• Ad
  • קצת קשה לראות מעבר לחלודה, אבל אם מתאמצים ניתן לזהות שערימת הגרוטאות שנמצאה באסם מתפורר בקליפורניה היא פורשה נדירה. האם ניתן להחזיר עטרה ליושנה או שמדובר בבור ללא תחתית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Porsche-356-21ערימת חלודה עם ארבעה גלגלים והרבה ריקבון שנמצאה אחרי שנים של הזנחה באסם בקליפורניה החליפה בסוף השבוע ידיים ב-eBay, אתר המכירות הגדול בעולם, בתמורה לסכום השווה לכמעט 600 אלף שקלים.
    בדרך כלל "מציאות אסם" במצב דומה מחליפות ידיים בעבור סכומים לא גבוהים, אבל למרות שבמרכב של האקזמפלר האמור יש יותר חורים מאשר בגבינה שוויצרית ומתא הנוסעים לא נשאר הרבה זכר, בהחלט יתכן שהרוכש הוא לא פראייר אלא אחד שעשה דיל די טוב, זאת מאחר שמאחורי המראה העגום מסתתר אחד הדגמים הנדירים והמבוקשים ביותר מתוצרת פורשה.

    מדובר בפורשה 356 ספידסטר מודל 1955 מסדרת T1 שרק כ-1,200 יחידות ממנה יוצרו בין השנים 1955-1959. הרכב הספציפי הוא מסדרת ייצור מוקדמת יחסית ונושא את מספר השלדה 0212.Porsche-356-10

    Porsche-356-13הרכב החליף ידיים בפעם האחרונה בשנת 1968 ונרכש בזמנו על ידי תושב ברקלי. הוא השתמש ברכב עד שנת 1974 ואז בעקבות רעש חזק מהמנוע הוא החנה את הרכב בגראז' הביתי ולאחר כמה בדיקות הבין שיש צורך באוברול כללי. האיש פירק את המנוע אך במקום לשפץ אותו רכש במקומו מנוע מפירוק במצב טוב מרכב מודל 1960 ומגרסה חזקה יותר המפיקה 90 כ"ס.Porsche-356-6

    535904משום מה הפרויקט התעכב, המנוע לא הותקן והמכונית הקטנה, שכבר בשנות ה-70' נחשבה לבעלת ערך אספני, המתינה והמתינה בגראז' ליום בו בעליה ימצאו את הזמן להחזיר עטרה ליושנה.
    השנים עברו, הגראז' הישן כבר לא הגן מן החוץ כמו בעבר וכשהיא חשופה לפגעי מזג האוויר הספידסטר הקטנה החלה להתפרק לאיטה.
    למזלם של היורשים של עזבונו של בעליה, מישהו ייעץ להם שהגרוטאה המתפוררת בחצר יכולה להיות שווה משהו מעבר לערך הברזל.

    מסתבר שאקזמפלרים של הדגם מהשנים הללו מחליפים ללא בעיה ידיים בסכומים שבין 200-250 אלף דולרים לאחר שיפוץ ולמרות המצב העגום מאוד של הרכב האמור מסתבר שניתן לרכוש תחליף לכמעט כל חלק שהחלודה ניצחה אותו, ובהשקעה של 20-30 אלף דולרים על חלקים והרבה הרבה זמן פנוי (או כסף שיקנה את הזמן של מישהו אחר…) ניתן בהחלט לשחזר את הרכב למצב תצוגה ולהתקין ברכב את המנוע שמחכה כבר משנת 1974.

    בכל מקרה, כמי שכבר שיפצו דבר או שנים בחייהם, לנו קשה להחליט אם מדובר באמת במציאה או אולי בבור ללא תחתית.

    Porsche-356-4

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם הייתם משלמים מעל ל-150 אלף דולר על ערימת חלודה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.