות גדולות (סקודה קודיאק) או אפילו מפלצות אמריקניות גדולות בהרבה. מי שזוכה כעת לדחיפה הגדולה ביותר מבחינת היצע הדגמים, כפי שיוצגו השבוע בפרנקפורט עם חמש דוגמאות, היא קטגוריית המיני-קרוסאוברים, כלומר כאלה שמבוססים על מכוניות סופר-מיני.

    חמש היצרניות ששותפות לשפע שיוצג השבוע כבר חשפו את הכלים החדשים שלהן בחודשיים האחרונים ואחת נוספת, אופל, חשפה את המתמודד שלה – 'קרוסלנד' (אשר נהגה עוד לפני רכישת אופל בידי פיג'ו-סיטרואן אבל מבוסס על פלטפורמת הסופר-מיני של הקבוצה הזאת) עוד בחודש מרץ בתערוכת ז'נבה. כעת תהיה לקהל הזדמנות ראשונה למשש את הכלים באופן לא אמצעי, ולנו יהיה מידע רב יותר אודות עיצוב פנים, איכות הרכבה ובעיקר לגבי המחירים באירופה.

    רגע לפני ש"נותנים את החדשות" ראוי לחלוק כבוד והערכה לניסאן, אשר די המציאה את הקטגוריה הזאת בשנת 2010 עם ג'וק והותירה את רוב המתחרות שלה המומות למשך זמן כל כך ארוך עד שכבר הספיקה לפתח ולייצר לו דור שני. אחת המכוניות המעניינות בפרנקפורט תהיה דור שני לשמה, אבל לא כל כך למהות המקורית, וזו סיטרואן C3 Aircross אשר מוכיחה שמשהו טוב עובר סוף סוף על מחלקות העיצוב של פיג'ו-סיטרואן.

    הג’וק של סיטרואן: נחשף C3 איירקרוס

     

    C3 Aircross מחליף את C3 פיקאסו הקטן והחמוד (שמבחינתנו יכול היה להישאר) שהוא כלי מאד שימושי אבל לא ממש עונה לביקוש של הקהל לקרוסאובר מסוגנן. אגב, על בסיס ה'פיקאסו' הקטן יוצרה בברזיל, כבר משנת 2010, גרסת 'איירקרוס' מסוגננת יותר ובעלת עיצוב יותר "ג'יפוני". המיני קרוסאובר החדש נופח לממדים חיצוניים גדולים כדי לפתוח פער מ-C3 הסדרתית, אשר בעצמה זכתה למראה הכי 'קרוסאוברי' מבין כל מכוניות הסופר מיני האירופיות.
    אגב נוסף, ממש כפי ש'איירקרוס' מחליף את 'פיקאסו' הקטנה גם אחיו הגרמני, 'קרוסלנד', מחליף את 'מריבה' המשונה למראה (בעלת "דלתות התאבדות" ייחודיות).

    כמו הצרפתים, שאמנם פיספסו קצת את הכיוון אבל לפחות נכחו בעבר בשוק הזה (גם עם פיג'ו 2008), שתי עולות חדשות שנוחתות השנה הן צמד האחיות יונדאי-קיה. גם שתי אלה מחליפות כלים "מעניינים אך לא פוגעים" כמו קיה סול ב"דבר האמיתי": קרוסאוברים שנראים כמו ג'יפים קטנים ומסוגננים.

    יונדאי משיקה את 'קונה', אשר מבוססת על פלטפורמת הסופר-מיני של i20, והוא אמור כנראה למצוא לעצמו תת נישה ייחודית בזכות גרסת הנעה כפולה ועיצוב מנופח אך סולידי יחסית.

    יונדאי חשפה את ‘קונה’: מיני קרוסאובר עם יכולות שטח

     

     

    על אותה פלטפורמה משיקה קיה את 'סטוניק', מיני-קרוסאובר אופנתי לחלוטין שעשוי לקחת את הכיוון של 'קונה' צעד אחד קדימה. על אף שגם העיצוב של 'סטוניק' סולידי יחסית (הכל נראה רגוע אחרי השוק שגרם לנו 'ג'וק'…), קיה מתוכנתת לפנות אל קהל צעיר וספורטיבי יותר, וזה כנראה מה שיציע הכלי החדש שלה.

    אח קטן לספורטאז’: קיה חושפת את הסטוניק

     

     

    אצלנו, בישראל, נוהגות גם יונדאי וגם קיה לשחק עם רוב הדגמים שלהן "במשחק של הגדולים", כלומר למצב רף מחיר מחירון גבוה שממנו אפשר להעניק הנחות נדיבות ללקוחות מוסדיים, וזה כמובן לא עושה טוב ללקוחות פרטיים. חריג לטובה מבחינה זאת היה קיה ספורטאז', בתחילת 2015, אשר הקדים את זמנו וחולל מהומה רבתי בשוק הרכב הישראלי כולו, ויהיה מאד מעניין לגלות באיזו מבין שתי האפשרויות יבחרו הפעם היריבות מבית. האם הן יחוללו מהפך צרכני נוסף עם מחירי מחירון מלהיבים וכך יפילו חללים בקטגוריית ה'מיני' ויחתכו לעצמן חתיכה גדולה מקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, או שיבחרו שלא לזעזע את הסירה וללכת על בטוח.

    אם קיה ויונדאי יבחרו באופציה השנייה כל שיוותר ללקוח הפרטי זה לשים את מבטחו בסיאט מבית קבוצת פולקסווגן, אשר תשיק רשמית את 'ארונה' החדש, קרוסאובר שמבוסס על 'איביזה' ומיוצר במקביל לה על אותו קו הרכבה בספרד.

    סיאט בעקבות ניסאן: חשפה את “ארונה” שיתחרה ב”ג’וק”

     

     

    אחיו של ארונה, פולקסווגן T-Roc, יוצג גם הוא בפרנקפורט, אבל המסר שלו שונה מאד ביחס למתחרים היות שזהו כלי יותר גדול פיזית שמנסה לברוא קטגוריה חדשה בין הקומפקטיות (למשל סיאט אטקה) למיני-קרוסאוברים כמו סיאט ארונה.

    הנישה החדשה של פולקסווגן T-ROC: מקסי-מיני-קרוסאובר

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.