• Ad
  • טויוטה מציגה דור מנועים חדש

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לא נשארת מאחור: עד סוף השנה הבאה תחשוף טויוטה 14 דגמים במשפחה חדשה של מנועי בעירה פנימית, שאמורה להציע יעילות משופרת וצמצום של תצרוכת הדלק. הייחוד: שימוש נרחב במחזור אטקינסון

    טויוטה חשפה בסוף השבוע בטוקיו דור חדש של מנועי בנזין יעילים, אשר בין השאר אמורים לצמצם בכ-10% את תצרוכת הדלק ביחס לדור המנועים הנוכחי של החברה.

    בשלב זה כוללת סדרת המנועים החדשה שני דגמים של מנוע תלת-צילינדרי בנפח 1.0 ליטר ומנוע בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1.3 ליטר – שניהם צפויים להיות בעלי משמעות רבה באירופה ובישראל. עד לסוף השנה הבאה תחשוף החברה 12 דגמים חדשים נוספים מסדרת מנועים החדשה, וכל ה-14 צפויים להניע כשליש מן הדגמים החדשים של החברה.

    השיפור במנועים החדשים נובע במידה רבה מיעילות תרמו-דינמית גבוהה יותר, אשר מושגת באמצעות תהליך דחיסה מהיר, לחץ דחיסה גבוה ושימוש בשיטת "מחזור אטקינסון", שבה נעשה עד עתה שימוש רק במנועים ששודכו למערכות ההיברידיות של החברה.

    ככלל, יחסית ליצרנים המובילים בתחום, טויוטה אינה ממהרת להציג מנועים חדשים או שכלולים במנועים קיימים, וזו אחת הסיבות שמדובר בבשורה חשובה. סדרת המנועים החדשה תיישר קו עם חידושים שהפכו בשנים האחרונות לנפוצים יותר ויותר כמו הזרקה ישירה והגדשת טורבו, שבה כבר נעשה שימוש נרחב בקבוצת פולקסוואגן וכן אצל ב.מ.וו, פורד, פיז'ו-סיטרואן, רנו, ג'נרל מוטורס ועוד.

    הייחוד של טויוטה, כך נראה, יהיה השימוש הנרחב ב-"מחזור אטקינסון", שבו נותרים שסתומי היניקה פתוחים למשך זמן קצר גם במהלך הדחיסה של הבוכנה. מחזור אטקינסון מגדיל את יחס ההתפשטות של התערובת בתוך הצילינדר ומפחית את אובדן האנרגיה כתוצאה מחום מבוזבז, וזאת על-ידי הגדלת יחס הדחיסה (עד ל-13.5:1). כתוצאה מכך מושגת יעילות משופרת. עם זאת, היות ש"אין ארוחות חינם", חסרונה של שיטה זו נובע מכך שלצד שיפור יעילות הבעירה היא גם גורמת לאובדן של כח מנוע. שימוש בהגדשת טורבו צפוי, כך נראה, לפצות על אובדן הכח.

    כמו ב.מ.וו לפניה, גם טויוטה פיתחה את המנועים החדשים במסגרת אסטרטגיה "משפחתית" שאותה היא מכנה "אדריכלות גלובלית": כל המנועים החדשים חולקים רכיבים זהים במטרה לייעל את תהליכי הייצור, להקטין את מספר ה"מספרים הקטלוגיים" ולהגדיל את מספר היחידות שנרכשות מכל חלק, במטרה להוזיל עלויות. טויוטה מציגה את משפחת המנועים החדשים שלה לאחר שמאזדה כבר השיקה מנועים חדשים ויעילים במסגרת אסטרטגיית "סקיי-אקטיב" שלה, והונדה הציגה מנועים יעילים במסגרת אסטרטגיה דומה, שאותה היא מכנה " Earth Dream".

    טויוטה מצהירה שהיעילות של שני המנועים החדשים – 37% למנוע ה-1.0 ליטר (שפותח בשיתוף פעולה עם חברת הבת שלה, דייהטסו) ו-38% למנוע ה-1.3 ליטר – הם "מובילים בעולם". בהודעתה לעיתונות פירטה טויוטה כמה מן הפיתוחים הטכנולוגיים אשר מאפשרים לשני המנועים החדשים שכבר הוצגו להשיג תצרוכת דלק עדיפה בכ-10% ביחס לדור הקודם של מנועים בנפחים דומים.

    בין השאר שופר תכנון שסתומי היניקה וסעפת היניקה כך שמערבולות האוויר בכניסה יהיו אנכיות והדחיסה תהיה מהירה יותר, נוספה מערכת EGR אשר מקררת וממחזרת חלק מגזי הפליטה כדי להפחית את פליטת תחמוצות החנקן, שופר תזמון השסתומים המשתנה במטרה לשפר את יעילות הבעירה, נעשה (כאמור) שימוש במחזור אטקינסון כדי להשיג שריפה נקייה יותר ולהפחית את אובדני החום, והוגדל יחס הדחיסה לשיפור היעילות והגברת הכח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.