• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתחילת אפריל נכנסה לתוקף הוראת נוהל חדשה של משרד התחבורה, וייקרה את אגרת המבחן המעשי בשלושה שקלים. נשמע לכם סכום פעוט? הכפילו שלושה שקלים בשלושה מבחנים בממוצע לתלמיד וב-120 אלף תלמידי נהיגה בשנה. זה כבר מרשים יותר, נכון?

    סביר להניח שלא ממש שמתם לב שבתחילת אפריל התייקרה האגרה שמשלמים תלמידי הנהיגה עבור מבחן נהיגה מעשי ("טסט"). במקום 138 שקלים, משלמים כעת תלמידי הנהיגה 141 שקלים. עבור רבים מתלמידי הנהיגה, יתכן ששלושה שקלים נוספים יחשבו לסכום פעוט, שכן העלות הממוצעת של הוצאת רישיון נאמדת בכ-6,000 שקלים.

    אבל בואו נעשה תרגיל קטן בחשבון: בממוצע, לכל תלמיד נדרשים שלושה מבחנים מעשיים, כך שהתשלום הכולל כעת גבוה בתשעה שקלים מבעבר. גם זה לא ממש מרשים אתכם, נכון? אז תכפילו תשעה שקלים ב-120 אלף תלמידים בשנה, והרי לכם סכום של 1.08 מיליון שקלים נוספים שיגבה השנה משרד התחבורה מתלמידי הנהיגה.

    זה עדיין לא מרשים אתכם? אז בואו נוסיף עוד כמה שקלים לחשבון שלנו: לפי מרכז המחקר של הכנסת, ב-2011 גבה משרד התחבורה אגרה בסך 133 שקלים בגין כל מבחן מעשי. כלומר, בתוך כשלוש שנים התייקרה האגרה בשמונה שקלים. אם נכפיל את התוספת בשלושה מבחנים בממוצע לתלמיד וב-120 אלף תלמידים בשנה, נקבל תוספת גבייה של 2.88 מיליון שקלים.

    זה המקום להזכיר שמשרד התחבורה הבטיח דווקא להוזיל את מבחני הנהיגה המעשיים. בנובמבר 2013 הצהיר שר התחבורה, ישראל כץ, שהשימוש במכונית של מורי הנהיגה בזמן המבחן המעשי יוזל מכ-400 שקלים כיום, ל-200 שקלים. אלא שהיישום קצת יותר מסובך מכפי שתכנן השר, ועד עתה לא חלה ההוזלה המובטחת.

    אגב, ההוזלה עליה הכריז השר אינה גחמה שנועדה לרצות את הציבור, אלא ניסיון לתקן טעות היסטורית: לפני כ-15 שנים הוסר הפיקוח מהמחיר שגובים המורים בגין השימוש במכוניתם בזמן המבחן המעשי, ועד עצם היום הזה לא נמצא פקיד במשרד התחבורה שיצליח לתקן את הטעות (אשר נגרמה, לדברי בכירה במשרד התחבורה, בגלל חוסר תשומת לב).

    אז מה למדנו? נראה שהלקח הצרכני לקראת חג הפסח ברור: הוזלה היא לא סיפור פשוט, אבל לייקר דווקא ממש קל ונוח. צריך רק לפרסם הוראת נוהל חדשה, וזהו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מי מתרגש מאגרה שהתייקרה בשלושה שקלים?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.