• Ad
  • השרירנית הקשישה שעושה לנו חשק

    אקזמפלר מרשים במיוחד מהדור הראשון של משפחת ה-Z הספורטיבית מבית ניסאן הגיע למכירה ברשת. התפריט כולל מרכב כחול במצב מושלם, מנוע משופר ומגוון שדרוגים נוספים שמצליחים להציג איזון עדין בין מראה קלאסי לבין עוצמה עדכנית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    20160103_144333מרבית אספני הרכב דוגלים בגישה של הצמדות למקורות ומקפידים על נאמנות אדוקה למראה ולמפרט המקורי של המכוניות שהם משמרים. עם זאת, יש גם מי שסבורים אחרת וגורסים שעם כל הכבוד לקשישות, בהחלט יש גם מקום לעדכונים ולשדרוגים אשר עוזרים למלא בתוכן את היעוד המקורי של המכונית הותיקות גם בסטנדרטים של 2016.

    האמת היא, כמעט כמו תמיד, איפשהו באמצע ובעוד שזה בהחלט יכול להיות די מביך לגלות שכל משפחתית ליסינג הכי טריוויאלית עוקפת בסיבוב (תרתי משמע) את מכונית הספורט האייקונית שלכם אשר השקעתם מאות שעות בשיפוצה, מאידך גם שינויים מוגזמים הכוללים שילוב אלמנטים בעלי אופי מודרני מובהק ושדרוגי מנוע מטורפים עשויים להרוס את האופי הקלאסי המיוחד של רכב האספנות שלכם.

    עוד בערוץ האספנות של TheCar:
    מדריך: כך תשמרו על רכב האספנות שלכם בחורף
    האם הייתם משלמים מעל ל-150 אלף דולר על ערימת חלודה?
    הפורשה הפסיכדלית של ג'ניס ג'ופלין נמכרה במעל ל-1.7 מיליון דולר

    דוגמה מוצלחת למדי של שילוב בין שתי הגישות ניתן לפגוש ב-Z240 מודל 1972 המוצעת בימים אלה למכירה ברשת.
    בשלב זה, 5 ימים לפני סיום המכירה, ההצעה הגבוהה ביותר עומדת על מחיר מציאה של 3600 דולרים בלבד, אך יש להעריך שלקראת סיומו של המכרז המחיר לצערנו יטפס מעלה.20160103_144217

    ה-Z240 הושקה בשנת 1969 והיא למעשה התחילה את שושלת הדגמים הספורטיבית של ניסאן הנמשכת כבר 46 שנים, מאז ועד עצם הימים האלה.

    בתחילת דרכה ה-Z שווקה בארצות הברית (וגם באוסטרליה ובשווקים אחרים) תחת השם דאטסון ועל אף שיש להניח שלא מדובר במכונית שתזכה לאזכור בתולדות ימי הרכב היא זכתה להצלחה לא מבוטלת, העניקה לרוכשיה ביצועים טובים בתמורה לכל דולר ובניגוד לתוצרת ארה"ב מאותן שנים הפגינה גם יכולות פניה מתקבלות על הדעת.
    יתרה מזאת, על אף שמדובר במכונית נישה, ה-Z240 היא למעשה זו שסללה את הדרך של היצרן היפני הקטן באותם ימים אל מחוץ לגבולות ארץ השמש העולה.

    האקזמפלר הספציפי המוצע כעת למכירה עבר שדרוגים שונים בהשראת גרסאות מסלול למכוניות מהתקופה וכולל בתי גלגל תפוחים, עזרים אווירודינמיים מלפנים ומאחור, חופות פנסים, ג'נטים רחבים, יציבה נמוכה וויתור על פגושי הניקל המסורבלים שהותקנו בהתאם לדרישות הבטיחות האמריקאיות.

    מנוע ששת הצילינדרים בנפח 2.4 ליטרים המקורי, שהפיק בגרסה הסדרתית 160 כ"ס ונחשב מתקדם לזמנו, זכה למסכת שדרוגים מקיפה הכוללת מערכת הזנת דלק משופרת עם 3 קרבורטורים כפולים בקוטר 44 מילימטר (שניים במקור) גל זיזים חם, הצתה מבית MSD, סעפת פליטה 6 ל-1 ובוכנות וטלטלים מחוזקים.20160103_145020

    2_1המוכר לא מדווח על נתוני ההספק העדכניים, אך ניתן להעריך שסדרה מקיפה של שיפורים במחוזות אולד סקול שכאלה תרמו לעליה של כ-20-25 אחוזים בהספק המנוע ולשיפור יכולת הנשימה והטיפוס המהיר במעלה הסל"ד.
    כמו כן, ב-Z הקלאסית ניתן למצוא גם מסרק הגה חדש, מתלים ובולמי זעזועים משופרים מתוצרת יצרני אפטרמרקט נחשבים וגם מוטות מייצבים עבים יותר ובלמים משופרים – תרומת ה-Z280 .

    הדיפרנציאל אף הוא הגיע מה-Z280 אך לצערנו מדובר בדיפ' פתוח ולא מוגבל החלקה כמתבקש במכונית ספורטיבית אמיתית.

    הקבינה זכתה גם היא למקצה שיפורים מרשים וכוללת צמד מושבי באקט קלאסיים, דשבורד עמוס במחוונים במצב מושלם והגה שלוש צלעות ספורטיבי של ספארקו.

    המוכר מציין שכל מכלולי הרכב זכו לטיפול אוהב ומתחייב למצב מכני מושלם.
    מה שבטוח הוא שמדובר במכונת נהיגה מענגת ודי עוצמתית מהסוג שעושה לנו חשק ועשוי לגרום לנו לשבת מול המחשב ביום שלישי בערב (המכירה מסתיימת ב-12.1.16 ב-23:30) ולראות האם ברגע האחרון ניתן לשים את היד על מציאה במחיר אטרקטיבי.

    20160103_144228

    20160103_144258

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.